Wat hebben jullie gekregen van jullie (schoon)ouders?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Olifantje, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Schoonouders: Een box, en geld.

Van mijn ouders: Een mobile, babycook, wat kleertjes

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Van mijn schoonouders: Een box en boxkleed
    Van mijn ouders: Tonnen speelgoed en kleertjes, 2 autostoeltjes.

3. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Wat een verschillen in wat iedereen krijgt :)

Wij krijgen van mijn schoonouders een wipstoel, die van de Prenatal met dat draakje er op. Wilde ik erg graag hebben. Tussendoor een keer sokjes en een houten telraam gehad.

Van mijn ouders krijg ik een kraammand (ze wilde graag even m'n mand lenen :) krijg m gevuld weer terug) en heb al heel wat pakjes gehad. Ze twijfelde nog of ze bij de geboort een spaarrekening zouden openen, of dat ze het geld zouden bewaren en een speelding voor in de tuin kopen volgend jaar. Ik heb gezegd dat ik dat laatste veel leuker vind :) een houten speelhuisje ofzo! We wonen dan in ons nieuwe huis, dus tuin moet toch gebeuren!

Van m'n broer en z'n vriendin krijgen we een boxkleed en zo'n spiraal, mocht k ook mee uitzoeken.

Verder weet ik het niet. Ben wel heel benieuwd, vind erg veel leuk maar als ik het niets vind trek k 't m'n kind ook niet aan! Bewaar het wel voor de pop :p

4. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Bij de eerste kregen we van mijn schoonouders de box en een Tripp Trapp stoel.
    Van mijn ouders het beddengoed voor het wiegje en ledikant en kleertjes.

Voor de tweede hebben we nog niets gehad van mijn schoonouders. Ik denk dat we wat geld krijgen en een Tripp Trapp.
    En van mijn ouders een lodger draagdoek, een Bumbo zitje en wat kleertjes.

5. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Bij no1

Ouders : Veel textiel & spulletjes die in mij opkwamen toen ik in t zh lag + geldbedrag bij de geboorte voor de spaarrekening
    Schoonouders : babykamer ( meubeltjes )

No2
    Ouders : kleertjes + hetzelfde bedrag voor de spaarrekening
    Schoonouders : een speelgoedje voor dochterlief waar ze nu mee kan spelen ( ze is nu 1.5)

No3

Ouders: kleertjes en ....
    Schoonouders : tsja daar heb ik nog geen idee van ;)

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ouders wieg, lodger bunker, zilveren bestekje en kleertjes
    schoonouders triptrap en kleertjes

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ouders: Quinny Buzz, kleertjes, nog meer kleertjes, veel dingetjes voor de uitzet (vanallesennogwat). Na de geboorte nog regelmatig kleertjes, schoentjes, speelgoedjes.

Schoonmoeder: na de geboorte een paar kleine speeldingetjes van 3+.

Schoonvader + vrouw: een appelboom... en een paar maand later sokjes met een golfvlaggetje en waar een label aan hing BOY (met de prijs van 1,5 dollar er nog op).

Zus en zwager: tijdens de zwangerschap romper van Molo en shirtje van Cakewalk, na de bevalling setje van Imps&Elfs en een tof shirtje uit de Large.

(jongste) Zwager en schoonzusje: 3 maanden na de bevalling: 2 rompertjes met naam van dochter gedrukt.
    (oudste) zwager: is niet eens op kraamvisite geweest. Nu na 11 maanden nog niet. Gaan er dus ook maar niet vanuit dat ie op d'r verjaardag komt..

Oma van vriendlief: hele mooie rieten poppenwandelwagen :)

Opa van vriendlief: knuffeltje en een kaart met 50 euro.

8. bull22

bull22 Niet meer actief

van mijn ouders een 3 in 1 kinderwagen en een hoop kleerdjes van me moeder(samen geshopt.) en van me schoonouders een ledikant en comode.

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Wow ik heb echt alles zelf gekocht........

Wel van mijn ouders wat pakjes, en speelgoed, en een hele grote luiertaart met kadotjes gehad.... En van mijn oma ook kleertjes.

Maar... wilde jullie dan niet alles zelf kopen? Ik juist! Ik wilde dat niemand ons 'hielp'. Misschien ook omdat ik heel jong ben, en juist wilde laten zien dat we het prima zelf konden.

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ben nog maar net zwanger, hebben het net bekend gemaakt aan de (schoon)ouders.
    Maar schoonouders hebben al meteen aangeboden om ons de babykamer kado te doen! Superlief!:D

Van mijn ouders krijgen we vast ook een hoop, maar nog geen idee wat. In elk geval een hoop kleertjes, want mijn moeder is een wonder met de naaimachine! Leuk!

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Van mijn ouders de kinderwagen. Van mijn schoonouders de hele kinderkamer. En van mijn broer en zus het badje en de box. En van hun ook nog eens kleertjes. Erg verwend dus:p

12. angel229

angel229 Niet meer actief

van mijn moeder:
    Heleboel uitzet, kleertjes, maxi cosi cabriofix. Ze krijgt nog een spaarrekening cadeau.

Schoonouders: 1 paar sokjes en 3 rompers.

Van mijn opa's en oma's: Heleboel geld.

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Mijn ouders: Maxicosi cabriofix + familyfiysysteem, allerlei kleertjes en positiekleding voor mij.

Schoonvader: 500 euro

Schoonmoeder: Is pakken luiers aan het sparen,ze heeft niet veel geld.

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    tja van mijn schoonouders NIX bij de geboorte een ding wat ze hier liever niet gebruiken zo bed rand nou das alles:(

15. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens de zwangerschap hebben we al verschillende dingen gekregen, aantal kleertjes/knuffels en van mijn schoonouders hebben we al een box uitgezocht. Mijn ouders krijgen we nog een campingbedje / maxicosi slinger en nog wat andere leuke spulletjes.

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier het zelfde. Geen hele grote dingen, wel hulp bij het kamertje, kleertjes, knuffels, een wippertje... dat soort dingen.
    Vind het ook helemaal prima hoor. Tuurlijk is het lekker als je veel krijgt, het is allemaal al zo duur, maar wij hebben onze bruiloft bijvoorbeeld ook helemaal zelf betaald (terwijl je heel vaak hoort dat de jurk ofzo betaald wordt door de ouders) dus hadden we ook niet verwacht dat we nu wel iets zouden krijgen.
    Maar absoluut no hard feelings! :)

17. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    #97 steenbokje83, 14 sep 2011
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
    Ouders: MC Mura 3+bak, kleertjes
    Schoonouders: box, badje
    oma van mijn vriend: ledikant+commode

De maxi-cosi cabriofix en veel andere dingen hebben we zelf gekocht. Grote kans dat we ook nog wat 2e hands spulletjes krijgen van mijn schoonzus. Ik heb zelf mijn ouders om hulp gevraagd met de kinderwagen, maar de rest was eigenlijk niet verwacht en dus een lieve verrassing. We kunnen de hulp hard gebruiken als ik heel eerlijk moet zijn :)

18. Onje

Onje Niet meer actief

Moeder babykamer t.w.v.500 euro, diverse kleine dingetjes als ik bijv. boodschappen met d'r doe en bij de Hema zie ik een leuk pakje dan betaald zij dat vaak.

Vader 500 euro

Oma kinderwagen t.w.v. 300 euro

Schoonmoeder Box (moeten wij nog uitzoeken wacht op een goede aanbieding)

Pff eigenlijk veelste te gek ! Wij zijn echt verwend!

19. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    van mijn ouders al een paar kleertjes, en de nodige dingen...

schoonouders heb ik niet

van mijn ene oma geld en van mijn andere oma ook geld :)

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik vraag me eigenlijk af wat het uitmaakt wat je krijgt? Ik heb het idee dat er vergeleken wordt...Het belangrijkste is toch dat ze er zijn, dat ze van je kindje houden? Of ben ik nu heel zweverig? Of ik nu een kado van 25 euro of 250 euro krijg...Al geven ze niks, maakt mij niets uit hoor.

Deel Deze Pagina