Wat hebben jullie gekregen van jullie (schoon)ouders?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mariebel, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    helemaal niks.

Aangezien we zelf genoeg verdienen vond ik geld aannemen van mijn ouders niet gepast.

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Van mijn ouders hebben we heel veel kleertjes gekregen, textiel (hydrofiele luiers etc) de mobiel, de babygym, boxkleed en dat soort spulletjes.
    Wij doen met kerst namelijk altijd kadootjes en dit jaar kregen we allebei voor dat geld babyspulletjes.

Van m'n schoonouders nog niet, maar mijn schoonzusje is ook zwanger dus misschien komt dat nog.

EN we zijn 4 maanden geleden getrouwd en toen hebben we van allebei nogal een groot kadoo gekregen...

3. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij krijgen van mijn ouders de Trip Trap met alles erop en eraan. En mijn moeder gaat 2 dagen minder in de week werken om te kunnen oppassen. Van mijn schoonouders krijgen we waarschijnlijk een autostoel voor na de maxicosi.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Schoonouders: Quinny Buzz met allerlei accesoires en MaxoCosi Cabrio met accesoires

Ouders: 1000 euro voor babykamer en na de geboorte een spaarrekening voor de kleine met 1000 euro

Daarnaast van beide nog kleding en kleine dingetjes gehad. We zijn op en top verwend!

5. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Schoonvader 500 euro waar we ledikant, kledingkast en kinderwagen van hebben gekocht. Van schoonmoeder gordijnen voor de kinderkamer en een shoppingdagje van 200 euro (daarvoor heb ik dingen als voedingskussen, badje, hydrofielluiers etc gekocht). Van mijn ouders de box en kinderstoel (chicco polly). Ben er zo blij mee :D.

6. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Wij krijgen van mijn ouders de kinderwagen. En van mijn schoonouders de kinderkamer.

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Van mijn schoonouders: een nieuwe wasmachine en geld
    Van mijn ouders: een lading kleertjes, spulletjes die niet in Zweden te vinden waren zoals aluminium kruiken met kruikzak en een kinderwagen.

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Wij hebben van mijn schoonouders het bedje en de commode gekregen, zij hebben ook de (tweedehands) kinderwagen betaald.

Mijn moeder heeft het reisbed gekocht, kleertjes, lakens, dekens..

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mijn ouders hebben ons 200 euro gegeven om zelf aan babyspullen te besteden en een berg kleertjes en een knuffel.

Van mijn schoonouders 1 boxpakje :(
    (Maar goed, met hen hebben we absoluut geen goed contact)

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    van mijn ouders een hele mooie wipstoel, luiertaart, textiel en heel veel kleine kadootjes tussendoor, bv kleertjes en speelgoed. speciaal van mijn vader nog een zilveren besteksetje omdat de kleine vernoemd is naar hem.
    van mijn schoonouders de wandelwagen, een halve kinderkamer, en bij de geboorte een spaarrekening.

wij vonden dat we erg verwend waren en waren met alles superblij!

joyce

11. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Van mijn schoonouders de kinderkamer, een groot geldbedrag en een doomooseat.

Van mijn ouders een kaart en een knuffeltje :cry: .. Vind het jammer dat ze niet zo betrokken zijn, dit hoeft niet in geld natuurlijk maar je mag je 1ste kleinkind toch wel een beetje verwennen. Oja we hebben wel heel veel commentaar gekregen en heel veel advies waar we niets mee kunnen hahahaha.

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Van mijn ouders: commode, ledikantje, matrasje, dekentjes en kleertjes...

Van mijn schoonmoeder: een ongelofelijk mooie kinderwagen.

We zijn echt blij met al die dingen zeg, stel dat we alles zelf moesten betalen :confused:

13. Konijn

Konijn Niet meer actief

Joh! Ik schaamde me al omdat mijn ouders zo'n duur cadeau willen geven (de kinderwagen: van Phil&Teds), maar dat valt op zich wel mee dus... ;)

Het is hun eerste kleinkind (en ze hebben maar twee kinderen).

Van mijn schoonouders krijgen we ongetwijfeld een iets bescheidener cadeau (die hebben negen kinderen namelijk :rolleyes:). Waar we overigens net zo dankbaar voor zijn!

Ik voel me altijd wat oplgelaten van grote cadeau's... :oops: Hoewel het heel lief is natuurlijk en we er erg blij mee zijn...

14. Konijn

Konijn Niet meer actief

O ja! Bijna vergeten: ik heb mijn positie-garderobe van mijn ouders gekregen! :-D Heel leuk en welkom verjaardagscadeau. En natuurlijk ontzettend gezellig, zo'n ochtend winkelen met je vader en moeder... ;)

15. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Van mijn ouders de complete kinderwagen, ledikantje, doomoo seat, spaarrekening voor de kleine, camcorder om alles vast te leggen en heel veel kleertjes en accessoires (ik besef heel goed dat we door ze worden verwend!). Van mijn schoonouders kleertjes en accessoires. Wat we voor de geboorte krijgen weten we nog niet.

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    We wilden de quinny speedi. Maar ja met een 2ling wordt dat hem niet. NU gaan we voor de easywalker duo sky. Hebben nog geprobeerd om 2x 500 (voor ieder kindje) te krijgen maar dat werkte niet. Ach 500 euries korting is ook heel fijn!

17. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    ik krijg van mn schoonouders 700 euro om een kinderwagen of iets dergelijks van te kopen, kinderkamer,box,kleding,speelgoed van mn schoonzus gekregen.
    Badje en speelgoed en hobbelpaard stiefschoonzusje gekregen.
    van mn ouders weet ik niet, zie ik wel! in ieder geval al een muziek trekdoosje!

18. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

Ik krijg van me schoonmama de box en de commode en van m'n schoonpapa de box...

liefs mandy

19. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    van mijn mama hebben we de kinderwagen, het badje en de maxi-cosi gekregen...

liefs mandy

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Van mijn moeder diverse kleertjes, allerlei Zwitsal producten en speeltjes.

Van mijn schoonouders ook diverse kleertjes en 500 euro om vrij te besteden, we hebben dat geld gebruikt om een spiegelreflexcamera te kopen.

Deel Deze Pagina