Hallo, De vk heeft vandaag met een cm gemeten wat de grootte is van mijn schaambeen tot de bovenkant van mijn baarmoeder. Die was 37 cm met precies 37 weken. Is dat normaal? Ik heb nl geen idee hoe ver de baby nog kan groeien in de komende weken.
als het goed is meet ze dat de hele tijd al, ik had 40 cm bij 36 weken maar ben eerder ingeleid vanwege grootte volgens mij is 37 cm heel normaal (ze zeggen toch je hoogte is je aantal weken?)
ja ze zeggen inderdaad je hoogte is je aantal weken. Ik loop steeds precies op schema, dus dat is mooi. Dus als je buik bij 37wk, 37cm is is helemaal goed volgens mij....
Volgens de vk van deze site is het het volgende. Het aantal cm + 4 staat gelijk aan het aantal weken. hoi, nee, het aantal centinmeters is niet gelijk aan het aantal weken. Je moet 4 optellen bij het aantal centimeters en dan kom je op het aantal weken. Daarbij gaat het niet om een enkele meting maar om de groei over de gehele periode. Jouw buik lijkt me inderdaad prima gegroeid, geen zorgen dus Mirjam
Ja, ik dacht ook altijd het aantal cm+4 weken. Dus de groei lijkt me voor te lopen. Ik liep ook altijd een aantal cm's voor.
dan zou ik nu al op 37 weken zitten? met mijn 33 weken... ik zit in elk geval al op de bovenste lijn..we maken met 36 weken een groeiecho..
Mijn vk zegt ook dat het gelijk moet staan aan het aantal weken die je zwanger bent.. dus dat houd in dat je netjes op schema zit!
bij Dean had ik 32 weken - 33 cm 34 weken - 35 cm en nu heb ik 33 weken - 33 cm en 34 weken moet ik nog even afwachten. eigenlijk weer een beetje hetzelfde dus, toch blij met die groeiecho ben benieuwd wat die zegt... Heb trouwens het gevoel dat mijn VK een beetje sjoemelt omdat ze vind dat ik zeik, mijn andere VK meet ALTIJD hetzelfde als mij en eentje altijd 1-2 cm minder! (en die doet het ook heel geheimzinnig en schrijft het stiekum op) heel erg vreemd.....
bij mijn oudste liepen de cm gelijk aan de weken. zij woog 4100 gram bij de geboorte met 38 weken bij mijn middelste liepen de cm niet gelijk.. maar waren de cm minder... nu loop ik een beetje tussen de cm's in.. met 38 weken was ik nu 35 cm en de vk schatte de baby op ruim 7 pond