Nou.. ik mag ook, hoewel ik niet veel geks heb geroepen hoor.. Ik heb alleen gezegd toen mijn vriend zei: "Ik zou wel een dag met Bo willen ruilen, om te voelen hoe zwanger zijn voelt", dat als hij wilde ruilen dit het goede moment zou zijn. Hoorde ze wel lachen .. maar ik meende het serieus, haha.. Verder heb ik bij de laatste persweëen heeeeeeel hard 'auw' geschreeuwd! (was volgens mij aan de andere kant van de deuren te horen.. ) En verder riep ik regelmatig 'ik kan niet meer' .. Maarre, ik kon wel en het is allemaal 100% meegevallen! Succes voor de meiden die nog moeten enne.. het lijkt af en toe alsof je niet meer kan, maar je kunt het echt!
De vk "waarschuwde" mij voor de helse branderige pijn als het hoofdje geboren zou worden.... (kun je je voorbereiden en het persen niet tegenhouden vanwege de pijn) en toen Noah's hoofdje geboren werd zei ik heel droog..... AUW! Dus niet gillend of iets dergelijks maar echt heeeel droog...... Toen de vk zag dat ik tijdens het persen mijn mannetje er sneller uit ging werken dan dat er gemiddeld voor staat en zij tegen mij zei hey... dit is je eerste kindje hoor jeetje wat doe je dat geweldig, zei ik tja weten jullie veel wie weet heb ik er stiekem al een paar rond lopen geloof me achteraf weet ik niet waar ik de onzin vandaan haalde omdat ik eigenlijk helemaal in mijzelf gekeerd was...
ahhahaha ik moet wel lachen om sommige reacties hier ik denk wel dat ik heel wat ga roepen..nu al ben ik soms so geirriteerd als hij niet snel doet hoe k het wil..dan word ik gek en begin ik soms al wat te roepen en dan krijg ik weer spijt en het enige dat hij zegt..tja het zullen de hormonen wel zijn he...
ik riep kei hard FLIKKER OP tijdens het persen (mijn vriend hield mijn hoofd steeds tegen mijn borst omdat ik niet goed kracht kon zetten, en 2 zusters hielden mijn benen vast). toen liet de zuster van schrik mijn been vallen. ik zei nog ik heb het niet tegen jou maar tegen HEM. hem was dus mijn vriend die zo hard mijn kin tegen mijn borst drukte dat ik geen hap lucht meer kon nemen om te persen hahaha
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahahhahahahaahhaahh sorry kim maar echt een grappige reactie
ik heb niet echt veel gezegd tijdens de bevalling,(was helemaal in mezelf gekeerd) maar heb me wel geergerd aan mijn vriend, die deed alles op z'n dooie gemak, zoals douchen terwijl de weeen om de 3,4 minuten kwamen.hij moest de vk bellen en ik maar denken van schieet ooop! en toen de vk er was had ik 10 cm ontsluiting en moest wachten op de persween, moest hij een kruik gaan maken, gaat hij rustig staan bellen en koffie zetten . Toen Julian's hoofdje bijna kwam vroeg de vk om de kruik, zei hij:komt hij al dan, dat duurt toch 10 uur ofzo zo'n bevalling! (Bij mij niet, in 4,5 uur was hij geboren.) nee zei ze laat maar nou komt ie al blijf nou maar hier . o en tijdens de weeen vragen schat wat kan ik voor je doen? Je kop houden en me met rust laten! haha hij wist totaal niet wat hem te wachten stond, hij had een scheldende schreewende vrouw verwacht, hij was ook helemaal verrast dat ik zo niet ben, dat het ook anders kon
haha lachen om te lezen; maar het beste voor de mannen is inderdaad Niet Aanraken en Vooooral NIET PRaten...
Of ik wou dat ik je pijn kon wegnemen. Nee dat kan niet dus niks zeggen ja. Shhhhhhhhhhttttttttttttttttttttttt haha nee mijn man was heel rustig en bij elke wee: Schat mijn rug nu! Hij moest bij ieder rugweeen mijn rug masseren.
ohw ik vond het juist erg fijn dat mn man zo behulpzaam en lief was. Had ik echt nodig Hij bleef ook maar zeggen dat hij zo trots op me was, heerlijk om te horen!
die van mij was ook heel lief hoor; had al gauw in de gaten dat niks doen en zeggen gewoon het beste was; ik was ook gewoon totaal in mijzelf gekeerd...! tis ook moeilijk voor de mannen, ze bedoelen het allemaal zo goed ! maar volgende x mag hij weer precies hetzelfde doen...
Dat dacht ik ook. Nou mijn vriend wist niet wat hij hoorde hahaha, Ik ook niet hoor, ik had dat nooit van mezelf verwacht, maar ik heb volgens mij de hele flat bij elkaar geroepen. en voornamelijk: ''Ik kan niet Meer''
tot mijn en mijn mans verbazing: NIETS ik was zo in mezelf gekeerd, geen gescheld niets, zelfs niet: Dit nooit meer (terwijl dat wel in mijn hoofd omging) hahaha oja 2x Oh my god
Ik ben vreselijk lief geweest Toen mijn man tijdens een wee per ongeluk tegen mijn bed stootte: 'blijf van dat bed af!' En tijdens een pittige wee ging mijn mobiel af, ik kreeg een sms ( van een mede novembermama...hihi) en dan herhaalt ie een deuntje om de 2 minuten zó irritant dus op een gegeven moment zei ik wel heel kwaad: 'zet die kuttelefoon uit!'(alleen het was mijn mobiel dus manlief wist niet hoe het moest ) Ik heb wel een aantal keren gezegd: oh nee shit komt er weer een en ik kan niet meer... Toen het hoofdje stond heb ik nog geroepen: dat past niet nee het past écht niet (tssss tis mijn derde het pastte echt wel ) En omdat ik nog een randje had en niet mocht persen hield de vk haar vingers in me tijdens een wee en toen zei ik heel kwaad: haal die vingers eruit! En meteen na de bevalling: het is toch wel een jongen he? (toch stiekem bang dat de vk het verkeerd gezien had op de echo) en 'oh dat viel me best mee' (toen viel de kraamhulp bijna om en lag mijn man slap van het lachen) Over wat ik allemaal gedacht heb...hihihi heb het gelukkig niet uitgesproken maar een paar gedachtes: - laat die k*thond z'n bek houden! - ik mep je van het bed af! (toen de vk haar vingers erin hield tijdens een wee) - ik wil pijnstilling! (maar dat mag vast niet ik heb al 7 cm en dan moet ik naar het ziekenhuis wheeeeee dat wil ik niet ) - heb het gore lef me nú nog naar het ziekenhuis te sturen (toen bij 9 cm in bad de vliezen braken en ik meconium houdend vruchtwater had) Maar verder was ik heel erg in mezelf en heel rustig en lief xxx Roelie
O sommige zijn echt leuk om te lezen. Vooral over de mannen, sorry jongens......... Mijn man kon weinig fout doen, hij moest eerst voor VK spelen en daarna voor kraamhulp. Heb een zeeeer snelle bevalling gehad, ging van 3 cm naar volledig in 5 a 10 minuten. Adriaan wilde nog wel even boodschappen doen, dat was voor dat we wisten dat het zo snel ging, het vermoeden had ik dus wel en zag al een doomscenario voor me dat hij bij de Kassa stond en ik in mijn uppie ons kindje ter wereld moest zetten. Ik dacht nog ja hallo mijn vliezen zijn net gebroken en jij wil nog even boodschappen doen, eh dah.... ](*,) Maar ja het was wachten op de VK, ze was net weg gegaan na het breken van de vliezen. Maar omdat ik dacht dat ik me aanstelde hoefde hij van mij haar niet meteen te bellen. (hoezo eigenwijs ) Heeft hij gelukkig WEL gedaan. Op een gegeven moment besloten we toch echt om het met zijn 2en te gaan doen. Ik werd door Adriaan echt gesommeerd om op bed te gaan liggen, terwijl ik de kleine voelde zakken, zeg ik tegen Adriaan; echt ze komt nu hoor! Hoor ik tegelijketijd op de trap, ja ik ben er hoor. (was dus de VK). Er stond dus niets klaar voor de bevalling, dat moest Adriaan dus doen een klein beetje tussen de bedrijven door, tevens foto's maken. om vijf voor half 12 vertrok de VK na het breken van de vliezen en om 12.11 uur is onze prachtige dochter geboren. {|=
BAKJEEEEEE! (voor het kotsen) Dat was het eigelijk.... Ik was helemaal in trance door die ver :c: de pijn.
verloskundige: ik zie zwarte haartjes. ik: oh gelukkig, geen rooie ( zit rood haar in de familie vandaar). Bij binnenkomst zij de verpleegster. Als je echt denkt dat je bijna dood gaat is je er kindje er zo. Baby geboren, is me echt 200% mee gevallen, dus ik zeg tegen vriend: mm, ging nog lang niet dood.
Bij de eerste was ik boos en zei ik ik loop naar amerika en laat jullie hier zitten met die weeen dat was nog voor ik naar het ziekenhuis ging. Ook nog echt denken dat als ik maar hard genoeg ren ik ze kwijt zou rennen. Eenmaal in het ziekenhuis gekomen begon ik over me haar moest en zou een borstel hebben want me haren zaten niet goed. De verpleegster nog tegen mij maar mevrouw je bent aan het bevallen ik daarop geef er geen flikker om moet bortsel;hebben.haha Bij de tweede begonnen de weeen en gelijk roepen waar ben ik weer aan begonnen . Op de hoogste pieken van de weeen heb ik zitten schreeuwen dat de verloskundige kwam wil je niet zo schreeuwen want de andere vrouwen worden er bang van(was mijn manier om de pijn weg te krijgen en niet dat ik er wat om gaf want schreeuwde gewoon door op de pieke) Op gegeven moment was ik zo aan het puffen zei de verpleegster ik wil dat je gaat liggen je hyperventileert zeg hyperventileert niet ben aan het puffen trien. En tussen de weeen door zei ik (omdat ik toch nog een prik in me been had gehad) laat me slapen joh ik wil slapen Wil de vader van de kids naar de wc zeg je blijft hier jij gaat helemaal nergens heen op een hele boze toon 8) want voelde dat de kleine al gauw zou komen . En bij alle bij de kids is de vader bijna zijn vingers kwijt geweest doordat ik ze eraf wou bijten .En bij me dochter hebben ze me maar een washandje gegeven zodat ik niet meer naar hem zou happen.hahah