Had een super bevalling, alleen op een gegeven moment heb ik maar een keer geroepen IK KAN HET NIET MEER dat is ook het enige wat ik heb geroepen. O ja en ook nog een keer als dit de bevalling is wil ik er nog wel 9.
Ik had al acht cm ontsluiting toen ik aan de verloskundige vroeg : "mag ik wat eten, ik heb honger..", dat was het enigste wat ik gezged heb (en ik kreeg vanille vla)
@Marian: dat had ik dus ook dat overgeven van de pijn. Van begin tot het einde pffff. Dan had ik een wee en die pufte ik weg en aan het einde van de elke laatste puf moest ik telkens slikken en denken : niet overgeven niet overgeven niet overgeven! Want als ik overgaf tijdens een wee dan was de wee nog veel pijnlijker
ik heb ook weinig geroepen, ja of ze nou is een keer de badkamerdeur dicht wilden doen. hij stond nl. enorm te klapperen, waar je niet mee bezig bent... groetjes susanne
ik heb niet geroepen tijdens m'nbevalling, ik heb alleen maar gecommandeerd! "houd je bek", "blijf zitten" en "hou vast" (m'n benen tijdens het persen) mijn vriend was helemaal op van de zenuwen, ook tijdens het persen dus die stond heel z'n nagels op te vreten, zat me zo te irriteren van dat geluid dat ik vriendelijk verzocht om zijn 'klauwen uit zijn bek' te halen en toen het hoofdje stond heb ik nog gezegt dat ik nu echt niet meer durfde.... oei wat deed dat zeer. heb op verzoek van de kraamhulp toch stiekem naar beneden gekeken en idd daar waren de haartjes al, de daarop volgende wee was ie er.
Ik nog niets, maar een kennis van mij riep toen ze nog niet mee mocht persen tegen de vk: "JA, ik KAN toch NIET anders JIJ stomme Trut!"
ha ha ha dat het pijn deed, dat ik niet meer kon puffen, dat ik er mee stopte omdat ik niet meer kon, dat ik moest overgeven, dat ik naar de plee moest ja, heb echt mijn mond niet gehouden. Gelukkig niet iemand uitgescholden....
Ben 1 keer kwaad geweest en dat was echt midden in de weeenstorm. Ik was echt mega misselijk. Probeerde in alle macht om maar NIET over te geven ( want had al gemerkt dat dat de weeen nog pijnlijker maakte ) De zuster die kwam binnen en vroeg aan mijn man of ie honger had. Want het was toch wel een aantal uren geleden dat ie gegeten had. Nou, mijn man had idd wel honger. Toen ging de zuster even opnoemen wat ze allemaal hadden om te eten :-& En dat terwijl ik dus mega misselijk was! Dus ik riep kei-hard : HOU OP! GEEN ETEN! GA WEG!
Bij de eerste heb ik om mijn moeder geroepen en geschreeuw ik kan niet meer. Bij de tweede ging het zo super snel dat ik alleen maar kon denken: niet persen, niet persen. En toen de vk zei dat ik mocht persen zei ik NEE want ik ben nog maar net bezig. Toch had ik binnen 40 min 10 cm ontsluiting en mocht ik echt persen. Ben dan ook heel benieuwd hoe de derde bevalling gaat worden.
Sow jij bent me er wel eentje he? wat een trauma's zullen ze in dat ziekenhuis aan jou overgehouden hebben..
LAdies, ik was dit vanmiddag aan het lezen op mijn werk maar ik kon echt mijn lachen niet meer inhouden! Dus ik heb het maar gesloten en net afgelezen. Hhahaahaha, echt goede zitten er tussen! Ik hoop over 10 weken ook mijn ervaringen hier neer te kunnen zetten! Al verwacht ik van mezelf dat ik helemaal in mezelf gekeerd zal zijn en alleen maar de hand van mijn man zou willen vasthouden. Maar gezien de verhalen kan je dus nergens vanuit gaan.. We gaan het zien!
Ik ben best verlegen van mezelf...dus ik had dit ook echt niet verwacht....mijn man zei ook dat ik iedere keer bleef zeggen stuur die vent weg die werkt me op me zenuwen.... Die agio was heel onzeker...en deed dingen volgens de verpleegsters verkeerd die corrigeerden hem steeds...met als gevolg dat ik nog onzekerder werd met alle gevolgen van dien....
Ik heb het zowat in mijn broek gedaan hier! Ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan. Vriend heeft al te kennen gegeven dat hij het niet waardeert dat ik hem zomaar ga uitschelden. Nou, we zullen zien of ik me er aan kan houden.
hahaha leuk topic zeg ik had persweeen terwijl achteraf bleek dat hij er niet door kon ivm te smalle bekken en toen heb ik heel hard geroepen daar "aaaaaargh nu weet ik zeker dat god een kerel is"
Ooh ooh ik ben benieuwd wat voor diva trekken ik ga krijgen en hoe bitchy ik zal zijn..... ben soms nogal eens een gepepert typje Maar gisteren een bevalling op tv gezien en dat was al ff geleden.... kan het nu al spaansbenauwd krijgen!
Wat ik riep tijdens de bevalling... Niet veel, alleen als een gyneacoloog of een verloskundige me dingen aan het vertellen was als: je doet het goed meid, nog even volhouden en vooral "hoe voel je je?" en van die oppepverhaaltjes werd ik boos en riep dan de hele tijd: hoe weet jij dat nou of wil je het overnemen... Haha tegen het einde zei dan ook bijna niemand meer wat en lieten ze me gewoon met rust haha! ( haha)
Daar heeft manlief hier ook last van. Hij dreigt al om dan gewoon de kamer uit te lopen... hij moest eens wagen!!
De volgende doe jij en als je dat niet wilt, dan adopteren we... maar IK doe het niet meer! Ik schijn verder nogal gemeen met mijn nagels in zijn geknepen te hebben, wel sneu
Tijdens de onstluitingsfase heb ik niet veel gezegd. Geprobeerd de weeen weg te puffen en heb af en toe zo hard aan het T-shirt getrokken van mijn vriend dat hij hem bijna in het ziekenhuis achter kon laten Tijdens de persfase heb ik geroepen: IK WIL MIJN MOEDER! 32 jaar en nog zo'n moederskindje he Tegen de art-assistent was ik ook niet echt vriendelijk, geloof ik, zij was de gene die me iedere keer pijn kwam doen. Zij heeft het flink moeten ontgelden, zeker omdat ze zelf geen kinderen had.