wat hebben jullie geroepen tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nachtvliinder, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Het enige wat ik geroepen schijn te hebben (kan het me niet herinneren) was, toen mijn vriend me tijdens het persen herinnerde aan de puf oefening van de cursus en hij zei dat ik de "K" vast moest zetten om m'n perskracht goed te gebruiken: "DOE HET ZELF!". :-s

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.250
    4.480
    113
    Verbazingwekkend genoeg heb ik helemaal niets gezegd en dat terwijl ik toch ruim 2,5 uur aan het persen ben geweest voordat ze besloten dat het toch een ks werd.
    Wel heb ik de ruggeprik meneer uitgenodigd vaker een ruggeprik bij mij te komen zetten want ik had in geen tijden meer zulke lekkere warme voeten gehad. :)

Groetjes Anita

3. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ohh dames ik kom echt niet meer bij van het lachen! :) :) :) Geweldig!

Ik ben ingeleid met 38 weken omdat ik zo'n last van BI had en de baby al ruim 8,5 pond was. Omdat hij zo groot was, moest ik echt 10 cm hebben voordat ik mocht persen. Ik moest dus op mijn zij liggen, maar kreeg daar rugweeen van. De VK op mijn rug wrijven, en ik vroeg na iedere wee of ik op mijn rug mocht gaan liggen. Na een tiental weeen zei mijn man dat ik dat niet meer moest vragen, want het mocht toch niet. Ik schreeuwde tegen hem dat hij zijn bek dicht moest houden, als ik dit nog 1000 keer wilde vragen deed ik dat gewoon. Verder kwam op een gegeven moment een verpleegkundige binnen, ik schat haar echt nog geen 18 jaar oud. Ik had volop persweeen maar heb deze bijna 3 uur weg moeten zuchten. Vraagt ze aan mij: "mevrouwtje, weet u wel hoe u moet puffen?". Het was maar goed dat ik een ruggeprik had gehad (die inmiddels uitgewerkt was en dus nog niet goed kon lopen) anders had ik haar zelfstandig de deur uit gegooid. Ik bedoel maar, ik lig daar open en bloot (had mezelf onder gekotst en het was zo warm dat ik daarna niets meer aan wilde), kom zij ff tussen mijn benen instaan, niet voorstellen of niets (denk ook niet dat ik dan wel aardig had gereageerd overigens hoor ;) ) en dan komt zo'n kind me vragen of ik wel weet hoe ik moet puffen. :evil: :evil: Terwijl ik dit typ, word ik al weer nijdig op haar.

Verder heb ik diverse malen geroepen dat ik doodging en natuurlijk of ik nu dan eindelijk een keizersnee kon krijgen want dit ging natuurlijk nooit lukken. Ook heb ik nog geroepen dat mijn moeder (die was er bij, wilde ik graag) aub ergens een hamer wilde gaan halen zodat ze mij bewusteloos kon slaan.

4. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ha ha! Ik kom niet meer bij!

Ik heb tijdens het bevallen een aantal maal gevraagd of mijn vriend ALSJEBLIEFT de andere kant op wilde ademen. Ik kon er gewoon niet tegen. Niet dat zijn adem stonk of zo, maar ik kon gewoon niet tegen welk geurtje dan ook.

Hij heeft me ook zo goed bijgestaan en gemasseerd, maar tegen het einde, toen ik persweeen moest wegpuffen heb ik hem vriendelijk, doch met klem gevraagd om van me af te blijven, want ik kon er niet meer tegen, die handen op mijn lichaam. De arme ziel heeft toen wat zakelijke sms'jes verstuurd van de zenuwen, hi hi.

Verder was ik echt volkomen afwezig en in mijzelf gekeerd. Ik vond alles best, als dat kind er maar uit kwam!

5. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik bleef maar roepen: dit is niet normaal!Jullie zijn gek hoor, ik kan niet meer!Hou op!
    Ik wil een ruggeprik nu!
    De volgende gaan we adopteren, dit is niet normaal het doet zo'n zeer!
    Ik moet poepen! (had 2 uur lang persdrang voor ik mocht persen :evil: )

Mijn man zei dingen als: we houden het bij 1 kind! niet zo gespannen, ontspan!Puffen, rustig puffen!
    waarop ik keihard riep: hou je kop klootzak!Het doet zo'n zeer!

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb heel vaak geroepen dat ik niet meer wilde, NEEEEEEE als antwoord op ga door, ga door, en diverse keren heel hard geroepen 'ik wil dood' en 'laat me nou maar gewoon doodgaan!'
    en toen hij eindelijk geboren was zeiden ze kijk nou, kijk nou naar hem, waarop ik huilend riep 'NEEEEE ik durf niet! ik wil hem niet zien!'
    na een paar minuten wist mn man me over te halen om toch te kijken door te zeggen 'hij kijkt naar je... hij wil dat je terug kijkt... eindelijk kan ie zn mama zien na zoveel maanden!'
    tsja en als je dan kijkt....... dan stop je ook niet meer met kijken hihi

k werd wel laaiend en heel verdrietig toen de verloskundigen enorm kwaad op me werden toen ik diverse keren zei ik wil dood, laat me doodgaan. ze sloeg compleet de plank mis met die aanpak....

7. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    ik was ook in mezelf gekeerdt.
    toen ik de uitsluitings ween had mocht niemand tegen me praten ik had gezegt tegen hun als ik mijn arm omhoog doe moeten jullie stil zijn.en dat deden ze ook. :)
    anders zwaaide er wat :evil:
    ik heb tijdens de pers ween niks geroepen.
    de gyn zei tegen mij bij de volgende perswee goed mee persen toen zij ik ik weet niet meer wanneer er een komt ik wil door blijven persen haha.
    toen dylan er was zei ik de hele tijd och jongen toch ik was aan het trillen.
    groetjes

8. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ha ha, geweldig al die verhalen!

Ik ben normaal gesproken best wel opvliegerig maar was toen behoorlijk kalm geloof ik (voor zover ik dat zelf nog weet)

heb een paar keer auw auw auw geroepen (had weeen in m'n heupen. Leek net alsof de boel uit elkaar geduwd werd, heeeerlijk...) En toen ik nogal snel persweeen kreeg en de gyn zei dat ik nog niet moest persen heb ik heel hard geroepen "ja maar ik moet "POEPEN"! ha ha kon blijkbaar niet meer op een ander woord komen als dat hi hi. ze zullen wel gedacht hebben.

toen hij eenmaal huilend ter wereld was gekomen(na vacuum pomp ivm wegvallen hartslag) heb ik geloof ik wel 1000 x gezegd. "hij huilt, hij huilt"
    Ik was zo bang dat hij net op dat laatste moment gestorven zou zijn, dat ik zoooo blij was met die krachtige huiltjes. heb ik daarna nooit meer zo vrolijk gezegd! hi hi.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    volgens mij vriend deed ik in d top van een wee heel zachtjes huilen zoals bassie van bassie en adriaan haha het was niet zo dat iedereen het kon horen horen haha. ik wete het niet zo goed want ik was est wel diep in mezelf gekeerd en was echt bezig om de weeen alleen op te vangen. mijn vriend maar later ook de vk zei dat ik van niemand iets moest hebben en iedereen weg stuurde dat ze naar hun zeggen machteloos naast me bed hebben gestaan omdat ik niets toe liet en ik zelf ? ik weet er helemaal niks meer vanag alleen dat die weeen verdomd pijn deden en ik er flink van baalde dat het toch een keizersnede werd

10. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik zei op et laatst toen ik het echt niet meer zag zitten:
    Laat haar daar maar zitten! Ik wil niet meer!
    Was echt zover dat ik mijn broek al wilde hebben, ik was bloedserieus :)

11. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Hahaha, ik zal m'n man vast voorbereiden, na al jullie verhalen gelezen te hebben! :D :D :D

12. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    ik tijdens t persen dat t niet ging passen :oops:
    op dat moment leek t wel zo

13. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    NIET WEER NEE NIET WEER!
    Dat heb ik geroepen omdat het voor de 2e keer een spoedkeizersnee werd.

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb eigenlijk niks gezegd, ik had zoveel pijn na 14 uur buik en rugweeen dat ik alleen maar in mezelf teruggekeerd was. Ik riep alleen tegen mijn man bij elke rugween masseer mijn rug.

15. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Mijn zwager is een hele uitbundige enthousiast typetje. Dus toen m'n zus moest bevallen, en nog met de weeën bezig was, stond ie al met een camera klaar om te vragen hoe ze zich voelde. Nou, ze keek recht in de camera en gaf me een schreeuw! :) Die dodelijke blik ook van haar!

Ook toen hij naast haar snel een broodje kaas naar binnen werkte, en haar vroeg of ze ook wat wilde, sloeg ze het zowat uit z'n mond. "HOU OP! GA WEG!" Hij heeft flink op haar zenuwen gewerkt, dat kon ik wel stellen!

Uiteindelijk is het na 14 uur toch een keizersnede geworden!

16. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Heb alleen af en toe een oerkreet geslagen. Heb meer dan een uur persweeen op moeten houden en dan ben je niet echt gezellig. verder wel vaak gezegd dit wil ik nooit meer en ik wil pijnstilling, maar niemand luisterde.

17. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb een paar keer geroepen dat ik het niet meer aankon en of ik geen keizersnede kon krijgen hehehe

18. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hahahahahaha !
    Ik lig hier echt helemaal dubbel van sommige dingen die je kunt uitroepen!
    Vooral omdat ik zelf denk dat ik geen schatje zal zijn tijdens me bevalling! Zal van de pijn in een vlaag van verstandsverbijstering ook echt wel rare dingen doen of zeggen.

Heb m'n vriend al gewaarschuwd "schat, alles wat ik dan zeg of naar je hoofd toe gooi, ik meen het niet" Het enige wat ik als antwoord terug krijg "liefje doe het dan in portugees, dan versta ik het toch niet"

Zal over paar weekjes wel laten weten of ik ook van die rare dingen heb geroepen of gedaan

liefs

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Niks, ik vond het niet zo erg.

20. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    hahahaha wat een heerlijk droog antwoord van je vriend :) en ook wel slim by the way ;)

Deel Deze Pagina