@mama mo, hihi, dat zou wel een erg lange bevalling geweest zijn dan. Maar goed dat het niet zolang duurde.
ik weet het ook nog als de dag van gisteren. na 18 uur weeen smeekte ik voor de ruggeprik of een keizersnee maar uiteindelijk toch op eigen kracht gedaan
Haha ik moet er zo verschrikkelijk om lachen! Terwijl het natuurlijk eigenlijk helemaal niet grappig is. Huilen als Bassie van Bassie en Adriaan, echt ik kom niet meer bij! En dat van die hamer om je bewusteloos te slaan vond ik ook erg grappig. Ik heb bij de bevalling van mijn zoontje weeen gehad (die eerst als 'oefenweeen' werden afgedaan, vast omdat ik niet hard genoeg riep dat het pijn deed...) en kreeg toen een spoedks. Ik heb zelf niet heel veel hilarische dingen geroepen. Maar hier doe ik genoeg inspiratie op voor de volgende bevalling, haha!
Hehe, ik mag hier ook wat schrijven nu Ik ben heel erg lief geweest tegen mijn vriend. Hij wilde steeds mijn gezicht aaien of natte washandjes erop leggen. Dat vond ik tussen de weeën niet erg maar tijdens de wee heb ik hem op mijn allervriendelijkste manier gevraagd om even te wachten. Hij zei nog achteraf dat ik zo lief was . Een moment vonden we allebei errug grappig. hij zei kom op schat puffen, maar ik schreeuwde korte stoten ah ah ah. toen zei ik al schreeuwend dit is toch ook een soort van puffen! hahaha Heb wel geschreeuwd van de pijn, en toen ik 9 cm ontsluiting had heb ik het hele ziekenhuis duidelijk gemaakt dat ik moest poepen. ik mnocht gelukkig na een wee al persen. heeerlijk!
Ik heb verschillende dingen gezegd..... - Woonde ik maar in Amerika. ( Daar bevallen ze namelijk gewoon standaard met pijnstilling, heb ik het idee) - Ik kan het niet, ik kan het niet, ik kan het niet. - Ik trek het niet meer. - Don't talk to me. ( Mijn partner was me heel lief aan het aanmoedigen, maar ik kon het even niet hebben. Ik had het gevoel dat ze me allemaal maar zoet wilden houden. Waarom ik het nou in het Engels zei, weet ik nog steeds niet. Misschien zat ik nog met de eerste van bovenstaande kreten in mijn gedachte, haha. x Linda
Ik heb alleen maar geschreeuwd: harder duwen! (had rugweeen) en tig keer aan de vk gevraagd: gebeurt er echt wel wat? komt ie er echt wel een keer uit? en tig keer gezegd: ik kan niet meer en ik wil niet meer! (maar uiteraard is alles toch nog goed gekomen )
Ik heb mijn persweeën gefaked! Ik was in het ziekenhuis en het was nogal druk op de verlosafdeling, dus de gyn was steeds niet in de buurt. Toen ik er helemaal zal van was en zelf vond dat ik 10cm ontsluiting had wilde ik de gyn erbij hebben, maar die kwam maar niet (ik had 45 min ervoor nog "maar" 8cm). Na 10 minuten was ik het zat en riep ik dat ik moest poepen (wat niet zo was). Direct kwam de gyn eraan gehold en jawel, ik had 10 cm! Toen mocht ik persen, alleen had ik geen persweeën...
Nachtvlinder is vandaag bevallen; ik ben benieuwd wat zij geroepen heeft! Zij heeft immers dit topic geopend... Ben benieuwd!
De laatste 2 persweeen raakte ik opeens in paniek. Het hoofdje stond al en ik ging dood van de pijn en wilde mijn benen bij elkaar doen . Volgens mijn man had ik de gynaecoloog zowat voor zn kop geslagen, ze moesten me met zn 3en vasthouden.... Gelukkig was hij er toen heel snel... Verder dat laatste half uurtje persen het hele zh bij elkaar geschreeuwd... Had toch nooit verwacht dat ik dat zou doen...
Ik heb zelf een keizersnede gehad, dus ik weet niet wat ik geroepen zou hebben onder invloed van alle oerkrachten. De vrouw van mijn werkgever heeft - zij zat tegen hem aan en hij zat mee te puffen - geroepen "Zit niet zo in mijn oor te hijgen l*l!". En een vriendin van mij riep "Ga weg, je stinkt uit je bek l*l!" Groetjes, Wendy
whahah jaaa daar benik! Bevallen en wel Hmm heb me vrij rustig gehouden.. ik had alleen de vk aan mijn bed en een ass. dus lekker rustig. Nadat de vk mijn vliezen had gebroken bij 6 cm kwamen de weeën met een rotgang Ik moets van hem op mijn linkerzij gaan liggen want dan kwamen ze nog harder.. Nou zei ik al sje het even van me over neemt doe ik het graag! ( wat een comedieant ben ik ook he ) keek hem echt met een smile aan terwijl ik dood ging van de weeën storm! Na een tijdje heb ik geschreeuwd dat ik niet meer kon en dat ze de tijd niet even een stukkie ( paar uur ) vooruit konden zetten. Kwam de ass zeggen "meid je doet het goed en je moet zo pufen en zo liggen en zo ademen" ik ( volgens mijn vriend) keek ik haar lachend aan en zei ja en amen tegen haar, maar zodra ze de deur uitging ging mijn middelvinger gelijk omhoog met het woord "KUTWIJF" En eerlijk waar het is echt een heel lief mens En ky de vk zei tegen mij je mag nu persen.. Ikke JA MAAR WAAR DAN! voelde echt geen hol dus hij stak zijn vingers in mijn muts en hij= JA DAAR JA! Toen de kleine er eenmaal uit was en de moederkoek ook begin ik hevig te bloeden, ik was ook een beetje uitgescheurd dus de vk moest mij even hechten. toen hij wilde beginnen stroomde er een hel grote golf bloed naar buiten.. Iedereen in paniek en wat zeg ik ! JE HAD TOCH NET NIET NIEUWE SCHOENEN GEKOCHT HE! 8) en ik nog maar in het begin zeggen dat ik die vent niet aan bij mijn bevalling wilde hebben! Nou we hebben ons rot gelachen
Het enige wat ik schijn geroepen te hebben tegen mn hubby, is toen hij mee zat te puffen omdat ik het anders zelf niet deed (...) was "doe niet zo dom!" En tijdens de weeen mocht hij van mij geen foto's maken! Niet dat hij daar naar luisterde.... Leuk topic dit!
hihi, nachtvlinder, lachen ja. Je kan het ook zo leuk vertellen. Dat van dat overnemen zou ook wat voor mij zijn om te zeggen. Om die nieuwe schoenen en dat persen moest ik ook enorm lachen. Maar laat ik niet te hard lachen, want ik moet nog. En jij hebt het toch maar lekker gehad! Groetjes en kalm aan!
Haha dat deed die van mij ook, ik dacht gatver weg met die tengels van je! Maar gelukkig heb ik toen wijzelijk mijn mond gehouden. Maar je hebt je dus beeldig gedragen .
Hahaha, ja die vingers komen me ook bekend voor! (en dat terwijl ik dat echt helemaal vergeten was) Ik zei heel rustig: "Nou, die vingers daar zijn niet zo prettig, dus laat dat maar liever achterwege." Hahahahaha! Dat heeft ze toen maar gedaan. Ik bleef de hele tijd heel lief en netjes & beleefd en heb niet 1x geschreeuwd / gegild / geroepen. Tussen de persweeën door heb ik zelfs nog wat praatjes gemaakt over hoe wonderlijk en spannend ik deze hele ervaring wel niet vond, hahaha! Het persen was echt een leuke ervaring na de weeënstorm (waarin ik overigens ook niets geroepen heb)
Haha, ik was ook helemaal gezellig tijdens de persweeen na een heeele lange weeenstorm was dat echt een verlichting. Tijdens die stormen en voor de ruggeprik.....; DIT IS NIET NORMAAL! WAAR BLIJFT DIE K*T ANESTHESIST?! (heeft er zo'n 5 uur over gedaan) HET IS ONMOGELIJK DAT DIT DE HALVE WERELDBEVOLKING WORDT AANGEDAAN! NEEM ME NU G*DVR*D*MME SERIEUS! En ik schreeuw echt niet zo snel.... al helemaal niet tegen vreemden...