Onze dreumes van 23 maanden heeft sinds gisteren koorts. Gisteren was ze daarbij ook erg suf, maar paracetamol hielp goed. Afgelopen nacht hebben we haar om 1.00 uur wakker gemaakt om even te checken hoe het ging en om wat drinken te geven. Ze had toen nog 39,1 en moest braken na het drinken van wat melk. Vandaag gaat het wat beter, geen paracetamol nodig gehad, ze heeft ook weer wat gegeten en gespeeld. Nog wel koorts 38,5. Wat zouden jullie doen? Haar vannacht weer een keer wakker maken om te checken of beter lekker laten doorslapen?
Ik zou voor mijn eigen gemoedsrust wel even gaan kijken en even voelen of ze erg warm is. Maar ik zou haar wel lekker laten slapen. (Tenzij ze opbrandt natuurlijk.) beterschap!
Ja, gaan kijken doen we sowieso inderdaad. Ben zelf hoogzwanger en moet er elke nacht wel een paar keer uit dus dan check ik haar ook gelijk even. Gaat idd meer om het wel/niet wakker maken.
Ik maak ze niet wakker als ze koorts hebben maar wel slapen. Ik check wel een paar keer per nacht hoe het gaat, voor mijn eigen gemoedsrust. Zelf geef ik een zetpil voor het slapen en op goed in de gaten houden na, laat ik ze door slapen. Beterschap, zieke kindjes is niet leuk.
Ik zou het inderdaad laten bij even voelen of ze niet te warm aanvoelt en verder lekker laten slapen. Mijn zoon heeft afgelopen weekend ook flink koorts gehad (nu uitslag, gevalletje zesde ziekte dus) en die heeft meer geslapen dan wat anders, maar dat doet hem wel altijd goed. Slapen is vaak het beste medicijn dus ik zou dat niet verstoren
Beslist niet wakker maken als dat niet nodig is. Zeker als ze vannacht moest overgeven na wat drinken: niet doen. Dat eten en drinken komt wel weer, dat halen ze wel weer in. Om beter te worden is die slaap veel belangrijker! Temp op zichzelf zegt weinig trouwens: sommige kids zijn met 38,5 al hondsziek en sommige huppelen met 40 nog vrolijk rond. Ik zou dus enkel aan de hand van een temp niet te snel actie al ondernemen. Als ze niks meer drinkt, niet meer plast en (overdag dan dus) niet goed in contact is/suf (is dus wat anders dan duf zijn!), dan wel even contact met de huisarts. 39 graden koorts is op zichzelf niets om je zorgen over te maken. Pas als het in combi met bovenstaande voorkomt, is het zorgelijk!
Ik heb Thomas nog nooit wakker gemaakt voor koorts. Para erin en lekker laten slapen. Hij is zelf wel eens wakker geworden badend in zweet omdat de koorts dan ineens zakt. Maar zelf wakker maken vind ik zelf geen goed idee. Lekker slapen en uitzieken!
Gewoon lekker laten slapen hoor! Slapen is het beste! Evt. even voelen en kijken hoe ze er bij ligt.... Beterschap!
Ik zou ook niet wakker maken. Indd even voorzichtig kijken als je toch wakker bent! Is er iets worden ze meestal zelf wel wakker. Beterschap!