Hoi, Mijn dochter is bijna 6 maanden en ze heeft eigenlijk geen tut. Ik vind het ook best wel eng. Een vriendin vertelde dat haar zoon altijd met een doekje slaapt en dat doekje ligt dan op zijn gezicht en zo valt hij in slaap. Ik vind dit een eng idee, ben ik nou zo overbezorgd? Net was mijn dochter in bed met een speelgoeddoekje aan het spelen, toen ze sliep heb ik het weggezet maar net dacht ik; nee ik leg het weer bij haar neer voor als ze wakker wordt. Ik wil niet zo'n overbezorgde moeder worden, maar ik vind het evengoed eng.
Merel slaapt sinds ze een maand of 3 is met een knuffelkonijn, met een tutdoekje van Bumba en met een slabbetje. Het slabbetje legt ze wel een over haar hoofd (net als de andere dingen trouwens). Geeft een veilig gevoel denk ik als er iets over haar gezicht ligt. Ze vindt het geweldig, het eerste wat ze doet als ik haar in bed leg is het konijn pakken en dan het doekje.....haar vertrouwde slaap kameraadjes! Volgens mij kan het met 6 maanden helemaal geen kwaad meer hoor! Ze kunnen goed hun hoofd draaien en als er een doekje op het gezicht ligt kunnen ze evengoed nog goed ademen... Maar als het voor jou niet goed voelt, moet je het natuurlijk niet doen!
marit sinds 2 maanden al niet meer...eigenlijk vanaf het moment dat ze haar duimpje goed zelf kan vinden, heeft ze nooit meer een speen!
Als ik hem in zijn bedje leg heeft ie zijn tutje in. Als ik ga slapen haal ik het tutje weg. 's middags slaapt ie met zijn knuffel naast hem en met tutje. Ik neem het na een tijdje ook allemaal weg. Ik neem geen risico, je weet maar nooit. Groetjes
Volgens mij ze er ook nog geen behoefte aan, komt misschien nog wel. Ze vind een knuffel wel leuk maar voor een paar minuten en dan heeft ze er geen interesse meer voor. Ik leg wel een knuffel in haar bedje maar niet te dicht bij elkaar.
In het begin had Simon niks in zn bedje liggen. Sinds hij waterpokken heeft gehad, wil hij echter graag zn speen voordat-ie gaat slapen, en heeft-ie bedacht dat een spuugdoekje over zn gezichtje ook wel lekker slaapt... Dus we leggen Simon inmiddels in bed met een spuugdoekje en een speen, en er ligt ook een knuffel-schildpadje naast hem. Als we 's avonds voor we naar bed gaan bij hem kijken, ligt het doekje altijd over zn hele gezichtje heen, en wordt-ie wakker als we het doekje weghalen! Hij kan zn hoofdje verder goed wegdraaien, dus ik vertrouw er wel op dat het goed gaat. Hij kan ook gewoon door het doekje heen ademen, dus ik maak me geen zorgen.
Hmm hier ligt een muziekkonijn aanvankelijk lag dat buiten handbereik.. maar ze schuift nu het halve bed door.. dus het ligt nergns meer echt veilig voor grijpgrage handjes en verder slaapt ze vaak met dr labellabel doekje maar dat is volledig luchtdoorlatend dus kan sowieso geen kwaad mocht ze het konijn over zich heentrekken.. dan is dat zo rond.. dat het er wel weer afrolt dus maak me niet echt zorgen. lmaar we letten er dus wel op waar ze mee slaapt
Hier een speen en een nijntje tutdoekje, op het kdv hoorde ik dat heel veel kindjes met een doekje over hun gezicht willen slapen omdat ze zich dan veiliger/geborgener voelen.
hm apart hier trekt anne als ze moe is vak wel een doekje over dr gezicht... maar in plaats van slapen gaat ze dan liggen gillen tot je het er weer afhaalt
Iza slaapt ook niet met een doekje of knuffeltje, maar omdat ze zo veel kwijlt, ligt ze nog steeds met haar hoofd op een hydrofiel luier. Tegenwoordig grijpt ze die vast en trekt ze hem stevig tegen haar aan. Gevolg: een volledig nat gesabbelde luier! Als ik haar een knuffeltje ofzo geef, gaat ze daar ook hard op sabbelen en wordt vervolgens boos dat ze met haar hoofd in de nattigheid ligt...
Ik vind het niet overbezorgd,zo ga ik ook tewerk met mijn kleine....zodra ze slaapt haal ik het weg,tegenwoordig sabbelt ze er meer op dan ermee slapen maar ach.. Succ6
Grappig die verschillende benamingen, de een noemt een speen een 'tut' en een ander heeft het over een tutdoekje...zo'n lapje met een dingetje eraan Hier gaat er (nog) geen tut mee naar bed, er ligt er wel een in de box overigens, maar het boeit haar nog weinig, ze kan 'm ook nog niet zelf pakken ofzo. En de speen maar heel af en toe, alleen als ze 'm nodig heeft, als ze onrustig is, dan valt ze makkelijker in slaap.
Ik vind t overigens ook geen kwestie van overbezorgd zijn hoor, eerder een stukje onzekerheid, je weet nog niet hoe je kindje reageert op een tut in bed en wat ze doet als het doekje op dr hoofdje komt. Dus gewoon je eigen gevoel volgen hoor, als je kindje er geen behoefte aan heeft, dan gewoon niet doen, niks mee toch?
Jesper heeft een speentje (wat trouwens het risico op wiegedood schijnt te verminderen) en een tutlapje, deze legt hij heel vaak op zijn gezichtje. Tja, hij kan zelf zijn hoofjde wegdraaien en het lapje wel wegtrekken, dus vind het niet heel eng meer. Eerst trok ik hem wel 's nachts weg.
Hier slaapt Joris met tut en een knuffeltje... Zonder die 2 dingen slaapt hij niet, is idd door ons zelf aangewend zo en nu is hij gewoon verslaafd eraan. Met de tut slaapt hij vanaf dag 2 en het knuffeltje is pas bij ongeveer 6 maanden erbij gekomen.
Tijn slaapt met een speen en met een "spookje" Zo een knuffeldoekje, kop van winni the pooh met doekje eraan. Deze is van badstof en daar ligt hij heerlijk mee over zijn gezicht te wrijven! Overal waar Tijn slaapt is dat "spookje"vertrouwt en ruikt heerlijk naar zijn eigen! Haal het niet weg, vind het niet eng, als tijn er last van heeft draait hij zijn hoofdje weg!