Wel naar bruiloft of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door FEE88, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Meiden ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien... Weet niet of het hier goed staat...

Een schoolvriendin van me trouwt vandaag en ik ben uitgenodigd voor het feest, haar kennende duurt dat feest wel tot na middernacht en ik rijd met 2 andere vriendinnen mee dus kan niet eerder weg. Nu is mijn dochtertje voor het eerst ziek, koorts, oorpijn, misselijk etc. en ze is de hele dag aan het dreinen en ze is heel zielig...

Ik heb eigenlijk mijn keus al gemaakt want vind het heel moeilijk om weg te gaan, maar kan ik dit maken t.o.v. die vriendin?

Wat zouden jullie doen? En weten jullie nog iets leuks (cadeautje) om naar haar huis te sturen als ik niet ga?

Tnx

*Edit: ik zou dan alleen gaan niet met mn meisje erbij

2. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

is er niet een mogelijkheid dat je alleen rijd, zodat je toch even je gezicht kan laten zien?

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ligt er een beetje aan wat voor vriendin het is en hoe goed je met haar omgaat. Ik zou toch proberen om te gaan denk ik. Maar dan wel proberen op eigen gelegenheid te gaan en eerder naar huis te gaan.

4. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ja das miss wel een optie moet ik wel kijken of ik een auto kan lenen...

5. Locusta

Locusta Niet meer actief

Joh, als je kindje ziek is, dan is de keus toch heel makkelijk? Als zij dat niet begrijpt dan is dat haar probleem ;) Er zullen niet veel mensen zijn die je raar aankijken dat je thuisblijft om voor je zieke dochtertje te zorgen.

Stuur haar een leuke kaart met een doos chocolade ofzo ;) Nee, ik heb echt weinig fantasie als het op dat soort cadeaus aankomt. Wij geven dan ook altijd geld. Maar dat zou ik niet via de post doen.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

het zou voor mij afhangen wat voor "vriendin" het is ( bij een echt heel goede vriendin zou ik een uurtje met eigen vervoer gaan, bij een vage vrindin bleef ik thuis).en hoe ziek je kindje is. is het echt onzettend huilerig en duidelijk helemaal van streek en ziek dan bleef ik thuis.

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou gewoon gaan, mijn man kan net zo goed voor de kinderen zorgen als ik.

8. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hoe goede vriendin het is zou mij niet zoveel uitmaken, als het mijn bruiloft was geweest, zou ik er begrip voor hebben dat je thuis wilt zijn als je kleine zo ziek is...

Aan de andere kant, als je de mogelijkheid hebt om heel even te gaan zou ik dat ook waarderen...

Maar ik zou er niet moeilijk over doen... beide opties...

9. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ow ja, misschien een leuk kado: Je hebt tegenwoordig van die cadeau bonnen waarmee je een ontbijt met bubbels, high tea, diner etc etc kan geven. Volgens mij te koop bij de Free record shop.

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ligt inderdaad aan hoe dicht die vriendin bij je staat, hoe ziek je kindje is en of je eigen vervoer kan regelen.

Het zal geen supergoede vriendin zijn, anders was je wel de hele dag uitgenodigd. Zonder eigen vervoer zou ik sowieso niet gaan.
    Als je makkelijk een auto kan regelen en je kindje slaapt vanavond gewoon lekker een poosje zou ik wel even gaan.

Beterschap voor je dochtertje!

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wie zou er vanavond bij je dochter zijn dan als je zeker weten wel ging?

Als dat je man is zou ik alsnog gaan. Als een ander op zou passen zou ik wel thuis blijven.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou proberen alleen te rijden (eventueel met de fiets, weet niet hoe ver het is?), zodat je toch even kan gaan, al is 't maar een uurtje ofzo.

Als dat niet mogelijk is, zou ik lekker thuis blijven. Als het mijn bruiloft zou zijn zou ik daar alle begrip voor hebben! :)

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Wat zegt je gevoel, dat wat je in je hart het liefste wil, dat zit goed. Een goede vriendin die zal dat begrijpen of op zijn minst gewoon respecteren, wat je ook kiest.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zeg nu: ik zou gewoon gaan, want mijn vriend kan ook prima voor een ziek kind zorgen.

Maar toen mijn zoon 6 maanden was, dacht ik ook niet zo makkelijk hoor... toen zou ik thuis zijn gebleven denk ik (al vind ik nu achteraf dat dat eigenlijk niet nodig is).

15. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, ik zou het erg vinden als mijn dochter ziek is, maar ik zou mijn man toch ook genoeg vertrouwen om dan zelf weg te gaan. Wel zou ik proberen om zelf vervoer te regelen, dat mocht er iets zijn, dat ik dan weg kon.

Een ziek kindje is ook heel inspannend, dus als ze bij papa kan blijven, is een beetje ontspanning ook wel fijn voor je. Ik zou geen oppas regelen, dat in geen geval.

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als je man of vriend bij jullie kindje is, dan zou ik wel naar de bruiloft gaan. Heb je oppas, dan zou ik thuisblijven.

17. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je man vanavond thuis is, dan zou ik gewoon gaan. Na een dag, kan hij het wel overnemen toch? Evt een auto lenen zodat je op tijd naar huis kunt. Maar helemaal niet gaan terwijl je man thuis is is denk ik niet nodig, maar goed. Het is jou beslissing, maar niet leuk voor je vriendin.

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Denk dat ik zelf dan gewoon thuis was gebleven bij mijn dochter.. Moet ook zeggen dat ze een echt mamakindje is en als ze ziek is of zich niet lekker voelt dan wil ze vaak ook alleen bij mama zitten..

Beterschap met je meissie!

19. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meiden bedankt voor jullie reacties :D ik blijf thuis, ze heeft ook koorts en wil sinds tijden lekker bij me zitten en knuffelen, dat heeft ze eigenlijk nog nooit gewilt... Het is een vriendin van school ik zie haar ong. 2 x per jaar :) en het is bijna een uur rijden dus niet naast de deur...

Ik blijf lekker bij mn meisje :)

Tuurlijk kan mijn man ook op haar passen maar hij is heel anders dan ik legt haar sneller op bed als ze huilt, laat haar langer huilen terwijl ik het heerlijk vind om haar tot op zekere hoogte (maar zeker als ze ziek is) om haar te troosten :)

20. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Je moet doen waar jullie je prettig bij voelen.

Deel Deze Pagina