We hebben al een tijdje de naam H.edin in gedachten (uitspraak Hee-dIn) Het is een Scandinavische naam die in Nederland nauwelijks voorkomt. We vinden de klank mooi en het past goed bij de namen van onze andere kinderen (die ook mooie, originele namen hebben gekregen Nu weet ik dat smaken enorm verschillen en de een vindt dit een mooie naam en de ander verschrikkelijk. Tuurlijk vind ik het fijn als mensen het een leuke naam vinden, maar ik wil ook graag weten of jullie het een 'te rare/ bijzondere naam vinden' of dat het een naam is die snel zal wennen? Ik hoor graag jullie mening. Alvast bedankt!
Ik kan zo snel niet bedenken wat er raar aan is. Ik heb er nog nooit van gehoord dus het is een onbekende naam, maar ik hoor er geen raar woord in ofzo. Ik zie het wel als een naam en ik zou er makkelijk aan kunnen wennen.
ik vind het ook geen aparte naam in de zin van rare klanken etc. het is inderdaad een originele naam die je niet veel hoort, maar wel een mooie naam en het klinkt niet alsof je zelf een naam hebt geknutseld.
Ik vind het een leuke naam! Gewoon normaal te schrijven en uit te spreken, maar wel lekker origineel. Ik houd ervan. Het is dat mijn zoontje al T.obin heeft, anders was Hedin een optie geweest voor een eventueel derde kindje.
Leuk! Ik hou wel van Scandinavische jongensnamen. Deze kende ik nog niet. Ik ben zwanger van een meisje,maar was het een jongen dan had hij Kjeld geheten.
Ik vind het een normale naam. Zelfde uitspraak ongeveer als Hayden. Is het niet een unisex naam? Vind het wel een mooie naam.
Volgens mij geen unisex naam, maar de klank van Aiden en Hayden vind ik ook mooi, alleen past dat weer net niet bij ons.
De naam klinkt als Hayden en dat is toch geen hele rare naam. De schrijfwijze is alleen anders, maar dat lijkt me ook geen probleem.
Nou vind er niets aparts aan. Hij is niet gebruikelijk maar niet met rare leestekens e.d. Ik vind het een leuke naam! Maar ik weet niet voor welk geslacht het is maar dat komt omdat ik m nog nooit gehoord heb.