Leuk om te zien allemaal! Wij meestal bloemen, of in de winter een dienblad met kaarsen. Nu ziet het er zo uit:
Wij hebben een hele lange eettafel, we eten aan de ene kant en op de andere kant staat decoratie, zo’n schijf boomstam en daarop wat leuke dingen. Bijna altijd ook een bos bloemen. Er ligt vrijwel nooit troep/dingen op die er niet op horen. Daar wordt een deel van het kookeiland wel eens voor gebruikt (die is overigens ook 3 meter lang, dus maakt dat het niet snel opgeruimd hoeft te worden).
Misschien kin je hem nog verder accentueren met een welgeplaatste (hand) vingerverfafdruk van je kleintje. Let daarbij goed op de tonen en algehele nuance.
Hier wordt de tafel veel gebruikt tussen maaltijden door, dus er ligt nooit iets op puur ter ‘tentoonstelling’, maar het is ook geen grote tafel dus dat zou icm tekenspullen/klei/etc ook echt niet passen.
Kwestie van bijhouden. Jassen meteen aan de kapstokken bij binnenkomst, tassen meteen uitpakken en gelijk weg gooien of opbergen.
Normaal de fruitschaal; vindt ik echt gezellig en huiselijk staan. Nu niets: dochter van 1,5 kan tegenwoordig zelf op de keukenstoel klimmen en dan hebben we een schaal waarbij van elk stuk fruit een hapje is genomen Of ze begint de schil van bijv. sinaasappel te eten.
Er ligt een hele hoop op tafel. Voor de kinderen (die vroeger eten) schuif ik wat aan kant. Man en ik eten aan ons bureau later op de avond. En als we allemaal samen aan tafel eten pleur ik alles in een boodschappentas en eens klaar met eten legen de kinderen die weer op tafel.
Al mijn naaigerei en een naaimachiene plus nog andere troep. Als er gaan eten schuif ik het even aan de kant. Maar laatst met het mooie weer eten we buiten dus komt er nog meer troep op de eettafel te liggen.
Laptop (echt altijd) en vrijwel altijd een stapeltje papieren/formulieren/werk dingetjes van mijn man of mij. Verder niks
Standaard op de eettafel: mijn laptop, notitieboek, stapel tijdschrijften, de wekelijkse folders, slabbers, pak snoetenpoetsers, een fruitschaal met een paar uitgedroogde appels/mandarijnen maar vooral vol zonnebrillen, sleutels, pennen, haarelastiekjes. Knutselwerkjes, koffiekopje, zonnebrandcreme. Ik werk dagelijks aan de eettafel en we maken ruimte als we gaan eten. Mijn tafel ziet er ongeveer net zo uit als die van Betsy, behalve dan dat het hier niet opgeruimd is als de kids op bed liggen Ik stoor me niet aan de (functionele) zooi. Ik zou wel gek worden van kaarsen en vaasjes op tafel, ik hou niet van decoratieve prullaria.
Bloemen (echte) of iets met een kaars. Daar omheen: tisseus, ongeopende post, reclame folders, toetendoekjes en andere kleine prulletjes.