wat hebben jullie op het kraamcadeau lijstje staan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door snoetetoet, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hallo allemaal!

ik ben in verwachting van ons tweede kindje en heb dus nog veel babyspullen van de eerste, natuurlijk kleden we het kamertje anders aan maar veel spullen gebruik je opnieuw.

nu ben ik bezig met een kraamlijst op www.lijstje.nl en laat dit ook op geboortekaartje drukken (tip?) maar ik ben zo benieuwd wat jullie vragen als kraamcadeautje, groot en klein. misschien krijg ik nog wat nieuwe inspiratie.

2. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook zwanger van de tweede.
    Cadeaubonnen zijn heel handig. vb van de hema. Kun je zelf kopen wat je wilt, kleding flesjes wat dan ook.
    Van mijn collega;s samen vraag ik een keukentje of een werkbank, ligt eraan wat het gaat worden. Dit hebben meerdere collegas ook al eerder gevraagd. Erg leuk want normaal best duur om te kopen. En de eerste en tweede hebben er wat aan!!

3. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Ons lijstje bestaat o.a. uit:

cadeaubonnen Prenatal/Hema/V&D/H&M/Bijenkorf
    leuke leren babyslofjes
    2e campingbedje met matras
    draagdoek/draagzak (lijkt me handig bij een tweede)
    kinderstoel (alvast)
    Goedgemerkt labeltjes
    Rituals verzorgingsetje voor de baby

We hebben nog veel rammelaars van de eerste, maar die is nogal territoriaal :D dus ook voor de tweede heb ik die nog wel op het lijstje staan. Verder ook educatief Lamaze speelgoed, vind ik zooo leuk!

4. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Wij vragen niets... ik hou daar nooit zo van.
    Maar cadeaubonnen lijken me altijd handig.

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    nou zindy, kan je je laten verassen.... juist omdat het een tweede is heb ik al veel en vind ik het zonde als mensen met dubbele cadeautjes aan komen familie wil namelijk zeker wat geven aan de baby

goed gemerkt labels is ook een goed idee!
    lamaze is heel erg leuk en duurzaam en niet door kinderhandjes in china in elkaar gezet, geld ook voor fisherprice en playskool dat zijn merken die dat garanderen

ik heb ook een spaarpot, tandendoosje, haarlokdoosje, fotolijstje, babyboek en een wrapper bedacht

6. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier al 2 kindertjes maar alles bijna weg gedaan omdat we niet voor een 3de gingen dachten we 4jaar geleden...
    Nu zijn we in blijde verwachting van de 3de en staat alles weer open ik geef alleen de kleuren door die we voor deze baby in gedachte hebben en daar kunnen de mensen vanalles mee zoals kleding of speelgoed of wat dan ook. Ik geef wel duidelijk door dat er geen knuffels hoeven worden gegeven als wel knuffels geven doen we dat wel zelf dan weet je waar je ze gekocht hebt als ze zich er aan gaan hechten dat heb ik wel geleerd, allebei hebben ze een lievelingsknuffel die ze hebben gehad van een ander en ik heb geen idee waar die vandaan komen dus dat wil ik nu bespaard blijven.
    Verder ach ze zien maar kadobonnen zijn altijd welkom en handig.

7. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij maken een inlegvel met de vraag of mensen cadeaubonnen van bijv hema, h&m, prenatal ect willen geven.

Ik heb er idd ook over nagedacht om dingen op lijstje.nl te zetten.

Het is misschien ondankbaar, maar met een 2e jongen erbij hebben we echt meer dan genoeg kledind ect.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij verwachten onze eerste, maar hebben het meeste al zelf gekocht. Ik krijg eigenlijk liever geen kleding, omdat dat zo persoonlijk is. (Hoewel ik ook wel snap dat dat nou net het leukste is om te geven. Dus ik zal ook niet keihard roepen dat ik het niet wil.)

Maar op het lijstje heb ik dus met opzet andere dingen staan,. Bijvoorbeeld spullen om het kamertje verder aan te kleden: fotolijstje, poster etc. Daar heb ik trouwens wel een plaatje bij gezet van wat ik het liefste wil hebben. Het moet straks wel bij elkaar passen. Er zijn namelijk nog best dingen die ik wil hebben. Eigenlijk het liefst vóór de geboorte natuurlijk, naar ik vind het zo zonde om nu alles zelf te kopen en dan straks allerlei onzin-dingen te moeten verzinnen omdat ik verder niks meer weet te vragen. Verder heb ik er ook een aantal boeken op staan. Dat is altijd leuk om te krijgen èn om te geven. Maar ik heb al best wel wat kinderboeken. Het is zonde als we straks boeken dubbel hebben.

Ik heb het trouwens ook op www.lijstje.nl gezet, maar het adres geef ik alleen aan mensen die echt aan ons vragen wat we willen hebben. Ik zet het dus niet bij voorbaat op het kaartje ofzo. Mensen die zelf een idee hebben, kunnen lekker zelf iets kiezen. Maar er zijn ook mensen die het gewoon prettiger vinden om iets te kunnen kiezen van een lijstje.
    Ik zorg er trouwens ook voor dat onze ouders het adres + wachtwoord hebben. Ik verwacht dat er ook wel ooms en tantes zijn die niet aan onszelf zullen vragen wat we willen, maar het via onze ouders doen.

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik vraag (als mensen vragen wat ik als kraamcadeau wil hebben) ook bonnen, van de hema/prenatal/h&m enzo.... heb nog zoooooveel kleding en speelgoed van de grote broer over, dat we daar anders in om komen. En omdat je smaak toch veranderd qua kleding enzo, vind ik bonnen wel zo handig. En natuurlijk luiers... altijd welkom!

10. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    in mijn werk heb ik een functie waardoor ik ook veel collega's etc op bezoek zal krijgen vandaar de vermelding op de kaart... bij de eerste heb ik best veel "fleuwekulletjes" gekregen terwijl je voor de zelfde prijs een ander nuttig ding kan vragen

11. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    ik kreeg een luiertaart kado...erg handig nu achteraf gezien...wat een luiers draaien wij erdoorheen joh!

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi
    Zelf werk ik op een kdv en als we dan met collega's een kraammand maken zit er vaak in:
    Kleding --> al wat grotere maten
    Slofjes --> via marktplaats kan je leren slofjes laten maken met de naam van het kind er op.
    Een bal waar het geboortekaartje van het kind in zit wat dan als schoentje gevouwen en genaaid is.
    Voorleesboekjes bijv. Wij gaan op berenjacht
    Kartonnen boekjes / voelboekjes
    Spaarpotje/varken
    Soms zo'n heerlijk zacht knuffeltje als daar om gevraagd wordt.

Soms ook duurdere dingen zoals bijv. een babyfoon of een kadobon.
    Er zijn zoveel leuke dingen!
    Wat ook leuk is is een foto op canvas!

13. Carinda

Carinda Actief lid

26 mei 2007
    118
    0
    0
    Wat ook handig is; vraag dingen die je over een half jaar nodig zult hebben!!!

Een loopkarretje bijvoorbeeld, een kinderstoel, een voetenzak voor in de wandelwagen, speelgoed voor na een half jaar. Vaak heb je bepaalde dingen binnen een jaar wel nodig en heeft het dus geen zin om ze pas te vragen voor de 1e verjaardag. Oh een autostoel voor na de maxi-cosi heb je ook al na een maand of 9 nodig. Maar dat zijn dan wel de duurdere dingen.....

14. Carinda

Carinda Actief lid

26 mei 2007
    118
    0
    0
    oh ja en wat dacht je van een fietszitje met scherm enzo...

Deel Deze Pagina