1500 euro minimaal? Nee hoor, het minimumloon is 1130 euro (netto dan). Of bedoel je bruto? Mijn vriend verdient 1300 euro netto, en als hij 1500 euro verdient vinden wij dat al heel wat!
O ja mijn vriend is praktijkbegeleider voor koks in opleiding op een mbo opleiding. Hij hoopt in september te kunnen beginnen met een hbo lerarenopleiding via zijn werk, en dan hopen we toch echt dat hij meer gaat verdienen... Ik studeer zelf nog (hbo), moet het doen met 3 bijbaantjes. Geen studiefinanciering straks, want ik doe dan deeltijd.
wij zitten nu rond de 3000, werken allebei fulltime...dadelijk ga ik 3 dgn werken dus denk dat we dan rond de 2600 uitkomen...valt opzich dus nog best mee...1500 euro vaste lasten, misschien ietsje meer, maar wat jullie zeggen; je leeft naar wat je hebt. Wat we nu doen is echt luxe en dat kan straks niet meer...
daar ben ik het mee eens hoor als ik mijn vriend zijn bruto loon zie dan gaat daar al een hele stoot vanaf 1/3 ongeveer. zorgtoeslag nog nooit gehad,huurtoeslag ook niet,kindertoeslag krijgen we ook niet volgens mij,en dat is dan alleen maar op het loon van mijn vriend dan werk ik niet eens dus ja ik ben het echt met je eens
ik werk sinds dit jaar niet meer,en mn vriend heeft een eigen bedrijf dus die heeft geen vast inkomen in de maand.we hebben al een kleintje van anderhalf en krijgen er nu 2 bij,maar ik denk dat het wel te doen moet zijn we konden altijd ruim leven en hoop dat te kunnen blijven doen. onze vasten lasten zijn rond de 1200 in de maand,+400 boodschappengeld+400 tanken(2 auto's) en dan zitten de lasten van het bedrijfspand er nog niet bij,maar ik wil niet verder rekenen want word er letterlijk misselijk van. wist niet dat we zoveel geld betalen voor alles.maar kinderbijslag is 190 euro voor 1e kind en kindertoeslag hadden we vorig jaar 84 per maand. gelukkig wonen we in nederland en is het met de toeslagen etc goed geregeld.
als ik een eigen huis zou kopen (met bedrijfspand) zouden wij rond de 4000 euro vaste lasten hebben (1500 euro hyptheek) maarja daar staat weer tegenover dat het zakelijke voordelen hebt, met een eigen zaak is het lastig vergelijken vind ik...
Dat weet ik dat je boven modaal geen toeslagen krijg maar ik bedoel eigenlijk de kinderbijslag en kindgebondenbudget. Het is maar een berekening en dat heb ik nog niet gedaan. Maar wat versta je eigenlijk onder boven modaal? Ik bedoel tot hoever ga die grens. Hoeveel verdien je dan per jaar?
En terecht. Zou ik me heel slecht bij voelen. Eerlijk gezegd mogen ze van mij de kinderbijslag ook inkomensafhankelijk maken. Voor ons stelt die paar honderd euro per kwartaal niks voor, dat zou ik net zo lief geven aan bv. die alleenstaande moeder die het moet doen van 1200 euro, die heeft daar meer aan dan wij.
Ik zeg toch ook niet of ik er recht op heb. Ik heb het alleen nog niet uitgerekned Mijn broer die heeft 3 kinderen en die moeten het met zijn vijven met 1400 euro doen dus ik weet echt wel hoe het is als iemand niet zoveel verdient. Ik weet dat wij het niet slecht hebben. Maar voor iedereen is de vaste lasten anders natuurlijk.
ik werk als planner en verdien zo'n 1500 euro per maand netto, mijn vriend is timmerman en verdient zo'n 1700 euro netto, samen hebben wij dus 3200 euro te besteden. vaste lasten zijn zeker 2300 per maand incl alimentatie voor zijn andere kids. en hier zitten nog geen boodschappen bij. 900 euro over dus, hier gaat zeker nog 400 euro per maand boodschappen af en de rest is voor leuke dingen etc. Straks ga ik 3 dagen werken en houden we 600 minder over per maand. Maar ik maak me niet druk, het komt vast allemaal goed. Mijn moeder heeft het ook alleen gedaan met 2 kids en alleenstaand en geen alimentatie krijgen, daar heb ik respect voor en leef zoals ik verdien! Wij passen ons gewoon aan, wat niet kan kan niet! Leuk topic trouwens!
wat een bedragen zeg. Ik werk helaas niet vanwege rugklachten. Leef dus van een uitkering die nog steeds niet helemaal rond is omdat gemeente weer is lekker langzaam is. Daarbij werkt mijn vriend 37uur met salaris van 1200. Vaste lasten gaan van mijn rekening af en zijn geld word gebruikt voor boodschappen, leuke dingen doen en sparen. Ik krijg huur en zorg toeslag en vrijstelling voor eigenlijk alles. Waterzuivering enzo. Auto hebben we niet dus dat scheelt weer. Vaste lasten komen hier rond de 700. Soms wat extra onverwachte uitgave maken zo nu en dan een maand moeilijk maar dat trekken we altijd weer recht. Wij gaan het wel redden ookal hebben we het soms krap, we vinden er altijd wel een oplossing voor.
zie je huur, zorgtoeslag, en vrijstellingen zou mij maandelijks makkelijk 500 euro schelen ongeveer dus die kan je in principe bij je loon optellen... want mensen die "normaal" verdienen moeten die dingen zelf betalen en een eigen auto komt ook al snel op 250-500 euro (ligt aan de hoeveelheden benzine e.d.) dus dat scheelt al 750 euro minimaal is echt een hoop geld als je het zo bekijkt..
kinderbijslag inkomensafhankelijk! Dat vind ik echt zo een slecht idee... wij komen altijd overal net niet voor in aanmerking. En nu krijgen we eindelijk iets en dan mogen we het weer inleveren. Wij betalen wel overal voor. Ik ken genoeg mensen die zorgen dat ze precies zoveel werken zodat ze nog toeslagen krijgen. Ik vind dat echt slecht. Zo maak je nooit iets van je leven. Ik ken zelfs iemand die 2 dagen wit werkt, en 1 dag zwart en dan met al die toeslagen waar ze van aan elkaar hangt krijgt ze nog meer dan mijn man! En altijd maar zeiken dat ze het zo slecht heeft maar wel een paar laarzen voor haar en haar zoontje voor 300 euro per paar kopen. Pffff sorry maar daar gaan mijn belastingcenten dan naartoe...
trouwens mijn auto kost 15 euro wegenbelasting, 15 euro verzekering en ik tank 2 keer per maand voor 40 euro. Dus in totaal ben ik 110 euro per maand kwijt aan ons wagentje...
je zal altijd mensen blijven houden die er misbruik van maken maar het is natuurlijk bedoeld om mensen "in nood" te helpen, ja dat je mensen hebt die er misbruik van maken is jammer en verpesten het dan voor anderen.. Maar soms voelt het wel of ik me scheel betaal aan alle belastingen ik nooit ergens gebruik van maken, nu had ik uitkering voor zelfstandigen aangevraagd (zwangerschapsverlof) heb ik daar hoogstwaarschijnlijk weer geen recht op omdat ik dochter van de directie ben (en daar gelden weer speciale regels voor) en is volgens de belasting NIET ECHT zelfstandig (maar dan zou je denken dat ik wel verzekerd kan worden via UWV ofzo, NEE DAT KAN OOK NIET want volgens hun ben ik WEL zelfstandig (pffff ik mis overal de boot wat dat betreft en betaal zelf elke maand 300 euro arbeidsongeschiktsheidsverzekering (mijn man betaald 500 euro per maand) maar mag mezelf pas volgend jaar verzekeren omdat ik medicatie had waardoor ik niet verzekerd kon worden) Merk je de frustratie je werkt je scheel, en DAT word gewoon NIET beloond...
Nee, kinderbijslag moet gewoon iedereen krijgen. Dat kindgebonden budget is dit jaar toch ingevoerd, dat is inkomensafhankelijk. Ik ben blij dat wij daar recht op hebben, op dat extraatje. Dat is 84 per maand extra, dat hebben we ook echt wel nodig.. Maar kinderbijslag moet gewoon voor iedereen blijven vind ik!