Tja, ik vind gewoon echt voor mezelf dat ik het niet nodig heb. En dat wij voor weinig toeslagen in aanmerking komen, vind ik logisch, wij halen per maand zo ontzettend veel geld binnen en ook met hoge lasten (die we zeker hebben). Als je het echt nodig hebt, vind ik echt iets anders. Maar wij hebben het niet nodig en dan vind ik het gewoon oneerlijk verdeeld. Dat is trouwens iets anders dan dat als je net iets te veel verdient, je ook helemaal geen toeslagen krijgt, daar moeten dan dus betere gradaties in komen.
daar heb je idd een punt miepie! raar maar waar; wij houden per maand ongeveer 700 euro minimaal over om te besteden na de vaste lasten en we krijgen welgeteld 20 euro zorgtoeslag en maar een fractie {geloof 9 euro ofz?} kindgebonden budget! nou geweldig
Ik ben adviseur in de gezondheidzorg en mijn man is accountmanager (inkomen wel afhankelijk van prestatie maar dat zit al jaren goed en zelfs met de crisis gaat het nog altijd goed).
Nou wij houden genoeg over hoor van de 2900. Nu doen we ook veel leuke dingen, letten ook niet echt op de centen en kopen we altijd nieuwe dingen. Slecht , we moeten eigelijk eens goed gaan sparen. Maar ach... ik geniet er ook wel van Nu we over een tijdje voor een 2e willen gaan, moeten we toch maar weer wat achteruit zetten. Moet toch een nieuwe kinderwagen/kinderkamer etc kopen. En als het een meisje wordt, ook allemaal nieuwe kleertjes (ooh wat erg ! ) Wij krijgen trouwens 5 van dat kindgebonden budget, ach alle kleine beetjes helpen. En iets van 15 aan zorgtoeslag.
Wij hebben nu samen mannetje ze werk ik me school, een inkomen van 3650, de vaste lasten zijn rond de 700 euro en dat is inclussief al die energie telefoon kosten e.d. Maar wij hebben wel het probleem dat alles wat we willen dat we het kopen maak niet uit hoe duur, we doen elke dag een berg boodschappen en dan kom je aan het eind van de maand nog wel eens in de knel maar we redden het meestal prima Ik maak me geen zorgen om de financiele crisis laat ik het zo zeggen .
wowwww wat een onderwerp!zo druk zie je het niet vaak haha interessant heb alle paginaá gelezen! nou hier mijn verhaal: vriend werkt fulltime als accountmanager en verdiend bruto 2450euro en netto 1600(auo van de zaak onbeperkte kilometers) ik werk 26 uur in de thuiszorg en verdien 1100, in totaal dus 2700euro, onze vaste lasten schat ik op 1500(hyp van 1300bruto/850netto, ik tel hier dus de netto hyp mee, belastingaftrek er dus al af) dus 2600 inkomen 1500 lasten houden we 1100euro over, daar moeten de boodschappen nog af! als er ooit een bay komt dan ga ik de helft minder werken wat inhoud dat we zo'n 600euro overhouden voor boodschappen kleren baby enz enz. het zal best een beetje krap worden soms maar ben blij met wat ik heb, net een mooie eensgezinswoning gekocht dit jaar, 2 auto's, alles in me huis nieuw en naar me zin, heerlijke vakanties gehad, en waarschijnlijk over 4 maanden lekker trouwen op aruba! mij hoor je dus niet klagen al zou het best wat meer moeten zijn maar ach we zijn nog jong, als het goed is groeien we alleen maar!
Wij hebben een bedrag van ongeveer 2000 euro. Ik zit momenteel in de ziektewet, dus het is nog allemaal onzeker of ik weer ga en mag werken. Krijg nu ziektewet uitkering. Als ik weer mag werken wil ik 20 uur gaan werken. Onze vaste lasten zitten rond de 1394 euro. Van de rest van het geld moet nog boodschappen, benzine, kleding,kinderopvang en cadeautjes/kapper. We willen ook gaan sparen, maar weet niet of dit gaat lukken. Heb wel een berekening gemaakt en dan moet het allemaal lukken, maar ik denk dat je het pas kunt zien als het kind er is. Je gaat er inderdaad naar leven.
ik maak me ook niet heel druk om die toeslagen hoor... maar kan wel heel erg balen als ik hoor hoeveel mensen er misbruik van maken. Echt zo veel mensen die ik ken die zwart bijwerken of expres een aantal uur werken om nog toeslagen te krijgen. Daar wordt ik echt boos van. Aan de andere kant, wij krijgen helemaal niks en daar ben ik ook wel blij om. Hoef mijn handje niet op te houden bij de regering en kan mezelf helemaal niet bedruipen. Straks krijgen ik ouderschapsverlofkorting en kinderbijslag. En misschien (maar waarschijnlijk hebben we geen opvang nodig) kinderopvangtoeslag. Heel grappig dat wij dat nu ook allemaal krijgen. En kinderbijslag was nooit bedoelt om "armere" mensen te helpen. Kinderbijslag is bedoeld als bijdrage voor de mensen die zorgen voor een nieuwe generatie werknemers (ja heel vaag maar daarvoor is het in het leven geroepen). Iedereen met kinderen heeft extra kosten en omdat kinderen goed zijn voor de maatschappij krijg je dat geld dan... In Duitsland krijg je geen kinderbijslag daar krijg je bij de geboorte van elk kind 10.000 euro...! Wat een geld zeg...
Wat een leuk onderwerp om eens te lezen! Mijn vriend werkt full time en ik parttime, Samen hebben we een netto-inkomen van 2250 euro per maand. Onze vaste lasten zijn 1500 euro. Dan hebben we nog 750 euro over voor: Boodschappen, Benzine, Kleding, leuke dingen doen. Dat wat we dan nog overhouden zetten we op de spaarrekening. We redden het allemaal echt makkelijk! Komt ook wel omdat we nauwelijks uit eten gaan (denk 1x in de 3 maanden) En nooit uit gaan ofzo, ook geen dure merkkleding kopen. Liefs
Mijn vriend en ik verdienen allebei zo'n 1300 euro en de huur is 425 of zo. Verder betalen we 350 euro per maand af aan een lening. Dit is doorlopend krediet dus dit kunnen wij gewoon terughalen. Nou verder (zorg)verzekeringen, NUON en dat soort gezeur.. Komt er op neer dat we niet echt wat overhouden of zo
Ik vind dat kinderbijslag voor iedereen moet zijn: Kindjes krijgen is goed voor de economie! En met die vergrijzing kunnen we wel wat jong bloed gebruiken in NL. Dus dat moet echt wel gestimuleerd worden. En inderdaad, ik zou dan overal nét buiten de boot vallen, net als met die stomme toeslagen van de belastingdienst tegenwoordig!
Mijn vriend en ik verdienen samen ongeveer 3500 in de maand waarvan 1500 vaste lasten. Niks te klagen! (kan alleen i.p.v zoveel spulletjes kopen ook wat meer gaan sparen )
Ik moet gewoon iets anders gaan doen Als ik nou advocaat word of zo dan ga ik vast wel iets meer verdienen Alleen jammer dat die opleiding zo duur is
wij hebben gister berekend wat we overhouden per maand, dat is na aftrek van alles, dus ook de boodschappen ongeveer 300 euro voor kleding en leuke dingen. niet zoveel, maar dan hebben we wel een groot mooi koop appartement en aangezien we nog jong zijn en ik nog studeer vind ik het echt niet slecht. na de bevalling zoek ik een nieuwe baan en zal ik meer gaan verdienen, maar ik denk dat vakanties ed er nog niet inzitten. zolang er crisis is laten we ons spaargeld intact.
Heb een overzicht gemaakt van al onze vaste lasten. Na bevallingsverlof ga ik 20 uur werken en m'n vriend werkt full-time. We houden dan zo'n 600 euro per maand over voor boodschappen, benzine, kinderdagverblijf, kleding, cadeautjes etc. Hoop met zuinig aan doen dat we het redden. En mocht het niet zo zijn, dan ga ik maar een baantje erbij zoeken voor de zaterdag ofzo.. We zien wel, komt allemaal wel goed!
Interessant onderwerp! Ik werk niet, mn vriend (verloofde ) wel. Momenteel is ons inkomen rond de 3000 netto. We hebben nu nog hele lage maandlasten (huurwoning), maar dat zal wel veranderen, want we zijn op zoek naar een koopwoning. Aangezien je die in onze woonplaats niet onder de 225.000 kan vinden, zal dat wel een hoge hypotheek worden. We hebben gelukkig wel heel veel spaargeld.
zo wij hebben nu samen een inkomen van 2800 netto heb net even alle lasten opgezocht en dan ook nog de boodschappen erbij (100 per week) en dan horen we nog 700 over te houden maar toch aan het eind van onze loon houden we altijd nog wat maand over waar blijft dat geld
wij hebben straks als ik minder ga werken een inkomen van 2200 euro ongeveer. maar wij hebben twee huizen de ander is nog niet verkocht. dus zijn aan vaste lasten ongeveer 1700 euro kwijt. dus dat andere huis moet snel verkocht worden maar we kunnen het dan redden. alleen het zou echt mooi wezen als het huis snel verkocht wordt maar ja rustig afwachten en het is niet echt de tijd om een huis zomaar te verkopen jammer genoeg. maar ik denk dat als je het wil redden dat het allemaal wel goed komt. mijn ouders zaten in de bijstand hadden net een een huis gekocht. en drie kinderen en die hebben het ook altijd gered dus ja waarom wij dan niet? liefs
meiden, ik heb jullie nodig! Mijn vriend zit in de schuldsanering (tot maart 2010) en normaal gesproken kregen we 45 euro weekgeld voor boodschappen voor 2 personen. Ik heb een Wajong uitkering van 558,- per maand. Daar gaat ongeveer 300,- vanaf aan ziektekosten en huur. Sinds drie weken krijgt mijn vriend die 45 euro niet meer! Reden? We wonen samen.. we wonen nu al 8 maanden samen, en pas sinds drie weken heeft hij geen geld meer gekregen. Ik heb hun hier over gemaild, want we zijn niet getrouwd, dus mogen ze mijn geld niet bij zijn schulden betrekken. Maar goed, ik ben nu al de hele ochtend bezig om te kijken of ik extra geld kan krijgen, we moeten toch spulletjes kopen en boodschappen doen. Gelukkig krijgen we veel spullen van zijn familie, we krijgen een 2e hands kinderkamer, gratis.. Maar ik zit er echt doorheen.. Ik heb nergens iets kunnen vinden voor extra geld, en ik ben zo bang dat we straks geen geld hebben! In september ben ik uitgerkend, en dan is het nog een halfjaartje en dan is mijn vriend uit de schulden, eten en drinken hoef ik voor de kleine niet te kopen (tenzij BV niet lukt) maar voor de rest heb ik wel geld nodig.. Kan iemand mij een beetje opvrolijken? tips zijn ook welkom.. ik zit er helemaal doorheen..