Wat hebben jullie straks te besteden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Jeetje dat is een pittige situatie. Ik heb zitten denken maar kan je ook niet echt tips geven.
    Onthoud in ieder geval dat je straks kinderbijslag krijgt, en zo te horen ook wel een kindgebonden budget. Dat is denk ik niet zo veel, maar scheelt weer een klein beetje.
    Voor nu: krijg je misschien nog geld terug van de belastingdienst? Als je een wajong-uitkering krijgt en 80-100% afgekeurd bent heb je nog wel wat extra aftrekposten in te zetten. Dan krijg je iig in juni misschien nog een leuk bedragje.
    Sterkte en succes!

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

heey Jessi,

Wat is een kindgebondenbudget? en hoe moet ik dat aanvragen?

Ik ben 100% afgekeurd, maar watbedoel je met aftrekposten? En belastingdienst kan je toch alleen geld voor terug vragen als je gewerkt hebt?

xx

3. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Over het kindgebonden budget:
    http://www.toeslagen.nl/particulier/kin ... udget.html
    Dit is ipv de kindertoeslag, een bijdrage in de kosten van je kind.

Over de belastingaangifte:
    http://www.belastingvoordeelvoorgehandicapten.nl/
    http://www.belastingdienst.nl/
    Als je in de wajong zit moet je altijd belastingaangifte doen, aangezien er vaak geld terug te vragen is. Je hebt namelijk zoiezo jonggehandicaptenkorting, dat is vaak al in je uitkering verwerkt, maar niet altijd correct. Je hebt waarschijnlijk hogere ziektekosten, die je mag aftrekken. Ken je iemand die accountant is of iets anders financieels? Die kan je er misschien mee helpen.

4. caroline16

nee ik ken niemand, maar ik zou wel is gaan kijken.

Dankjewel..

xx

5. veertje

veertje Fanatiek lid

@renate, helaas als je gaat samen wonen als je in de schuld zit dan pakken ze ook het inkomen van de partner, een vriendin van mij kan hierdoor niet gaan samenwonen met haar vriend.

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij hebben een vastenlasten per maand van bijna 2500 euro maar krijgen hier nog 375 van de hypotheekafrente terug. (hier zit ook 300euro per maand aan boodschappen bij)
    We houden per maand ook 0,0 euro over.

Stijn verzorg ik van de kindertoeslag en de helft van de kinderbijslag (de andere helft gaat naar zijn spaarrekening) en ik hou daar nog van over dus voor de 2de maak ik me geen zorgen..

7. caroline16

nee veertje, dat is niet waar, dat heb ik namelijk nagevraagd. Alleen als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt, maar dat hebben wij niet.

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Wat gek want mijn vriendin is verteld dat ze echt niet samen mag wonen.
    Vind het wel gek dat het niet mag want je mag toch wel weer een leven op gaan bouwen.

9. caroline16

jaa precies.

Je mag wel samenwonen, dat bepaal je immers zelf, alleen moet je dan wel mee betalen aan de schuld, als je getrouwd bent tenminste.

Als je niet getrouwd bent kunnen ze hooguit kijken naar wat zij aan de vaste lasten betaald, maar ze kunnen nooit geld van haar vragen!

xx

10. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Wij hebben straks denk ik zo'n 2500 netto te besteden. Mijn vriend werkt dan fulltime, ik 3 dagen p/w. Vaste lasten zijn 1500. Hypotheek aftrek niet er afgehaald, dit doen we gewoon ieder jaar met de IB laten uitbetalen.
    Kosten voor baby (kinderdagverblijf, luiers, etc.) nog niet meegerekend. Ik maak me ook weleens zorgen of we het allemaal gaan redden. Wil ook nog wat sparen. Want als de auto kapot gaat........
    Maar voor kinderdagverblijf krijg je toch ook een toeslag van Belastingdienst?

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wij hebben naar alle vaste lasten ook inclusief boodschappen en benzine geld 350 euro over. straks gaat mijn dochter naar de psz en dan houden we 280 euro maandelijks over, hier moeten we het gewoon mee redden.

Deel Deze Pagina