Roze koeken, nee bedankt

Discussie in 'De lounge' gestart door jewe, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik was altijd gek op roze koeken. Die met dat glazuur erop. Nou, nu niet meer. Niet nu ik te weten ben gekomen welk dier ze er voor gebruiken. Namelijk het bloed van een schildluis. Ja je leest het goed: SCHILDLUIS!
    Als je googled op Roze Koeken zie je het gelijk staan.

Wie lust er nog een lekkere Roze koek? Heb nog 2 pakken in de kast liggen.

Moest het even kwijt! ;)

2. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    hihi hier is laatst ook een topic over geweest, zit schijnbaar in veel dingen ;)

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Ik heb het topic niet gezien, wil het ook niet zien want dan lust ik niks meer ben ik bang. Gatver!

4. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    :) doe maar niet dan nee ;)

5. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Tja in M&M's zitten geloof ik ook slakkenslijm of weet-ik-veel-wat ranzigs... Blijf het toch gewoon eten...

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    rode luis is een zeer veel gebruikte kleurstof, zit ook in aardbeien yoghurt, M&m's enz.
    Stuur die pakken maar op hoor!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    :)

Nou stop dan maar helemaal met eten.

Als je vlees eet, eet je ook een lijk.

Als je groente eet hebben daar eerst hele enge en rare beestjes overheen gelopen. In sommige gevallen zelfs op geplast et cetera.

En als je bedenkt als je iemand een hand geeft dat je dan zoveel vieze bacteriën op je handen krijgt dat je beter aan een wc bril kunt gaan likken.

:evil:

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ach, varken, koe, kip, konij kalkoen of...schildluis het blijven dieren.
    Beter dan al die E'tjes toch? Dat is allemaal kunstmatige troep!

Em denk gewoon aan timon en poemba -> slijmerig, maar smakelijk
    haha

9. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Die E-nummers staat bv ook voor delen van die beestjes. Dus je weet vaak niet wat je eet. Maakt ook niet uit, maar vind het gewoon een beetje een ranzig idee.

Op het werk nog een hap genomen van een roze koek, maar dat beeld van die luis krijg ik maar niet uit me hoofd. Misschien dat het naar een tijdje weer slijt.

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Weet je anders kan je niets meer eten...
    Vlees,paling ed, frikadel,kipneukers,m&m, roze koeken dus, en wat denk je van je mooie rode lippenstift... vol met schildjes.

Ga dan ook maar nooit je beddengoed met een microscoop bekijken want dan kom je erachter dat je ligt in een beestjes-invasie.

Op gegeven moment eet jij vast je rozekoek met schildluis weer zonder probleem ;)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Tijdens mijn zwangerschap was ik verslaafd aan roze koek!

Heerlijk!

Die ben ik er nu nog aan het af trainen, :)

Ondanks de luis heb ik er ineens heel erg trek in!

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nou geef mij maar een lekker koekje hoor. luis je meer of minder maakt mij niet uit. het is idd zoals vele zeggen je wil niet weten waar je de hele dag mee in aanraking komt.

13. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    :(:
    :)

14. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Ik denk dat men er niet te veel bij moet nadenken bij wat men eet... anders hoef je dadelijk niets meer te eten. Als iedereen eens zou weten wat er allemaal in voedsel wordt verwerkt....

Pinda rotsjes moeten ook zo erg zijn heb ik gehoord.... iets met meel wormen ofzo...tja, als ik ze op tafel heb staan kan ik er toch niet vanaf blijven.

het enige wat mij laatst een aanstootgevend gevoel gaf waren garnalen.... Ik luste ze altijd heel erg graag en ik kook altijd 1 a 2 dagen in de week een gerecht met vis, of natuurlijk garnalen ( de rest van de week kook ik iets met vlees )
    Ik was laatst een verhaal aan het lezen hier op zwangerschaps pagina, en toen klikte ik op een foto album van iemand, daar was een foto te zien van een miskraam / vruchtje.... ik ben er behoorlijk van geschrokken en vond het zo erg voor dat vrouwtje dat het haar was overkomen.... sinds dien als ik garnalen zie dan denk ik aan die foto....krijg dan geen hap door mijn keel.

Voor de rest eet ik gewoon waar ik zin in heb en denk mij er niets bij.

15. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ff wat zout voor op de slakken, maar een dood dier is geen lijk maar een kadaver. Een lijk is een dood mensenlichaam.

Kadaver klinkt veel smakelijker toch? ;) .

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik eet ze lekker wel hoor :)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mmm...ben dol op schildluizen :D ! Kom maar op met die roze koeken (wij noemen ze thuis altijd chemocake, aangezien ze er zo chemisch en onnatuurlijk uitzien).

18. Esin

Esin Niet meer actief

Ik kan hier niks over terug vinden op internet.. Het zijn pinda's en chocola dus denk niet daar wormen voor gebruikt moeten worden :(

Ik weet wel dat er in brood van de supermarkt varkenshaar en eendenveren word verwerkt..

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Het zal mij allemaal worst wezen wat waar in zit. :D Als het lekker is, gewoon verstand op nul en eten....

20. Saaya

Saaya Niet meer actief

:) :)

Deel Deze Pagina