Met deze koude / donkere dagen zit ik toch meer thuis dan dat ik de rest van het jaar zou doen met mijn kids. Ik wil niet iedere dag hetzelfde doen dus zoek ik naar ideeen wat ik met mijn dochter kan doen, en/of wat ze zelf kan doen zodat ik even met haar broertje en/of het huishouden bezig kan. Mijn vraag is dus: wat heeft jullie peuter/kleuter vandaag gedaan? Mijn dochter heeft vandaag een half uurtje tv (helaas geen sinterklaasjournaal meer waar ze zo gek van was) gekeken. We hebben we buiten sneeuwballen gegooid. Met Sinterklaas heeft ze potjes en pannen gekregen voor haar keukentje dus mama heeft heel veel kopjes koffie en bordjes eten gekregen.
Wij hebben lekker boodschappen gedaan (de slager geeft altijd een plakje worst dus dat is helemaal niet erg om heen te gaan voor haar ). Verder binnen gespeeld en veel geknuffeld. Ze is gelukkig nog klein genoeg om zichzelf lekker te vermaken met duplo de hele dag hahaha
Vandaag niets (kinderdagverblijf)... maar voor a.s vrijdag staat op het programma: - ontbijten (maken we altijd een feestje van op vrijdag) - samen de badkamer + wc schoonmaken als z'n zusje ligt te slapen - bezoek van een andere 2 jarige met z'n mama - puzzels maken, kleien, kleuren of met trein spelen (zelf) - theepartijtje houden (samen met mama of zusje) - samen boekje lezen, knuffelen, etc - slaapje doen of rusten (2 uur) We maken ook wel eens een hindernisbaan in huis zodat hij lekker kan rennen en klauteren over de banken en kussens. Zoonlief kan ook heel goed helpen met het uitruimen van de vaatwasmachine.
Vanmorgen is mijn dochter naar de psz geweest en vanmiddag kwam een vriendinnetje van haar (met moeders) bij ons spelen. Daarna heeft ze nog wat gespeeld met speelgoed, of beter gezegd gegooid... , want ze was doodmoe.
Hier vandaag vooral veel gespeeld met de dingen die hij van Sinterklaas heeft gekregen. -Verder zijn we even naar de bieb geweest en hebben we daar boekjes uitgezocht en daarna thuis gelezen - We hebben wat kleine boodschapjes gedaan (bakker, slager, etc.) - We zijn naar de oma van mijn vriend geweest - Voetballen in de tuin (de sneeuw is hier helaas al weer weg) - Samen schoonmaken (dat vond meneer 't leukst van alles ). Morgen gaan we sowieso even naar 't bos, daar is ook een speeltuin bij en een kinderboerderij, dus dan kan hij zich zeker weer 2 uur vermaken. Verder misschien nog eendjes voeren ofzo. En thuis lekker spelen. Hindernisbaan doen wij ook regelmatig, altijd een succes. Lekker dansen en gek doen met een leuke kindercd aan. Knutselen (vooral kleien is hier favoriet). En van de week gaan we denk ik ook nog wel een keer koekjes bakken ofzo. Eigenlijk doen we gewoon waar we op dat moment zin in hebben. Milan is wel een heel druk, bezig mannetje, dus de dagen zijn wel goed gevuld hier!
Ze moeten zich de laatste dagen echt voornamelijk zelf vermaken. M'n vriend en ik zijn allebei een beetje ziekjes en hebben geen puf om leuke dingen te doen. Gelukkig hebben ze veel van de Sint gekregen en genoeg nieuws om mee te spelen
Ik doe altijd 1 ding met mijn dochter op een dag ( spelen, ergens naartoe, knutselen) en verder speelt ze zelf. Vanmiddag gaan we ( als Julian vanmiddag goed slaapt) kerstversiering maken. Voor bij haar op de kamer.
Ik heb vandaag alle buren afgewandeld haha. Mijn verwarming was kapot en moest wachten op de monteur. in de woonkamer was het 13 graden dus eerst bij de ene buurvrouw mijn zoon aankleden en opwarmen die moest later weg dus mochten we bij mijn andere oudere buurvrouw komen... koffie drinken en opwarmen. gelukkig kwam de monteur toen en zitten we er nu weer warm bij haha. zoon ligt nu op bed en vanmiddag gaan we even wat spulletjes halen voor in de kerstboom.
Vanmorgen hebben we gezwommen (altijd op dinsdagochtend) en vanmiddag gaan we de kerstboom optuigen. Heb bij de Hema een klein roze kerstboompje voor haar gekocht, kan ze die mooi zelf versieren! Ze heeft er helemaal zin, maar eerst ff een tukkie doen.
vanmorgen van half 8 tot half 9 samen in bed tv gekeken en geknuffeld 9.15 ontbeten lekker gespeeld met al haar sint kadootjes 11 uur naar de supermarkt in de wagen wand was hier spek en spekglad lijkt wel een ijsbaan de stoepen. samen krentebolletjes gegeten en toen zei ze mama lynnie slapen. dus nu is ze slapen het is geen buitenspeel weer doordat het echt spek en spek glad is vanmiddag met de hellokitty blokken en met dora spelen mischien kleuren of kleien net wat ze wil
Gisteren en vandaag heb ik gewerkt, dus hier de planning van morgen Lekker tuttelen 's morgens, zij kijkt beetje tv en speelt ik doe huishouden. Dan naar peutergym. Daarna even bijkomen thuis en boterhammetje eten. Dan gaat ze hopelijk nog even slapen, maar dit is de laatste tijd niet meer het geval. 's middags of boodschapje of even buiten spelen oid. Omdat ze 3 dagen buiten de deur is (2x kdv en 1x oma) probeer ik het op mijn vrije dagen rustig te houden voor haar zodat ze ook even kan bijkomen.
vanmorgen hebben we gepuzzeld en mijn jongste was in de weer met haar nieuwe speelgoedlaptop... daarna lekker een broodje gegeten en tv gekeken... toen in bad en nu doen ze een middagdutje... als ze wakker zijn gaan we fruit eten en daarna even naar buiten...