Haii meiden, Ik heb zo`n pijn in mijn onderrug.. En het straalt een soort vanuit naar mijn bil Heb al 2 paracetamol genomen en 1 ibuprofen maar echt word er helemaal gek van! Wat denken jullie dat dit kan zijn. ( ben net ongesteld geweest kan hier denk k niks mee te maken hebben) Groetjes
ben je misschien gevallen? of een rare beweging gemaakt? ik heb het ook al bijna 3 weken nu... maar volgens de huisarts heb ik een hernia... ik heb nu naproxsen en paracetamol en om te slapen heb ik diazepam gekregen. en verder het advies om te lopen en te liggen en weinig zitten... en ik krijg fysio maar suc6 met je rug!
Nee ben niet gevallen. Ik ben zelf ook bang voor een hernia.. Zit er te twijfellen om naar de hap te gaan! Jij heel veel sterkte met je rug en bedankt voor het reageren!!
Het klinkt een beetje wat mijn man een poos geleden heeft gehad qua symptomen.. En hij had een hele erge spit.. hij zat op een gegeven moment zelfs aan de morfine.. Maar met heel veel rust en fysio is het toen gelukkig overgegaan..
Hey! Ik heb zelf heel erg last gehad van mijn onderrug en ben ermee naar de huisarts geweest, intussen heb ik steunzooltjes gekregen en het is helemaal over Gewoon in een heel verkeerde houding gaan lopen en daar heel veel last van gekregen.. Het kan natuurlijk vanalles zijn.. Er zijn trouwens online ook wel oefeningen te vinden tegen rugpijn, maar dat moet je denk ik niet doen als je er teveel last van hebt.. Voor hetzelfde overbelast je het!
Ben net bij de Hap geweest.. Heb Ischias en helaas kunnen ze niks anders zeggen dat ik moet rusten en heb pijnstillers gekregen.. En naar de fisio! Zo balen dit he!!
Ik zou net zeggen, klinkt als ischias, maar dat is het dus ook... Overigens kan een fysio je wel goed helpen hoor! En ik weet niet of je dochtertje van 14 mnd al loopt? of zelf de trap op? Dan zou ik haar zoveel mogelijk zelf laten doen. Ik heb zelf BI en laat mijn 14mnd dus zoveel mogelijk zelf de trap oplopen, scheelt mij weer tillen
Hoe lang heb je dit al? 80% van de rugklachten zijn a-specifiek (dus zonder duidelijke oorzaak). Ischias is een onduidelijke term. Druk op de nervus ischiadicus (zenuw) kan diverse oorzaken hebben. Oefeningen van de fysio helpen vaak goed. En, wel rust houden, maar vooral niet stil gaan zitten. Succes!!!!
heb ik 3 weken terug 2 weken mee te kampen gehad. doet echt behoorlijk zeer meid. veel beterschap en voorzichtig
Ik had het ook en gelukkig hielp de fysio erg goed. De 1e paar keren is een marteling daar maar als snel gaat het beter
Ja ik ga idd gelik maandag bellen voor een afspraak! Evi loopt gelukkig al wel dus die laat ik idd lekker zelf lopen. Maar ik werk in de kinderopvang, wat zouden jullie doen wel gaan werken of ziek melden? Groetjes Maaike
ik zou wel werken hoor maar op voorwaarden dat zij kindjes tillen etc. je kunt dan gewoon dingen doen als flesjes warm maken, eten verzorgen, etc dingen waarbij je niet zwaar hoeft te tillen. zeg dit wel maar doe zelf nog alle werk die me verboden is zelf loop ik sinds januari met rugklachten. in een keer kwam het opzetten. kon niet meer rechtlopen en heb wel tig keer de huisarts bezogt. o niks hiet wat pijnstillers en weer naar huis. op den duur liep ik scheef (gedwongen rugstand) en kon niks meer dan liggen. 2wk plat op bed en daarna weer langzaam op gang komen. dat langzaam is het niet geworden en ben weer volledig aan het werk gegaan. partime maar wel zwaar (hotelkamers schoonmaken en bedden dekken etc) en je raad het al het leek even beter te gaan maar is weer helemaal terug. nu zit het sinds 2wk niet enkel in me rug maar ook in me linker been en heup. voetzoolreflex is weg en ook is het gevoel in me been slecht en naast pijn tintelt hij ook heel de dag. Mijn huisarts gaf me nog wat pijnstillers en deed verder geen onderzoekjes want tja was toch niks en dat er hernia in de familie voorkomt deed hem niet zoveel. nu heb ik afgelopen week een andere arts gekregen. na een paar onderzoekjes zag ze het al. dit is 99% een hernia. nu heb ik 1 juni een mri scan en krijgt ook erg snel de uitslag. ondertussen heb ik 2 paracetamol en 2x 100mg diclofinac en nog heb ik pijn. ik werk nog steeds 5 ochtende en op mijn werk voel ik me niet serieus genomen. ik doe alles nog en verga van de pijn. ben een keer dus die 2wk ziek geweest en ze praten me dan z'n schuldgevoel aan dat ik dit me collegas niet weer aan wil doen (personeel te kort en hotel vol) toch denk ik dat ik me gezondheid voor moet laten gaan. bedoel nu gaat alle energie naar het werk en als ik thuis kom kan ik niks meer en dat met dit mooie weer. baal er zo enorm van. toch heb ik zevaak genoeg voor de keus gesteld mijn aangepast werk te geven of minimaal 1 dag minder te laten werken. gewoon voor mijn herstel en omdat dit me zoveel energie kost. mijn onderug is compleet krom getrokken en da is te zien aan mijn manier van lopen en me houding. ik mag niet meer tillen en bij elke bewegen aan me rug denken. op me werk til ik vrij veel en daarom he ik het idee dat ik beter thuis kan zitten omdat ik andere toch weer te veel doe en niemand rekening met mijn houdt en ik wel met hun. ben echt dood en dood op ik krijg dus 17 juni op de verjaardag van me zoontje de mri en krijg kort daarna al de eerste uitslagen. achter alles is spoed gezet omdat het zo erg uitstraald dat er dingen uitvallen en ook de pijn is niet niks. nu naar 6 maanden hoop ik dat er eindelijk iets gedaan wordt. wil alleen maar zeggen dat je er niet te lang mee moet lopen en moet doen waar je je goed bij voelt. alleen jij voelt die pijn en niemand anders kan der over oordelen. denk aan jezelf (tja wijze woorden nu ik zelf nog)
Jeetje meid wat een verhaal!! Kan je niet een gesprek aanvragen bij de arbo? Want dit kunnen ze echt niet maken!! Ik hoop dat er wart uit komt na je mriscan en dat er eindelijk iets aan gedaan kan worden!!! Heel veel sterkte meid!!