Licht bruine afscheiding??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inge88, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Help.... Ik zit me gruwelijk zorgen te maken maar ik weet niet of dat nodig is. Gisteren middag had ik bij het afvegen een heel klein beetje licht bruine afscheiding. Dit was later op de avond over en nu ga ik net naar de WC en heb ik het weer en nu wat meer.

Ik heb dit in de weken dat ik zwanger ben nog niet één keer gehad. Innesteling lijkt me niet echt mogelijk.. Wat kan dit zijn?? Ik ben zo bang dat dit een voorteken is van dat het mis gaat of zo.. Ik heb volgende week donderdag de eerste echo.. Moet ik de VK bellen of zit ik me nu druk te maken om niets?

Het is echt licht bruine afscheiding... En ik heb geen buikpijn of iets dergelijks.. Moet wel zeggen dat ik nu iedere keer denk dat ik iets voel maar dat zit geloof ik tussen mijn oren.

Heeft iemand meer dit gehad?

2. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik heb het niet gehad, maar je hoort het wel vaker. Het kan oud bloed zijn en zo lang je geen helder rood verliest en geen krampen hebt, is er nog niets aan de hand. Mss kun je je vk eens bellen en mag je een echo.

3. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik zou in ieder geval even bellen.. Ze zijn er ook om je gerust te stellen en miss mag je dan wel wat eerder komen;) Je zorgen maken is ook niet goed en dan weet je ook waar je aan toe bent.. Nou hoeft afscheiding niet perse wat te betekenen, er zijn zat vrouwen die nog gewoon ongesteld worden de eerste paar keer.. En je hebt gelukkig geen helder rood bloed..

Gewoon bellen;)

Gr.
    Carlien

4. Drophy

Drophy Actief lid

23 feb 2009
    335
    0
    0
    Nederland!!
    Hallo hallo.

Ik heb dit op het moment al meer dan 2 weken. Bij mij is het begonnen met vloeien, daarna weer bruin, dan weer rood en nu weer bruin. Bruine afscheiding is volgens mijn VK oud bloed. Je kan een klein wondje hebben wat open is gegaan en gaan bloeden. Hoeft echt niets ernstigs te zijn! Ik heb in de tussen tijd 2 echo's gehad en alles was goed. Mijn VK zegt zolang je niet heel veel bloed verliest, geen stolsels of pijn heb ik me niet druk hoef te maken.
    Succes meid!

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Bruin is idd meestal veilig.
    Meeste vk's zullen denk ik zeggen dat je geduld miet hebben, maar zou het zeker proberen! Wie weet wil ze een echo voor je doen!
    Succes meid!!
    Hoop dat alles goed is met je beebje!

6. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik heb net de VK aan de telefoon gehad. Ze zei ook dat ik me in principe nog geen zorgen hoef te maken. We hebben nu afgesproken dat als het aanhoudt of erger wordt of ik er pijn bij krijg dat ik dan weet bel en dat we dan een echo gaan maken. Ook als ik het niet meer vol hou tot volgende week donderdag omdat ik me zo'n zorgen maak mag ik bellen en dan gaat ze kijken of we de echo eerder kunnen gaan maken..

Pfff ik durf nu bijna niet meer naar de WC! en aan de andere kant wil ik om de 5 minuten om te kijken of het weg is of dat het niet erger wordt of rood is..

Hoop dat alles gewoon goed blijft gaan... :(
    Denk dat als ik het morgen nog heb dat ik dan toch nog maar een keer de VK ga bellen en de echo naar eerder verzet. Dat zorgen maken lijkt me namelijk ook niet goed...

7. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Heb het net een hele week gehad...pfff...werd er gek van! Durfde ook niet naar de wc!
    Bij mijn vorige zwangerschap (nu zoontje) heb ik het ook gehad, dus we hoeven ons vast geen zorgen te maken!

8. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad rond de 8 weken. Maakt je zo onzeker hé.
    Maar bij mij bleek het ook gewoon oud bloed en alles was in orde met de kleine.

Hopelijk geeft dit je wat meer goede moed. Sterkte en ik hoop dat je gauw een mooie echo hebt!

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nou dat soort verhalen stellen me wel wat meer gerust hoor! Als je hoort dat meer meiden dat hebben en als alles toen goed is gegaan is dat wel een geruststelling. Nu maar hopen dat dat bij mij ook het geval is! Heb het nu sinds vanochtend niet meer, maar gisteren was het ook even over en weer terug gekomen.

Een hele week? Nou pff dat lijkt me echt verschrikkelijk ja, dan ben je toch iedere keer als je naar de wc gaat bang voor bloed??!
    Ik hoop toch dat het vandaag bij mij over is..

Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties :) Toch wel héél fijn zo'n forum!! ;)

Deel Deze Pagina