verdrietig...geen borstvoeding meer...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door FloorMax, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    heyhey

wil even mijn hart luchten. (hopelijk in de goede categorie).
    wij zijn heel goed begonnen met bortsvoeding, ging super! maar na een tijdje is het helemaal mis gegaan...maakte niet genoeg meer aan en het gevecht werd groter en groter...op een gegeven moment gaan bijvoeden met kunstvoeding omdat het gewoon niet meer ging en nu zit hij helemaal op kunstvoeding en ik voel me daar soms zo verdrietig over :( het was zo fijn...intiem...geen gezeur of hij wel nog een keer mocht drinken, het mocht gewoon altijd! ik vind het echt erg dat ik kunstvoeding moet geven nu...ik mis het echt! :(
    ben destijds ook bij een lactatiedeskundige geweest en met het drinken van mijn zoontje was volgens haar niks mis...pfff
    moest gewoon even van me af schrijven, voel me som ook echt schuldig dat het niet gelukt is :(

groetjes floor

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ahh, probeer je niet schuldig te voelen hoor, hoe makkelijk dat ook klinkt.
    Je hebt het geprobeerd! en je zoon heeft in ieder geval ruime tijd borstvoeding binnen gehad en dat is altijd beter dan helemaal niets.
    (hier heb je misschien helemaal niets aan maar ik wilde je gewoon even een hart onder de riem steken)

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    dank je :) heb er zeker wat aan hoor...voel me er erg slecht over dus alle lieve woorden zijn zeer welkom :)

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

He meid, ja, jammer zeg, lijkt me ook heel rottig! Er zijn gelukkig veel kindjes groot geworden op kv ;)

Jammer dat je hier niet bent komen vragen (toch?) toen het minder ging, misschien hadden we je kunnen helpen. Iha geldt dat als je gaat bijvoeden dat je productie (verder) ondermijnt, dus daardoor is het waarschijnlijk steeds minder geworden daarna.

Er zijn mama's die hun kindje weer aan de borst hebben gekregen, maar je moet daar hard voor werken en heel veel moeite voor doen, en dan heb je nog geen garanties. Als je dat misschien zou willen, zoek dan maar eens op relacteren.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe lang ben je nu gestopt en zou je terug willen?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar ook al drinkt je kind de volledige zuivelbehoefte uit een fles, niemand kan je verbieden om gewoon lekker aan te legen hoor! En dat mag zo vaak op een dag als jullie maar willen.
    Het maakt dan ook helemaal niet meer uit of je borsten wel og geen, weinig of veel melk maken, voeding krijgt je kind al via d fles.
    En de huidhonger van jullie beiden stil je aan de borst.

Mocht je het borstgevoel echt missen en geen fles willen geven, ook kunstvoeding kun je via de borst geven, m.b.v. Medela hulpsetje.

7. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wat naar voor je! Ik begrijp je helemaal dat je je rot voelt dat je kunstvoeding moet gaan geven. We willen het zo graag helemaal goed doen, en het voelt dan rot als het dan niet lukt. Net alsof je 'gefaald' hebt (wat natuurlijk absoluut niet zo is!). Wat anderen al zeiden, je kunt heel trots zijn dat je een hele ruime tijd wel borstvoeding hebt gegeven, er zijn veel mensen die het uberhaupt al niet proberen! Misschien dat je een beetje van het fijne gevoel terug kunt krijgen door veel huid- op huidcontact te maken (samen douchen/zwemmen)?
    En het is niet waar dat het 'niet gelukt is'. Door omstandigheden heb je het helaas niet langer dan een paar maanden vol kunnen houden, maar de belangrijkste afweerstoffen heb je wel aan je zoontje meegegeven! En over een paar maanden kun je hem vaste voeding geven. Heb je je al verdiept hoe je dat wilt aanbieden? Misschien dat je je weer wat beter voelt als je hier een bewuste keuze in maakt en dit kunt doen op de manier waar jij je het beste bij voelt...

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    dank jullie voor jullie lieve berichten! doet me goed!
    ik zou heeeeeeel graag weer willen...heb hem net nog eens aangelegd en volgens mij zou max ook weer graag willen...hij hapte goed aan!

maar ik ben alweer ongesteld geworden en er komt bijna geen melk meer uit...kan het dan wel? zou zo graag weer willen! en ik werk full-time dus kan niet de hele dag aanleggen...

huid op huid contact is ook een hele goeie! :)

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ooh ja...zit hier pas 2 maandjes ofzo...en toen was het al bijna gedaan... (heeft tot 3 maanden gehad) had ik eerder van deze site geweten was ik naar jullie toe gekomen! :)

10. zogelukkig

Gewoon aanleggen, echt doen!
    Misschien kan je de ochtend- en avondvoeding erin houden en als je thuiskomt, dat zou toch fijn zijn?

Niet geschoten is altijd mis!;)

11. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    dat is waar! we gaan er weer voor!

12. zogelukkig

Heel veel succes daarmee en als je iets wilt vragen hier, schroom dan niet!:)

13. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    is goed! thnx :D

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En wat een schatje trouwens :D
    Lekker aanleggen, ik geef 'officieel' alleen nog de ochtendvoeding maar er zijn genoeg dagen dat ik mijn zoontje 2 of 3 keer aanleg. Gewoon, omdat hij het lekker vindt om bij me te 'drinken' (al zijn het maar een paar slokken op dat moment) en ik geniet ervan dat hij dicht bij me is.
    Dus zélfs al wordt het geen volledige voeding, dan nog is het genieten. En dat kleine beetje melk wat je nu geeft zit supervol antistoffen (is heel geconcentreerd) dus iedere slok helpt :)

15. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    is heel vervelend dat je nu hebt moeten stoppen terwijl jullie er nog niet aan toe waren. maar idd gewoon lekker blijven aanleggen als dat goed voelt en wie weet komt de productie weer wat terug op gang. bij mijn eerste menstruaties had ik ook maar heel weinig melk, maar inmiddels loopt de productie tijdens menstruaties ook al minder heftigterug. en idd is het ook fijn om dat contact te houden

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

He wat leuk om te lezen! Hoop dat jullie er nog lekker van genieten samen!

En als anderen het "raar" vinden - had jij niet een beetje, euhm, aparte schoonouders...? - gewoon niets van aantrekken! Het is hartstikke goed en fijn voor jullie allebei.

17. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    er komt weer een klein beetje melk uit :D echt maar een beetje maar ze doen het weer hihi. merk ook dat Max sinds ik hem weer heb aangelegd steeds aan het zoeken is bij me...

@babel
    hahaha ja ze kunnen er wat aparte gedachtes op na houden maar ze zijn wel heel lief hoor. heb een keer een onenigheidje met ze gehad maar dat is inmiddels opgelost ;)

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ach, wat lief :) Super dat je gewoon weer aanlegt! (en fijn dat dat akkefietje is opgelost...)

19. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ja! :) voelt zo fijn! het duurt niet lang want dan merkt hij dat er toch echt niks meer uit komt...maar al is het maar een minuut! ;)

20. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Jaaa wat goed! Gewoon weer beginnen. Ik vermoed ergens een beetje dat je gewoon een mega ongesteldheidsdip hebt gehad (had ik ook rond 4 maand) met je bv en dat je dat verward hebt met niet genoeg melk meer hebben. Zou dat kunnen? Ik ben daar toen ook zonder kv doorheen gekomen, heeeel veel, heel vaak aanleggen. Dan maar 20 keer per dag 5 slokjes en je kindje gaat echt niet meteen dood van de honger als hij even een paar daagjes iets minder bv krijgt.
    Hoe lang geef je nu al de fels ipv de borst? Als je het echt weer graag zou oppakken, kan je hem voor elke fles eerst aan de borst leggen, elk slokje is meegenomen en je borsten krijgen het signaal dat ze weer moeten gaan produceren.
    En als het niet lukt, voel je ook niet rot, je hebt het geprobeerd! Maar nogmaals, ik zie volgens mij een kiertje hier wat een grotere opening kan worden, ook omdat je zelf net zei dat er weer wat melk uit je borsten komt! ;)

Deel Deze Pagina