Wat hebben of gaan jullie nog snel doen voor de lockdown?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mammaaa, 14 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.096
    17.087
    113
    Ik dacht precies hetzelfde, zal geen fijne boodschap zijn.

2. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ohhh, dat is top!

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.364
    113
    Vrouw
    Mijn jongens moeten hoog nodig naar de kapper. Ze willen hun haar graag lang hebben, maar het mag wel weer even in model. Door de week lukt normaal niet en de weekenden heb ik ontweken. Als ze de volledige vakantie gesloten zijn dan ga ik daarna maar op een druk moment.

Aankopen heb ik telkens gedaan met het idee dat je niet weet wanneer alles dicht gaat zijn. De kerst stapel is ruim voldoende. Sinds de eerste lockdown laat ik de boodschappen al bezorgen. Er is niks wat we dringend nodig hebben.

4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw
    Normaal doe ik op zondagochtend in alle rust de boodschappen maar heb eindelijk eens kunnen uitslapen gisteren :eek: dus dacht, ach, doe ik tijdens schooltijd wel.
    Gezien de drukte op de weg vanmorgen toen ik de kinderen naar school bracht, houd ik mijn hart vast voor wat ik in de winkel aantref zometeen.

Nog even snel dit of dat inslaan, naar de action voor kerstmeuk en andere prullaria omdat het straks misschien niet meer kan? Wat een onzin. Heb je die spullen echt nodig?
    En de kapper, tsja... We zitten straks allemaal binnen, boeit mij echt niet dat mijn haar wat langer is. Vind dat niet echt een eerste levensbehoefte.

Ik doe de noodzakelijke boodschappen, niks meer en niks minder.

NiVa0230 en Sado vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was de supermarkt zojuist echt heel rustig. Ik ga meestal meteen na het kwetsbaren-uurtje op maandag, ik liep met echt een handjevol anderen door de (grote) AH, heel prettig!

Nummer4 vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    T is wel een contactberoep. Maar ik weet het niet verder hoor. Fysio vind ik wat dat betreft cruciaal. Quarantaine kapsel is niet mooi, maar niet schadelijk. Geen fysio wel.

Neuzeke en Sado vinden dit leuk.
  7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Maar supermarkten, slagers e.d. gaan niet dicht hoor. Alleen niet essentiële winkels.

Ik hoop echt dat niet weer iedereen gaat hamsteren, want dat sloeg echt helemaal nergens op.

8. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik wil nog eventjes langs de bibliotheek voor een stapel boeken. Voor de rest redden we ons wel :)

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.078
    14.790
    113
    Vrouw
    Niks!

Als iedereen nu nog even naar de winkel vliegt voor even dit of dat...:|

Tuurlijk zijn echt echt essentiële dingen die je nu beter even kan halen. Maar heel veel is toch niet echt nodig.

Ik keek vorige week in de spiegel (nou ja, doe ik iedere dag wel hoor) en bedacht je toen dat ik eigenlijk wel weer eens een afspraak zou kunnen maken bij de kapper. Ga ik nu niet meer doen. Mijn haar was een korte bob, nu een wat langere. Staat ook goed, vind alleen iets korter leuker. Ik vind het niet nodig om nu snel de kapper te bellen. Laat een ander naar gaan bij wie het harder nodig is.

En ik wilde een dezer dagen naar de Intratuin om blauwe kerstballen te kopen. Mijn jongste zoons vinden de roze ballen in de boom niet mooi. We hebben afgesproken dat we volgend jaar een blauwe boom doen. Dus ik dacht dat het dan handig is om nu alvast de ballen te halen. Eventueel in de opruiming. Dan kunnen ze na nieuwjaar met alle andere spullen mee de berging in.
    Dat ga ik nu niet meer doen. Ik koop ze volgend jaar wel.

Malbec, Syane en Sado vinden dit leuk.
  10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Ik ga dadelijk vlak voor lunchtijd even een rondje doen met dingen die ik nog moet hebben. Cavia's zijn verwend en lusten alleen een bepaald type hooi.

Ik ben bijna klaar met de kerstcadeautjes en stap nog de lokale boekhandel binnen.

11. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Nee dat sluit denk ik niet hoor. Tandarts en opticien ook niet. Officieel hoefden die toen in maart ook niet dicht.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Maar ze deden t wel toen :( Alleen voor spoed open en zorg na operatie. Dus ik hoop ook dat ze open blijven

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Uhh niet veel bijzonders. Vanmiddag met mijn oudste dochter nog even naar de fysio en morgen gewoon een normale werkdag. Mag toch hopen dat de basisscholen open blijven want anders zit ik morgen met een groot probleem mbt de jongste. Mijn man zit namelijk ivm zijn werk in het buitenland. Hopelijk kan die nog een beetje fatsoenlijk terug naar huis reizen.
    Heb eigenlijk wel nieuwe kaplaarsjes voor mezelf nodig maar dat doe ik wel online. Heb echt niet de puf en energie om weer naar zo'n klote tuincentrum te gaan.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Uhm hooguit extra boodschappen doen?
    Het is toch juist niet de bedoeling om nu allemaal dingen 'nog even' te gaan doen 'omdat het nog kan'. Ik snap dat echt niet hoor. Die maatregelen komen toch niet voor niks?

Malbec, Sado en Syane vinden dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat de niet essentiele winkels gaan sluiten, pretparken en musea, alle zorg zal door blijven draaien. Mogelijk ook het VO, zal mijn oudste dochter niet erg vinden want ze vonden het nog even nodig om 5 proefwerken deze week af te nemen buiten de proefwerkweek om die pas al is geweest. Idioot gedoe.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Ik hoop morgenochtend nog even sokken voor mijn zoon te kunnen kopen. Opeens zijn ze allemaal te klein, leve de groeispurt.
    En nog even een kerst jurkje voor mijn dochter.
    Verder houd ik niet van winkelen hier, dus en dit en dan weer naar huis.

Ik hoop dat we morgen blijven sporten (buiten), anders heb ik vanavond vrees ik ook direct mijn laatste training.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vraag me af of de kappers wel hun deuren moeten sluiten. Richtlijnen zijn daar zo strikt.

Syane vindt dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oja misschien sluiten de sportscholen ook wel weer. Wat een gedoe weer allemaal. Hoop zo dat de basisscholen open blijven. Nog even deze laatste week voor de kerstvakantie vol maken. Zal morgen weer gezellig worden op het werk ( not) ;)

19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik ga er niet vanuit op dit moment.

20. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Moest zaterdag nog bij de drogist zijn, dus wat bijna op is thuis, heb ik nu maar alvast mee genomen.
    Bij de brillenwinkel nog even flesje schoonmaakmiddel voor de bril gehaald.
    Verder moet ik vandaag nog naar de fysio, maar die afspraak stond al.
    Als ik thuis kom van het werk ga ik denk ik nog wel even een hele stapel gelezen boeken naar de bieb terug brengen.
    Nieuwe halen laat ik wel achterwege, maar dan staat die berg gelezen boeken (van het hele gezin) in elk geval niet meer in de weg.

Deel Deze Pagina