ben benieuwd of degenen die nu zo reageren...ergens bang voor zijn...hoogtevrees ofzo, en dan moet je je voorstellen dat ik je elke dag even over de reling van de eiffeltoren hang......
Nou ik vind rekening houden met een kind in een winkelcentrum toch wel even veel normaler dan met een hond. Net zoiets als een hond in een restaurant.. Met alle respect, dat vind ik dus zo vreselijk. Wat heeft zo'n beestje daar nou te zoeken plus dat ik het gewoon vies vind.
hebben we wel geprobeerd door haar rustig kennis te laten maken met de bekende honden in de omgeving...werkte alleen maar averecht...ik hoop dat het hetzelfde gaat als bij mij. Van de een op de andere dag besef je gewoon dat die beesten je niet opvreten en dat als je rustig blijft er niks gebeurd, nu ga ik dat bij haar verder niet pushen...hebben mijn ouders gelukkig ook nooit gedaan.
Ik begrijp volkomen dat ouders zeggen dat ze een/ mijn hond niet mogen aaien. Dat is een ieders goed recht en ook veiliger voor beide partijen. Het blijft een hond en een kind en beide zijn onvoorspelbaar, die wisselwerking moet je niet op willen zoeken. Helemaal als je in een gebied woont waar niet opgevoede honden wonen. Mijn hond is kinderen gewend en kan overigens gewoon geaaid worden en wordt dit ook vaak maar als ouders dat niet willen even goede vrienden. Máár mijn hond is wel mijn maatje en als ouders bij voorbaad tegen hun kind zeggen "niet aaien want die is vals" raakt mij dat wel. Ik heb veel tijd en aandacht aan haar opvoeding besteed en dan is zoiets niet leuk om te horen, vooral omdat ze niet vals is. Maar er zal altijd de 'wrevel' zijn tussen hondenliefhebbers en mensen die dat niet zijn. (wil geen hondenhaters typen want dat vind ik té negatief) De mensen die niets met honden hebben willen dat graag zo houden en begrijpen mensen niet die gek op honden zijn en andersom. Zo'n discussie zal dan ook nooit iets opleveren omdat de meningen té verschillen en omdat we elkaar proberen te overtuigen van elkaars gelijk wat nooit gaat lukken.
geen idee waarom iemand een hond neemt, maar ws om dezelfde reden waarom ik konijnen en cavia's heb, ik val er alleen niemand mee lastig, ik wil ze zelf graag, maar iemand die er echt niks mee te maken wil hebben, hoeft dat dus niet. Bij een hond is dat heel anders.
Weet je, wanneer iemand aangelijnd in een hoekje in een winkelcentrum gaat staan vind ik het geen probleem. Maar vooral wanneer het wat drukker is en mijn oudste 2 gewoon zelf naast me lopen zie ik niet alles binnen 1 sec en ik verwacht niet opeens een hond vastgebonden voor een winkel. Vooral wanneer je dan net een vrouwtje hebt gehad die maar blijft roepen dat ze lekker mogen aaien terwijl ik net probeer ze aan te leren dat juist niet te doen kun je daarna een wat minder sociale hond treffen die hier absoluut niet op zit te wachten. Zulke situaties vind ik gewoon erg beangstigend.
Wat vervelend dat je dochter zo angstig is! Erg naar voor haar (en jou). Wat soms wil helpen is om een beetje meer kennis te hebben over hondengedrag. Dat betekent niet dat je haar voor de leeuwen (honden) hoeft te gooien maar dat je haar kunt uitleggen hoe honden praten. Voorbeeld: staart tussen de benen, hond is bang, etc. Soms maakt kinderen dit zekerder omdat ze beter weten waar ze aan toe zijn bij een hond. Deze is niet meer (of minder) het onvoorspelbare dan ze dachten. OP internet kun je heel veel vinden over het aflezen van hondentaal
Ja weet je. Ik haal onze oudste met regelmaat wandelend op van school. Dan gaat onze hond soms mee. Heel vervelend voor de kindjes die bang zijn voor honden, maar sorry ik ga mijn hond niet binnen houden. Ze worden niet op het schoolplein opgehaald, dus ik sta gewoon buiten op de stoep. Wel op afstand want ik sta vaak met vriendinnen te praten. Mijn jongste is heel erg bang voor vliegtuigen en straaljagers. Tot hysterisch schreeuwen, huilen, trillen en plassen aan toe. Maar ik kan er weinig aan doen. Die dingen zijn er nu eenmaal, wij wonen op aanvlieg route van Schiphol én een militaire vliegbasis. Shit happens.
Ik vind dat je als hondeneigenaar altijd rekening moet houden met anderen. Niet iedereen vindt jouw hond leuk, en terecht. Maar om ze overal te gaan verbieden, dat gaat me een beetje te ver. En nee, in een restaurant heeft een beest niks te zoeken, dat vind ik ook. Tuc, ik heb een nichtje dat doodsbang is voor honden en andere dieren, ik weet dus heel goed wat je bedoelt. Maar meer als rekening houden met, kan ik niet doen. Ik dring mijn honden aan niemand op en zorg ervoor dat ze nooit zomaar bij vreemden kunnen komen om te snuffelen of wat dan ook. Dat heet mijn verantwoordelijkheid nemen, daar ben ik me namelijk echt wel van bewust als hondeneigenaar.
ja mijn man legt dat ook heel goed uit, is zelf gek op honden. Ze zal het ook allemaal wel begrijpen, thuis zegt ze ook als ik blijf staan, snuffelt het hondje en dan loopt tie weer weg. Maar op het moment dat ze ermee geconfronteerd wordt verstijfd ze. Hier worden de kindjes via de "tuindeuren" de klas uitgelaten, de juf kijkt dus welke ouder er is en je staat allemaal op een kluitje, 1 moeder heeft heel vaak de hond bij en die laat ze dus recht voor de deur staan waar de kindjes doorkomen, dochter gaat dan dus echt de klas niet uit, gelukkig begrijpt de juf het wel en die heeft moeder ook gevraagd om met de hond iig opzij te staan.
Heb er zelf geen, maar ik vind het echt een pracht beest !! Zolang de eigenaar er deftig mee om gaat, juiste opvoeding geeft, dan kunnen zelfs staffords de beste honden ter wereld zijn. Hier werd vorige week of 2 weken geleden een meisje aangevallen door een labrador, die boven op haar zat (meisje 5 jaar) en haar keel vast had. Terwijl die net altijd aanzien worden als echte gezinshonden. Ben er van overtuigd dat alles wordt gemaakt door opvoeding (of eventuele trauma's, maar ook daar moet een baasje dan rekening mee houden vind ik, hond kan er weinig aan doen als ie ooit mishandeld/aangevallen is) Een chihuahua kan ook lelijke wondes bijten, en daar zitten ook een hoop agressieve beestjes tussen (omdat ze door velen behandeld worden als schootwarmer ipv als een hond, gewoon omdat ie klein en schattig is) Dus grootte maakt weinig uit!
Ach wat sneu! En het vervelendste is dat honden angst ruiken en dan vaak nét even iets vervelender zijn, waardoor ze ook niet snel een positieve ervaring op kan doen. Hopelijk komt het snel goed! en kunnen jullie een lieve puppy in huis nemen grapje Waar woon je als ik vragen mag? Ze mag anders best wel eens met mijn hond 'trainen'....
Ten eerste: wat een prachtig beest!!!!! Zo mooi zie je ze niet snel. Om eerlijk te zijn ben ik ook wel een beetje anti stephard..... Gewoon omdat de meeste het een verlenging van hun edele deel vinden... En ja, er zijn een hele hoop valse bij. Ze hebben nu eenmaal andere raskenmerken dan een labrador. Dat wil niet zeggen dat je ze over 1 kam moet scheren. Maarja ik snap de mensen wel die om lopen. (Mijn labrador is als pup gebeten in haar neus tot bloedens toe door een engelse stephard en is nog steeds angstig voor dat soort honden)
Hé dat zinnetje in de bovenste alinea ken ik maar dan uit het 'kattentopic'.. Daar werd je dan aso genoemd Niet dat jij aso bent hoor aszz maar ik vind het zo grappig dat de kattenliefhebbers erop aangevallen worden en dat het bij een hond dan weer normaal is Andere mensen kunnen ook last hebben van een hond.
haha ook al wordt mijn dochter gek op honden, er komt er hier geen in huis das lief, mijn schoonouders hebben een superlief hondje wat echt zo sloom is als iets, dat straalt tie ook al uit, maar zelfs dat werkt niet. Nou die hond is nog te lui om uit zn mand te komen