Wat hebben sommige mensen toch??? (Amerikaanse stafford)

Discussie in 'De lounge' gestart door mam1991, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Een hond neemt vaak gevoelens van baasje over. Ben jij nerveus als je de hond uitlaat en ze een andere hond tegen komt zal ze ook nerveus reageren. Ben jij bang zal de hond ook angstig zijn . Het is de bedoeling dat je zelfvertrouwen hebt als je de hond uitlaat, bij een grom van een andere hond na de jouwe niet meteen paniek, aan de Riem etc maar gewoon er bij blijven, opletten de de hond aanleren hier zelf op te reageren door weg te lopen of onderdanig op te stellen. Hoe vaak ik het baasje niet zie verschieten, hond vastmaakt en in paniek handels alleen omdat er een keer gegromt wordt. Grommen is niet persee slecht. Let op lichaamshouding van de andere hond em de reactie van de jouwe. Onze stafford speeld heel druk met andere staffords en je zou bijna denken dat ze vechten als je onervaren bent. Echter blijven ze elkaar opzoeken, kwispelen en is er totaal geen kwaad in bijde honden. Tuurlijk gromt er wel is een naar de onze, ook Andere rassen maar hiermee leren ze grenzen kennen. De andere hond zegt gewoon " nu is het genoeg" en Luna begrijpt dit nu en gaat een andere hond opzoeken of ff uitrusten . Zolang jij als baas weet dat je de hond kunt vertrouwen en de hond jou en dit ook uitstraald naar elkaar is het goed. Hoevaak ik niet zie dat baasje wordt uitgelaten door de hond. Nou dan kun je idd omlopen want dan heeft het baasje totaal geen controle. Als ik fluit laat de hond alles vallen en komt meteen mijn kant op. Tijdens stoeien, spelen of slapen. Ze is meteen allert

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Super Jo! Heel duidelijk stukje, fijn dat je me hebt gepm't

3. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Wat een prachtige hond en een superschattig koppie!! Ik heb zelf een engelse stafford en krijg ik weleens de vraag of hij gevaarlijk is :S Mensen denken vaak dat het agressieve vechthonden zijn omdat ze door sommige malloten voor gebruikt worden vanwege hun kracht. Vind ik erg jammer want dat komt door de mens zelf. Zelf ben ik wat voorzichtiger met die kleinere keffertjes want die kunnen heel fel en brutaal zijn heb ik gemerkt ;)

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

@lovewinnie: ik ben nooit onzeker als ik mijn honden uitlaat hor kan het dan dat mijn golden wel agressie vertoond bij andere honden?!
    Hoe kan het dan dat mijn vorige stafford andere beesten wel op kon vreten als zij ze ook maar enigsinds zag?!

Volgens mij is dat gewoon een kwestie van karaktereigenschappen maar ik ben benieuwd hoe jij dit dan zou verklaren...

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Graag gedaan... het belangrijkste blijft rust rust rust en doorpakken.
    Als je ook maar enige paniek voelt werkt het niet wees daar bewust van

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mooie hond! Aan foto's kan ik uiteraard niet zeggen of hij agressief is. Dan zou ik de houding op dat moment moeten zien. Maar ik neem het van je aan, dat het een lieverd is.
    Enige wat ik kan bedenken, is dat mevrouw een negatieve ervaring heeft met hetzelfde ras, of misschien met grote honden in het algemeen.

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    En bij sommige kun je het ze nog beter in een Nijntje verhaal vertellen, of gewoon geen hond in handen geven :p;)

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Vind dit wel erg denigrerend.
    Mensen die geen ervaring met honden hebben kunnen ook de wens hebben om te leren. En als je dan met "moeilijke" termen gaat gooien als hoge drift etc dan haken mensen snel af en de wil om te leren neemt dan ook sterk af.
    Waarom zou je dat willen?!
    Ik deel liever mijn kennis dan dat ik me irriteer aan mensen omdat ze bang voor mijn honden zijn...

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb ook niet over mensen die echt willen.
    En het was niet denigrerend bedoeld.
    Ik heb serieus mensen mee gemaakt die kon je het in alle talen uit leggen maar bleven hun eigen weg volgen.
    En ik irriteer me ook niet aan die mensen, ik leg het uit, en het liefste net zo vaak tot ze het snappen.
    Heb zelf met verstandelijk gehandicapten en hun honden gewerkt, ja die moet je het nog duidelijker uitleggen, maar deze mensen wilden en daar ging het me om.
    Het is denk ik meer de irritatie aan het niet WILLEN snappen dan het niet KUNNEN.

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ok dan heb ik het verkeerd geintrepreteerd.
    Mijn excuses.

Helaas moet mijn enorme stuiterbal vandaag geopereerd worden aan een obstructie in haar darmen.
    En heb gister avond weer genoeg vooroordelen over mijn hond gehoord bij het inloop spreekuur alleen dit waren allemaal mensen die cesar hadden gekeken en dus van mening ware dat staffords geen hondagressie kenden maar dit allemaal door de eigenaar kwam.
    En ze vonden mij maar idioot dat ik zei dat ik dondersgoed wist wat ik aan de lijn had hangen en dat dat mijn verantwoordelijkheid was. En dat haar omslag punt er waarschijnlijk wel aan zat te komen.
    Nou ik werd nog net niet uitgemaakt voor asociale tokkie...

Deel Deze Pagina