Nee ik ga niet iemand achterna roepen inderdaad Alleen als iemand over onze ''agressieve'' hond begint.
hoezo vragen ze erom, niet iedereen is gek op honden hoor, ik ben absoluut niet bang, maar wel een dochter die helaas panisch is...alles al geprobeerd en die kan om zulke grapjes echt niet lachen, kind plast ter plekke in dr broek en zo zijn er ook volwassenen die echt bang zijn...ben jij nergens bang voor.
Nou ik heb gewoon een boxer en mensen lopen al met een boog om ons heen.. Of het ligt aan mij, dat kan natuurlijk ook
Ze zeggen dan dat hij zo eng eruit ziet of zo gevaarlijk. Dan maak ik een opmerking terug. Als mensen gewoon omlopen dat maakt mij niks uit.
Niet alleen met de staffords lopen mensen om hoor als je met twee anagekijnde herders loopt heb je ook weinig last van andere mensen en honden . Moest wel lachen om je ontbijt opmerking, ik heb altijd zo'n schurft hekel aan los lopende honden die niet luisteren en dan hard blaffend op mij en honden af komen gestormd en de eigenaar op 20 meter afstand roepend hij doet niks hoor, ik roep dan blij terug maar die van mij wel. En of ze dan ineens hun hond bij zich kunnen houden
Haha mijn moeder heeft er ook 1, samen met die kruising dan maar mijn god...wat een slome trien is dat zeg Het enige wat pijn doet is als ze met haar staart enthousiast staat te zwaaien en tegen je been ofzo aan kwispelt.
Het is helaas de reputatie die dit soort honden tegenwerkt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook heel voorzichtig ben met staffords. Hier in de buurt loopt een grote man rond met een stafford met gecoupeerde oren. Volgens die man luistert z'n hond perfect. HIj ziet alleen niet dat zijn hond van een afstand al staat te fixeren op mijn hondje. Dus loop ik om. Maar zo loopt er ook iemand met een staff die niks doet. Alleen ja, van een afstand zie je het niet en meestal geeft hier in de buurt de eigenaar wel aan of het kan of niet. Ik zelf heb een Jack Russel. Helaas loop ik ook tegen vooroordelen op. Heb je weer zo'n "keffer" en agressieve kleine hond Die van mij is een onwijs doetje en de grootste lieverd die er rondloopt. Mijn vorige Jack net zo. Helaas heeft dit ras, en ook de staffords een slechte reputatie doordat ze bij mensen komen die er niet mee weten om te gaan. Doodzonde, want beide rassen kunnen ontzettend leuke honden zijn.
Haha, wat een schatje! Ik heb alleen je eerste bericht gelezen maar nee, ik heb er geen schrik van. Ik heb alleen angst voor die paris hilton honden
Tja ook ik snap die mensen wel (de naroepers uitgezonderd). Ik was vroeger als de dood voor honden, als er 1 in de verte was greep mijn moeder me al beet omdat ik anders blind de straat over rende. En nu nog moet ik er niks van hebben, vooral niet als ze blaffen. Als het enigzins mogelijk is vermijd ik het om dicht in de buurt van een hond te komen. Het zal ongetwijfeld in bijna alle gevallen onnodig zijn, maar ja ik hou er dus gewoon niet van. Net als dat ik niet van wespen, spinnen etc. houdt
Wat een mooie stafford TS! Wij hebben zelf ook staffords dus ik zou geen blokje omlopen maarrrr ik snap wel dat het voor andere mensen een beangstigende hond kan zijn. Sowieso kan ik begrijpen dat mensen bang zijn van honden, wat voor hond dan ook. Helaas heeft de stafford een "slechte" naam doordat er vaak door de verkeerde mensen voor deze hond wordt gekozen...jammer he!
wat een fijne reactie van iemand die zelf een hond heeft...helaas zijn mensen als jij op 1 hand te tellen.
Als iemand dat zegt, kan dat ook betekenen dat die persoon misschien gewoon bang is voor honden en/of jouw hond niet begrijpt . In plaats van een opmerking, kun je ook uitleggen dat je hond helemaal niet gevaarlijk is. Daarmee haal je ook een vooroordeel weg. Als ik tegen oordelen aanloop met mijn Jack Russel (mensen zeggen dat bijv. ook weleens "oh dat zijn van die lelijke druktemakers of wat dan ook), dan leg ik ook uit dat deze niet zo is. Vaak willen mensen dan aaien en aangezien mijn JR de grootste knuffelkont in de buurt is, vinden mensen haar al gauw aardig en zien ze in dat niet elke hond hetzelfde is. Het is ook hoe je er zelf mee omgaat.
Wij hebben een witte Engelse staff en helaas heb ik dit nooit! Word zo schijtziek van die loslopende honden of die mensen die hun hond als je passeert even aan de achterkant van mijn hond laten snuffelen! Ze doet niets maar ik heb er geen zin in! Ik heb het wel met staffs van anderen gehad waar ik mee liep. Ik reageerde ook altijd. *Echt waar is dat een pitbull... Dan deed hield ik de riem een stuk van me af en begon te gillen ow ow help een pit Bull *ja klopt zeer aggeresief, hij heeft mij al 3x gebeten. Gewoon net zo achterlijk terug reageren, HEERLIJK!
Het enige wat ik wel eng vind is dat als ik met de baby ga wandelen en we honden tegenkomen die niet aangelijnd zijn en 20 meter voor het baasje lopen. Dylan zit zo laag en ik ken die honden niet dus dat vertrouw ik niet dus telkens als we ene tegenkomen dan ga ik voor de buggy bij dylan zitten zodat de hond niet aan hem kan. (Voor het geval dat,...) Ik benader het wel positief, ik ga dan wat grappig voor dylan doet zodat hij niet merkt dat ik voor hem ga zitten voor die hond, ik wil geen angst bij hem creëren Het ras maakt niet uit
Nu heb ik zelf een staff gehad. Maar toch loop ook ik (als ik mijn zoontje aan mn hand heb) om. (bij alle honden trouwens die ik niet ken) Dat heeft twee redenen. 1 ik ken de hond niet en weet niet hoe de hond op onverwachte bewegingen van mijn kind reageert. 2 ik kan op een afstand niet ruiken of het een lieve hond is of niet en neem dan liever het zekere voor het onzekere.