Nee dit is en slimme opmerking Het is toch logisch dat bepaalde rassen een andere uitstraling of naam hebben? Als je met een labrador loopt denk iedereen per definitie: ha gezellige familiehond. Bij een amstaff of iets in die trant denken de meeste mensen dat nu eenmaal niet. Dat is toch ook niet gek? Mijn ervaring in onze wijk met deze honden is gewoon heel slecht en zo zullen er meer mensen zijn. Fijn dat de bezitters op dit forum allemaal wel een betrouwbare en lieve hond hebben. Helaas zie ik ze in de praktijk bijna nooit
Nou, vindt hem er erg gevaarlijk uitzien (daarom is hij het nog niet natuurlijk). Maar zou ook beetje opzij gaan als hij af kwam. Zie meestal gaat het op dat hoe groter/gevaarlijker de hond, hoe minde rde eigenaar er voor kan zorgen. Niet naar TS bedoeld. Maar je ziet dat soort honden nou eenmaal veelmeer bij de "gangsta's" dan bij oude omaatjes met een blauwe kleurspoeling. Heb als kind ook een zwate labrador gehad (mensen waren er ook bang voor), oom had brenner senner (mega beest genre kleine pony) en buurman (klein crimineeltje) had een soort pitbull. Bij de buurman liep de hond altijd op straat en die beet en er werd niet voor gezorgd. Maar een poedel zou natuurlijk niet bij zijn "imago" gepast hebben
Laat nou de enige hond waardoor ik ooit ben gebeten, een poedel zijn geweest. Dus daar loop ik wel een blokje voor om . (Niet echt hoor. Nou ja, dat bijten wel, omlopen niet.) Het verschil tussen een stafford en een poedel is natuurlijk wel de bijtkracht. En om heel eerlijk te zijn: als een poedel mijn kind (serieus) zou bijten, zou ik zeker weten dat ik de hond van hem af zou kunnen schoppen. Met bepaalde andere rassen is het maar de vraag of dat lukt.
Wij hebben een Engelse bull waar standaard iedereen bang voor is. We hebben ook een Westie van 13 die juist feller is dan de bull,zij is de baas over hem. Het is het uiterlijk wat ze tegen hebben,lomp en grof met een lelijke kop...maar oh zo lief en trouw. Kijk eens naar mensen met tatoeages,kale kop en /of een eigen stijl van kleding,die worden geregeld over 1 kam geschoren.....
De meeste lopen hier ook met een grote boog om onze hond heen, of ze nu wel of geen hebben. En het ras staat echt niet bekend als 'vals'. Zal wel aan de grote liggen Bekijk bijlage 340292 Maar TS, je hebt een schitterende Staff!!!
Ik vind je hond er niet eng uit zien hoor! wat een mooierd Ik had vroeger 2 rottweilers waar mensen ook met een boog omheen liepen, en ze waren zoooo lief.. die zouden echt geen vlieg kwaad doen, behalve als iemand hun gezin iets aan wou doen natuurlijk.
Ja een DD En deze kleurslag noemen ze Merle en wordt niet toegestaan in de fok voor show. En ik vind die kleur juist prachtig!
Ik merk het vaak juist andersom, dat wanneer ik voorbij loop mensen (met een hond) een grote boog om me maken. Zal vast wel aardig bedoeld zijn trouwens, maar van mij hoeft het niet zo hoor.
Wauw wat een prachtige hond. Ik ken het ras een beetje en wat ik weet is dat het "grote" kinderen zijn. Het liefst zitten ze op je schoot met hun achterpoten naar voren,ze liggen graag bij je op de bank,en als ze even geen aandacht krijgen kunnen ze echt gaan jammeren om je duidelijk te maken dat hij/zij er ook nog is. Vrienden hebben een jaar geleden in een dorp hier in de buurt dezelfde gehaald,volgens mij in Lottum.
Ik heb zelf een labrador én mopshond dus ben niet "bang" voor honden, maar ik moet eerlijk zeggen dat bij ons het "tuig" met staffords etc. rondloopt. Prima, tuurlijk mogen ze esn hond hebben maar die honden zijn echt ONOPGEVOED van hier tot Tokio. Vreselijk. Ik loop dus dan ook graag een blokje om als ik dat zie, vooral omdat mijn mopsje niet het gevaar ziet van grote honden (ouders hebben rottweiler, die weet ik hoe lang cursussen heeft gehad dus als een malle luistert) dat ik gewoon bang ben dat die honeen hem iets aandoen. Daarnaast hebben we ook gezin in de straat met een stafford, prima opgevoed dus als ik die tegen kom loop ik er gewoon heen. Tja, het blijft een hondenras dat een zeer consequente opvoeding nodig heeft maar door broodfok kan iedereen maar zo'n hond kopen dus ja dan keijg je dit beeld.
Wij hebben eens een konijn gehad dat is doodgebeten (met kooi en al) door ook zo'n "agressieve" hond. Was inderdaad ook tuig-eigendom. Vooral omdat de eigenaar deze bijtgrage hond zomaar los door de wijk liet lopen, hebben ze 'm een spuitje gegeven dacht ik. Kan me dus voorstellen dat er veel mensen zijn die angst hebben voor dergelijke dieren, en dus een andere straat nemen wanneer ze er eentje zien lopen (al dan niet aangelijnd). Hoeveel mensen zijn er wel niet met spinnenangst en dat wordt wel gewoon maatschappelijk geaccepteerd, terwijl zo'n spinnetje minder kwaad in zich heeft dan veel (onopgevoede) honden.
wauw, mooie hond! wanneer we een hond nemen zou het ook een amstaff zijn.. zijn uiterlijk zegt niks over zijn karakter! niks van aantrekken..
wat een schatje! ik moet eerlijk bekennen dat ik met mijn honden met een grote boog om alle honden heenloop. maar dat is omdat die van ons gewoon erg enthousiast zijn en hond met baasje en al omver rennen. maakt mij niet uit of er een maltezer of een staf. me tegenmoet komt. als het kan (ben dan zonder honden) loop ik er gewoon langs. geen probleem.
maar jij draagt ook een hoofddoek, daar zal het wel door komen want dat lees ik dus ook van ts.. dat ze hem kort bij zich houdt bij vrouwen met een hoofddoek (of moet dat zijn omdat hij dan agressief wordt ofzo?). Ik vind dat namelijk zelf ook wel irritant, omdat ik een hoofddoek draag doen hondenbezitters ook vaak heel panisch terwijl ik absoluut niet bang ben voor honden. En als ik dan een keer ergens loop en mn kind rent op een hond af en ik roep dat ze niet zomaar mogen aaien beginnen die mensen van 'hij doet niets hoorrr, je hoeft echt niet bang te zijn, aai maar hoor kindjes!' Terwijl ik dus probeer te voorkomen dat mijn kinderen zomaar een hond aaien omdat ik niet weet of die hond wel op kinderhandjes zit te wachten. Deze mensen verpesten dan weer mijn hele opvoeding omdat ze denken dat we bang voor honden zijn en ons een ongevraagd therapeutische sessie met hun hond willen schenken.
tja, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet snap wat je met zon gevechtshond moet. ( zo noemen wij ze ) ik ken meerdere met zon beest en daar staan ze dan ook mee bij het schoolplein maar ze weten dat mensen er bang voor zijn. vind ik dan ook wel een beetje uidagerij maar goed. ik zelf hou van geen enkele hond. vind het allemaal vieze stinkenden kwijlende dingen dus ik ga iedere hond uit de weg en zal ze nooit aanhalen of aaien. maar dat ben ik hahaha. ( dus niet te letterlijk oppakken want natuurlijk zijn jullie honden allemaal schoon, ruiken heerlijk en kwijlen niet)
Dat is het ook hoor...(irritant dus) Zodra je zo'n uiterlijk hebt (zoals jij en ik) denken mensen gelijk dat je panisch en weet ik het allemaal bent voor honden. Dat mijn dochter het een tijdje eng vond is denk ik gewoon logisch, hebben veel kinderen (en dat was ook alleen bij grote honden). Bij kleine hondjes wil ze er juist op af gaan. Is ook een ontzettend groot beest natuurlijk, voor een 2-jarige. Als er een beer op een volwassene afkomt, zelfs wetende dat hij je niks aandoet, dan zouden de meesten daar denk ik ook geen prettig gevoel bij hebben haha.