Ach.. wat een knapperd zeg!! Schitterend. Enne, je moet het maar zo zien, gebrek aan kennis bij die mensen, ik snap er ook niks van, al dat over 1 kam scheren en domme gelul over zulke rassen. Hebben er gewoon geen verstand van!
wij laten de hond altijd bij ons als er vriendjes komen spelen. dit zijn vaste vriendjes. in de gang staat een pot met hondensnoepjes en de kindjes weten dat ze er een uit mogen pakken en aan de hond mogen geven als hij lief naar ze toe gaat en dus niet hyper en springen want dan krijgt hij niks. hij groet nu onze gasten groot en klein door netjes te blijven zitten bij de deur, geen geblaf of hyper (in het begin hyper, tegen deur aanspringen en door het dolle heen) en als ze binnen komen moeten ze de hond negeren bij negatief gedrag en als hij netjes blijft zitten krijgt hij zijn lekkers. het zijn snoepjes die hij alleen dan krijgt en anders nooit en hij vind ze erg lekker dus neemt de moeite graag. een hond moet je leren dan indringers in huis niet negatief zijn. een hond nemen om inbrekers weg te jagen vind ik dan ook niet zo tof. wat is een inbreker en wat niet . indringers zijn positief. voordeel van een grote bench en stafford is dan inbrekers standaard wel 3x nadenken voor ze naar binnen gaan terwijl dat onze hond niks zou doen en netjes op zijn snoepje wacht
Hoezo 'gebrek aan kennis'? Mensen met spinnenangst hebben toch ook wel genoeg kennis om te weten dat een spin in de meeste gevallen niks doet. Angst heeft niks met kennis te maken.
Ik loop als moslima dus ook niet met een grote boog om een hond heen oid, en aai ze ook gewoon want ben helemaal niet bang voor honden. Maar het lijkt me als praktiserende moslim wel extreem moeilijk om een hond in huis te houden.
Ga geen 17 pagina's doorspitten, dus weet niet of het topic inmiddels nog over de OP gaat, maar daar reageer ik dus op. Mensen die je naroepen dat je hond gevaarlijk is, vind ik eigenlijk gewoon aso, nergens voor nodig om dat te roepen, zeker als je een hond niet kent en oordeelt naar het ras. Maar mensen die omlopen en verder niets roepen: wil niet zeggen dat dat om jouw hond is toch? Ik loop voor iedere hond om, groot of klein, poepig of statig van uiterlijk. Ik heb namelijk een hond aan de lijn die andere honden niet fatsoenlijk kan passeren op korte afstand (want jeee, alles is zo leuheukkk! ). Dus ik ga om, zie mensen ook wel eens verbaasd kijken, maar het gaat in mijn geval dus echt niet om andermans hond, maar om de mijne. Denk dat dit ook voor vele anderen geldt, daarbij vind ik contact aan de lijn tussen andere honden ook niet 'je van het', kan link zijn.
hier hetzelfde, ik liep altijd met een boog om mensen heen omdat mijn eigen hondje niet altijd even lief is en als mensen hun hond los hebben vind ik dat absoluut niet fijn of dat nu chihuahua is (alhoewel die kan ik nog wel wegschoppen bij nood ) of een stafford boeit mij niet zoveel, ik wil gewoon geen last hebben van andermans hond.
Mijn eerste hond beet uitsluitend op commando (nooit hoeven te gebruiken gelukkig). Verder liet zij iedereen naar binnen, ze zou een inbreker nog geholpen hebben. En liep ik over straat was iedereen vriendjes totdat ik het commando zou hebben gegeven. En ja daarvoor zijn we naar een hondenschool geweest die daar cursus in geeft. De filosofie van die cursus is; "elke hond kan bijten, dat hoef je ze niet aan te leren, je komt verder met een hond als je hem aanleert NIET te bijten"
Het is natuurlijk verschrikkelijk voor dat meisje begrijp me niet verkeerd maar wss licht het niet aan de hond . Ik kan mijn hond voor 200% vertrouwen, dat betekend niet dat anderen dat ook kunnen, maar als je een hond hebt moet je gewoon opletten . Als baas moet je kunnen inschatten of een hond goed in zijn vel zit of niet . Die hond dacht heus niet 'oo een klein meisje, laat ik die nou eens aanvallen' . Er moet haast wel iets gebeurt zijn met hem . Je moet de hond niet met een schuin oog aankijken maar de baasjes, die zijn verantwoordelijk .
wat vreselijk voor dat kind...hoe erg is het?? Er is in mijn ogen dus echt iets mis met die hond, of het nu komt door de opvoeding of niet, dat doet er niet toe. Zo'n hond moet gewoon een spuitje krijgen. Toevallig een tijdje terug met een vriendin gebeurd, ging dochter ophalen bij een vriendje, zij hoogzwanger, heeft zelf al van kind af aan honden, weet precies hoe er mee om te gaan, komt daar binnen lopen en de hond wil er door de voordeur vandoor, ze wil hem terugduwen naar binnen en hij bijt haar vol in de arm.
Dus omdat mensen hun hond niet goed opvoeden moet hij maar dood ? Ik ben het met je eens dat die hond iets mis heeft in zijn hoofd maar dan geef je hem niet meteen een spuitje . Dan laat je hem uit huis gaan of eens goed op training ... Somige mensen die ongeschikt zijn moeten ze verbieden honden te nemen, dan heb je ook minder van dit soort dingen .
Wij hebben ook een stafford maar dan een englese. En ik maak het ook mee. Ik loop gewoon met Bullit dichtbij mij ( krijgt nooit veel lijn en trekt ook niet) En komt een man met 2 dochters aan fietsen. En begint in een keer rustig, rustig te schreeuwen. Hahahaha had het tegen bullit. Hij keek alleen hun kant op. Pfff Zeikerd. En er is hier ook een vrouw met 2 boomerhondjes en die draaid om als ze me ziet met hem. Toch is vragen waarom. Ook al een discussie gehad dat deze honden zo gevaarlijk zijn met een man die een labrador heeft. Nou meneer dat is in het verleden een vecht hond en nee mijn hond blaft niet en bijt ook niet. Hij is een sul eerste klas. Pfff die van jou gaat te keer tegen elke hond die hij ziet en die van mij zit rustig langs me en trekt niet aan de lijn. Die hield zijn mond ook voortaan dicht. Ik vind de vooroordelen ook niet leuk. Hij is zo lief en schattig. En zo goed met (kleine) kinderen. En mensen. Wil spelen. En doet geen vlieg kwaad. Is helaas gewoon zo. Ik zit er niet zo mee. Wij weten wel beter!!!!!
Ik loop ook liever een stukje verderop als normaal hoor bij honden die er enigzins agressief uit zien. Ik zeg eerlijk, die van jou roept bij mij ook een bepaald beeld op. Bevooroordeeld of niet, maar ik zou me er niks van aantrekken hoor, het is niet persoonlijk bedoeld. Op het moment dat iemand gaat staan gillen dat je hond zo agressief is, zou ik er denk ik niet eens naar luisteren. Jij kent je beestje het best toch?! Zo lang hij aangelijnd is, niets aan de hand. Precies zo eentje als jij hebt, heeft bij ons in de straat een kat doodgebeten. Het baasje was toen 28 weken zwanger. Ze hield ´m niet (was ook niet aangelijnd). En wat dan als de baby er eenmaal is dacht ik nog?
Dat kun je in principe met geen enkele hond, het zijn en blijven dieren die vanuit instinct en opvoeding reageren. Dus dan maar allemaal afspuiten? Als ik de eigenaar was geweest had ik hem wel ergens anders ondergebracht. Maar afspuiten omdat de hond in zijn ogen het terrein beschermde en de baas niet oplette.....dat kun je een hond niet kwalijk nemen. Elke hond heeft rechten en zodra je die hond in huis neemt worden die rechten jouw plichten. Het is dus ook je plicht om ervoor te zorgen dat je hond geen last veroorzaakt.
Een spin is voor de meeste mensen een spin, ongeacht welk soort. Mensen die niks moeten hebben van staffords, hebben meestal niks tegen bijvoorbeeld een labrador/beagle etc... Terwijl het allebei honden zijn. Daar zit het verschil in!
Nee we moeten betreffend dier kinderen aan de lopende band laten verminken... Met alle respect, ik ben niet voor spuitjes maar soms is het niet anders.
Ik vertrouw mijn honden BLIND met mijn kinderen, echt voor 1000%..... Alleen andersom niet! Mijn zoontje van 4 heeft soms rare streken (net als ieder kind uitproberen) en daarom laat ik ze nooit onbeheerd bij elkaar.