Hallo iedereen, Wij hebben al aardig wat spulletjes gekocht/gekregen Bijvoorbeeld de badcapes hebben we allemaal gekregen.. Nu wil ik graag weten wat we echt nog nodig hebben voor ons mannetje aangezien ik niet te veel wil kopen meer.. (ben een beetje doorgeslagen toen ik zwanger bleek te zijn hihi en tjaa sommige aanbiedingen zijn ook niet echt verkeerd ) Hierbij mijn lijst.. Hoop op reacties.. Alvast bedankt.. Wat we hebben voor ons mannetje. 5 x Mutsjes. 7 x Slofjes. 23 x Sokjes. 6x Navelbandjes. 8x Monddoekjes. 1x Nikes maat 17. 1x Puma maat 21 1x Slaapzak maat 70. Maat 50 2x setje. 3x romper. Maat 50-56. 1x Boxpakje. 9x Rompertjes. 2x Spijkerbroekjes. 1x Korte broekje (1x Truitje kopen voor op de spijkerbroek) Maat 56. 1x Jasje dun. 1x Jasje dik. 6x Setje. 2x Pyjama. 1x Boxpakje. 1x Spijkerbroek. 2x Romper. (1x Truitje kopen voor op de spijkerbroek) Maat 62. 5 x Romper. 1x Pyjama. 1x T-shirt. Maat 62-68. 1x Rompertje. Maat 68. 1x Colbert. 1x Spijkerbroek. 2x Truitjes. 1x Joggingsbroek Maat 74. 1x Colbert. 1x Spijkerbroek. 1x Overhemd. Overige: 19x Hydrofiele luiers. 19x Hydrofiele washandjes. 3x Aventflesjes 125ml. 2x Aventflesjes 260ml. 2x Flessenborstels. 1x Flessenwarmer. 7x Speen 0 t/m 6 maanden. 1x Speenkoord. 1x Speendoekje. 2x Labeldoekjes. 11x Slabbertjes. 1x Thermometer. 1x Kruik. 2x Kruikhoezen. 1x Kruikshanger voor de kinderwagen. 8x Badcape. 1x Box. 3x Boxkleed. 9x Knuffeltjes. 1x Ledikant met Matras, 2x ledikantlaken, 1x deken en NannyCare wordt er voor geleverd. 2x Klamboe 1x Matrasbeschermer 1x Ledikant met Aerosleepmatras, Matrasbeschermer, 2x Ledikantlaken, 2x wit deken en 2x hoeslaken aerosleep. 1x Badje. 1x Badthermometer. 1x Borstel. 1x Kam. 1x Waskussen. 3x Aankleedkussenhoes. 1x Luieremmer. 1x Schaartje in etui. 1x Beeldbabyfoon. 1x Kinderwagen. 1x Bekerhouder voor kinderwagen. 1x Maxicosie + regenhoes voor maxicosie. 1x Dekbed voor reiswieg + dekbedovertrek. 1x Voetenzak. 1x Boodschappenmand. 1x Reistas. 1x Parasol. 1x Regenhoes voor reiswieg. 1x Regenhoes voor wandelwagen. 2x Labeldoekje. 1x Speenkoord. 1x Wikkeldeken. 1x Meubeltjes voor kamertje.(Ledikant/kledingkast/Commode en wandrek) 1x Speelgoedkist. 2x Speelgoedkistkussens. 1x Wipstoel I feel blue. 1x Vloerkleed. 1xGordijnen. 1x Voedingskussen. 2x Kruidvatluiers New born. 1x Kruidvatluiers Mini. 12x 72 lotiondoekjes 1x Zwitsal geurzakje van 3 stuks. 1xZwitsal ademvrij bad en douchegel. 1x Zwitsal haargel. 1x Zwitsal zeepvrije wasgel (groot) 1x Zwitsal bodylotion. 1x Zwitsal slaapzacht massageolie. 1x Zwitsal olie. 1x Zwitsal Haarlotion. 1x Sudocreme groot. 1x Luuf voor babys. 1x Pak 30 stuks zoogcrompressen. 1x Baby wattenstokjes. 1x 3stuks warmtegevoelige lepels. 1x Matrasbeschermer. 1x Aerosleep hoeslaken. 1x Dekentje wit.1x Sudocreme groot. 1x Luuf voor babys. 1x Pak 30 stuks zoogcrompressen. 1x Baby wattenstokjes. 1x 3stuks warmtegevoelige lepels. 1x Matrasbeschermer. 1x Aerosleep hoeslaken. 1x Dekentje wit.1x Sudocreme groot. 1x Luuf voor babys. 1x Pak 30 stuks zoogcrompressen. 1x Baby wattenstokjes. 1x 3stuks warmtegevoelige lepels. 1x Matrasbeschermer. 1x Aerosleep hoeslaken. 1x Dekentje wit.1x Sudocreme groot. 1x Luuf voor babys. 1x Pak 30 stuks zoogcrompressen. 1x Baby wattenstokjes. 1x 3stuks warmtegevoelige lepels. 1x Bepanthen baby (Is ook goed als ik kloven zou krijgen) 1x Luierzakjes 100stuks. 1x Alcohol 70% 1x 150stuks wattenbollen. 1x Nuneco aqua de colonia. Andere spullen: Winnie de pooh zit rij ding. Speelgoed. Knuffeltjes. 1x Sudocreme groot. 1x Luuf voor babys. 1x Pak 30 stuks zoogcrompressen. 1x Baby wattenstokjes. 1x 3stuks warmtegevoelige lepels. 1x Matrasbeschermer. 1x Aerosleep hoeslaken. 1x Dekentje wit.1x Sudocreme groot. 1x Luuf voor babys. 1x Pak 30 stuks zoogcrompressen. 1x Baby wattenstokjes. 1x 3stuks warmtegevoelige lepels. 1x Matrasbeschermer. 1x Aerosleep hoeslaken. 1x Dekentje wit.1x Sudocreme groot. 1x Luuf voor babys. 1x Pak 30 stuks zoogcrompressen. 1x Baby wattenstokjes. 1x 3stuks warmtegevoelige lepels. 1x Matrasbeschermer. 1x Aerosleep hoeslaken. 1x Dekentje wit. 1x Sudocreme groot. 1x Luuf voor babys. 1x Pak 30 stuks zoogcrompressen. 1x Baby wattenstokjes. 1x 3stuks warmtegevoelige lepels. 1x Matrasbeschermer. 1x Aerosleep hoeslaken. 1x Dekentje wit. Nog kopen: - Verschoningsmatje - Vitamine K - Muziekmobiel - Zomerkleding.
haha OMG.... ik heb zo snel niets om aan te vullen hoor, maar uhh, ik moet wel wat lachen om je "nesteldrang"
Volgens mij is er iets niet goed gegaan? Ik zie bv Luuf voor baby's heel vaak voorbij komen haha. Ik vind de kleding in maat 50 en 56 erg weinig. Spijkerbroekjes zou ik niet doen bij zo'n kleintje en ik zie vrijwel geen shirts?
7 speentjes? Voor elke dag een andere? 1 kruik lijkt me wat weinig, ik geloof dat de standaard 2 kruiken is, ook het beddengoed lijkt me wat weinig.
Ik zou van maat 50 nog zeker 6 rompers bij halen En nog een pakje... Idd spijkerbroekjes Imzijn niet echt handig en comfortabel als ze nog klein zijn... En ook ik mis idd de shirts... En ik ben even vergeten hoeveel hoeslakens je heb..? Ik zou er minimaal 4 nemen, met 4 moltons en minimaal 2 dekens en 2 lAkens
We hebben zelf 2 spenen gekocht de andere 5 gekregen daarna... We hebben 2 ledikantjes voor beiden 2 lakentjes/2 hoeslaken en voor de ene 2 witte dekens en voor de andere 1 deken.. Zomerkleertjes moeten we nog kopen.. Helaas zijn ze tot heden bijna niet te vinden in de winkels alleen met lange mouw zodra die collectie er is wil ik daar nog even naar gaan kijken Maar hoeveel raden jullie precies aan want ik hoor van vele dat sommige baby's maat 50 niet passen.. Bedankt voor jullie reactie's
Heb je wel al shirtjes met lange mouwen? Want die heb je wel nodig hoor En tsjaa ik had best wat in maatje 50... Daarom zou ik minimaal 3 setjes hebben en 3 rompers is echt te weinig
WOW! Wat een enorme lijst! Niet om lullig te doen hoor, maar al die dingen van te voren al aanschaffen...lijkt mij niet zo slim. Je weet immers niet hoe je kindje precies 'in elkaar zit', zowel fysiek als qua karakter: wat vind hij fijn zitten, hoe valt kleding, wil hij wel een speen, welke flesjes vind hij prettig. Bovendien vind ik dat je van maat 50/56 erg weinig hebt, en idd, spijkerbroekjes voor zulke kleintjes is niet erg comfortabel. Ik heb me aan de uitzetlijst van de kraamzorg gehouden, en ik ga ervan uit dat als de kleine er eenmaal is, er nog steeds winkels zullen zijn die spullen verkopen
Mijn dochter was geen kleintje (3645 gram) maar heeft zeker 3 weken maatje 50 aangehad. Als je van plan bent om heel vaak te wassen heb je niet veel nodig maar ik had liever wat extra's liggen, kost geen drol bij de zeeman. En shirts met lange mouwen heb je wel nodig hoor! Zolang het geen 30 graden is hebben ze gewoon lange mouwen nodig.
Hier na bijna 4 weken nog steeds maat 50 (begint nu wel al krapper te worden, 50/56 zit beter), dus ik ben blij dat ik van te voren wat extra's gekocht heb . Heb een smal ventje hihi..(3030 bij de geboorte en 50cm) Sowieso de eerste dagen in het ziekenhuis heeft hij veel gespuugd dus de setjes kleren vlogen er doorheen, manlief is regelmatig naar huis kunnen racen voor extra setjes bij te halen en nog gingen we de laatste dag naar huis met kleertjes vh ziekenhuis hihi..
Owla zo een lijst zeg! Staan idd zaken op die ik wat voorbarig gekocht vind. Zoals al werd aangehaald, je weet niet wat je kindje graag zal hebben. Bvb de crèmes van het ene merk, kan mss net die crème zijn waar je kindje niet tegen kan, fopspenen: zoontje heeft een drietal verschillende merken gehad voor hij degene had die hij graag gebruikte, qua flesjes zelfde verhaal, ik kocht dan telkens één flesje van een merk en probeerde of het aansloeg bij hem of niet. Tips: Vooral zorgen dat je t shirts met lange mouwen hebt, zomer of geen zomer, kleintjes kunnen hun temperatuur nig niet goed regelen dus blote armpjes maar echt als het volop zomer is en niet teveel wind. Navelbandjes worden hier niet echt gebruikt. Schoentjes als ze nog heel klein zijn, ook niet echt nodig (ik toch nooit gebruikt, zeker niet van die pumaschoentjes want ze dragen al sokjes en dan nog zo'n zweterig polyester schoentje erover terwijl ze daar toch maar liggen, voetje moet nog kunnen ademen) Als je schoentjes wil, gebruik dan van die leren slofjes met een rekker, ademt beter en blijven mooi aan voetjes zitten. (en zijn zo schattig ) haha zie nu net dat je lijst een stuk korter is dan ik eerst dacht, 't is idd een paar keer zelfde dat erop komt. Ik denk dat je vooral qua kleertjes praktisch moet denken. Wat kan ik vlug af - en aandoen, wat zit gemakkelijk voor het kindje. Bvb hemdjes voor een kleintje jonger dan 6 maand, niet praktisch, dat kruipt telkens omhoog. Ook de spijkerbroekjes dus niet handig, heel gedoe als je moet verversen (tenzij het zo'n namaak spijkerbroekje is, met drukknopen tussen de beentjes en een zacht stofje). En een echt spijkerbroekje is meestal nog vrij hard om in neer te liggen. Zelf lig ik veel liever in een zachte broek, dan ik in zo'n spijkerbroek lig met knopen die aan alle kanten drukken en strak zit. Ik denk dat je lijst voor de rest al vrij volledig is. Mss zorgen dat je soort pijnstillers hebt tegen het kindje geboren is, van die zetpillen of siroop, moest je kindje dan opeens (bvb door spuitjes te krijgen bij dokter) wat koortsig zijn, dat je die al bij de hand hebt. En zo'n fysiologisch spoelwater voor het neusje, zonnecrème voor kleintjes tegen de zomer. Mijn lijst bij oudste was maar de helft van de jouwe en dat lukte ook. Kleertjes heb ik niet zoveel op voorhand gekocht, zoontje was geschat op meer dan 4 kg en zou dus wsl ook te groot zijn voor kleertjes van 50. Hij is echter 3 weken te vroeg gekomen en was dus kleiner en magerder dan verwacht. Toen nog vlug kleertjes v 50 gehaald. Als je een paar stuks hebt in 50, zeker rompertjes en van die kruippakjes, kom je al een eind weg. Veel succes nog met de zwangerschap en de baby uitzet!
Ik heb nog geen praktijkervaring (binnen enkele dagen hopelijk wel) maar vind dat je weinig kleertjes in maat 50 hebt (waar ze volgens mijn omgeving toch wel een maand mee doen) en 56 ook vergeleken met het aantal verzorgingsproducten die volgens mijn vriendinnen ongebruikt in de kast blijven staan...
Ik vind kleertjes maat 50/56 ook erg weinig, had per maat zeker wel 10/15 setjes en zeker 15 rompers ook per maat.
Hallo Allemaal, Veel dingen zijn inderdaad 'te gehaastig gekocht' maar dit komt mede ook door aanbiedingen en jaa de welgenoemde 'nesteldrang' hihi en niet vergeten wat we allemaal gehad hebben zoals beschreven de badcapes/speentjes hebben we allemaal gehad.. De flesjes is van Aventstartersset.. In de blije doos kregen we ook weer een flesje dus jaa dan gaan bepaalde dingetjes toch wel erg snel opeens hihi Van vele hoorde ik weer dat we maat 50 nu voldoende was maar we gaan dus toch nog even daarin shoppen Vandaar ook mijn vraag wat we nog echt nodig hebben Bedankt voor jullie reacties xx
Ik ben van mening dat je per maat minimaal 15 setjes nodig hebt MAAR zou wachten met kopen. Mijn kinderen waren 9 en 10 pond. De oudste heeft 2 weken in 50 gezeten, de jongste heeft maat 50 uberhaupt niet gepast en ging na een week of 3/4 over naar 62. (nu met 1 jaar 86/92) Ik zou dus wachten tot je baby geboren is en dan kun je van alles bijkopen (desnoods online vanuit je kraambed of je stuurt je man of een vriendin ofzo erop uit
Hallo, Je hebt maar 1 wikkeldeken? daar zou ik er echt wat meer van halen. Daar heb je je baby vaak in en als ze 1 keer spugen heb je niets meer! Gr. Martine
Goh, ik vind het wel heel erg veel spullen hoor. Van de verzorgingspriducten heb ik zelf haast niets gekocht, alles gekregen (ook bij gratis babydozen). En nu 7,5 maand later heb ik nog heel veel van deze producten in de kast staan (shampoo, wasgel, badschuim e.d.). Ik moet binnenkort voor het eerst zelf billenzalf gaan kopen, omdat ik een flink voorraad had gekregen. Zwitsal werd ons afgeraden, omdat onze dochter een erg drige huis heeft en zwitsal dit nog iets droger kan maken. tip: Luuf voor baby's mag je pas vanaf 6 maanden gebruiken, maar dat staat ook wel op de verpakking. Zelf had ik 2 kruiken, maar het was over de 30 graden in augustus. Dus niet nodig gehad. Meestal krijg je nog veel kleertjes van de kraamvisite, dus niet giantisch veel setjes aanschaffen. Ze groeien er zo uit.
jeetje wat een lijst haha!. wat ik zo zie, je hebt 2 kruiken nodig (volgens kraamzorg). dus ik zou nog 1 bijhalen. en ik vind je kleding erg weinig. rompers kan je nooit genoeg hebben hoor ik van de 'ervaren' mensen om mij heen. en waar zijn de shirtjes? het kan zijn dat je baby veel spuugt dus geregeld schone kleren aan moet. dan blijf je wel enorm aan het wassen. dus ik zou zowiezo maat 50 en 50/56 nog wat bij halen.
Ik heb helemaal geen wikkeldeken... T kind heeft toch kleertjes aan? Waarvoor gebruik je die trouwens? Of zijn dat die doekies waar kleine hummels in verpakt zitten de eerste tijd in maxicosi en kinderwagen? Ik heb een draagdoek, dus qua warmte is zo'n ding dan al niet nodig. En verder: binnenshuis is het ook niet koud met kleren aan en kun je desnoods nog een fleecedekentje gebruiken toch? (als je m gebruikt als je je kindje op schoot hebt oid) Verder vind ik aardig veel verzorgingsspullen op je lijst staan. Ik zit nu op 28+3 en heb nog lang niet zoveel. De basis is er, stel dat de baby vandaag zou komen, dan heb ik alle noodzakelijke dingen in huis. T kan slapen, schone luier, kleertjes aan, in bad enz. Ik wacht wel tot na de bevalling om te zien wat ik nog allemaal bij moet kopen.