Hoi Welke autostoel hebben jullie gekozen als vervolg op de maxi cosi en waarom hebben jullie die keuze gemaakt? Ik vind het zo moeilijk er zijn er zo veel en in verschillende prijsklasses. Verder heb ik gehoord dat de regels misschien gaan veranderen en je je kind langer achterwaarts moet vervoeren
Wij hebben de mc tobi en de romer king en de mc priori en ik vind het allemaal goed! Koop iets waar jejezelf goed mee voelt!
Past je dochter niet meer in de maxi cosi dan? Want hoewel het officieel 'mag' (nu nog) vanaf 9 maanden, aan te raden is het zeker niet. En áls het dan wel moet omdat je kindje extreem groot is of lang bovenlijf oid dan zou ik voor een achterwaartse vervolg stoel gaan. Achterwaarts is sowieso veel veiliger en voor een babytje van 9 maanden al helemaal. Kijk maar eens in het topic 'achterwaarte autostoel' in het gedeelte 'verzorging en veiligheid' Het klopt inderdaad dat de nieuwe norm wordt dat baby's/dreumessen in ieder geval tot 15 maanden verplicht achteruit vervoert moeten worden. Daarna het advies om zo lang mogelijk achterwaarts te vervoeren.
Voor de ene auto een kiddy comfort gekocht (3 groepen stoel), voor de andere auto een romer King. Helaas was de romer king al snel (bij 2,5 jr) te klein, een beetje een miskoop. Heb toen alsnog weer kiddy gekocht. Vind het ideale stoelen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wij hebben een maxi cosi rubi aangeschaft. Ik twijfelde eerst tussen de mc tobi en de mc axiss, maar bij de tobi las ik alleen maar slechte recensies over de openstaande gordels en de meerprijs vd axiss vond ik het niet waard. Uiteindelijk zijn we toen voor de rubi gegaan. We moeten nog een tijdje wachten voor we 'm gaan gebruiken, maar door een hoge korting hebben we 'm wel alvast gekocht.
Hebben ook de Maxi cosi Tobi gebruikt voor 2 jongens en straks weer. Zit prettig, makkelijk in gebruik. Bekleding goed te wassen en ik vind de 'slaap' stand heel prettig. Anders hangt je kindje zo als hij slaapt. Maar wat er eerder werd geschreven. Zolang het nog niet nodig is zou ik nog niet overstappen.
Je moet even gaan 'passen' met je kind in de winkel. Ik vond die van maxicosi wel prima, maar daar zat mijn kind totaal niet prettig in. Dus is het een Romer geworden, waar ze echt 'in' zit, veel comfortabeler. Maar dat ligt dus echt aan de bouw van je kind.
Klopt! Je moet je kind echt even in de stoel laten zitten. We hadden een andere stoel op het oog, maar na 'gepast' te hebben toch uitgekomen bij de mc tobi, omdat hij hier echt het beste in zat.
Tja passen heeft nog geen zin ze is nog te klein maar aangezien nu de mamamazzeldagen zijn met kortingen scheelt het. Ze is erg lang dus de volgende mazzeldagen zal ze wel niet halen... Achterwaarts vervoeren is inderdaad bete maar om nu een stoel van 500 euro te kopen....en dat keer twee want we hebben twee auto's
Hier een Maxi Cosi Tobi en een Maxi Cosi Priori XP. Allebei prima stoelen (met hier een lichte voorkeur voor de Priori wat betreft zitcomfort en gebruiksgemak).
Ze hoeven ook geen 500 te kosten, heb je er wel naar gezocht dan? Voor 500 heb je meteen de duurste.
Je kan ook gewoon nog even wachten. Er zijn vaak ook andere aanbiedingen. Ik verbaasde me erover hoelang onze vent nog in de groep 0 stoel paste. Ik dacht met 7 maand oh die gaat de 9 maanx krap aan redden maaruiteindelijk heeft hij tot 13 maand in de groep 0 gelegen. En is hij toen pas volledig over gegaan... Het is echt belangrijk om te kijkrn hoe je kindje in de stoel zit. Dus wacht nogeven met aanschaffen en laat hrt niet van de mama mazzel dagen afhangen.
Staar je niet blind op de korting van de mama mazzel dagen. Ik heb de stoelen uit Duitsland en dat scheelde me bijna 100 euro per stoel vergeleken met Nederland. Maar het merk maxi cosi is daar meestal duurder. Ook bijv. Halfords heeft vaak mooie aanbiedingen.
Ik heb een maxicosi pearl omdat wij de familyfix al hadden en daar kan alleen de maxicosi pearl op. Erg tevreden over de stoel en wij hebben ook 2 auto's maar hebben maar 1 stoel. Hij is echt zo over gezet met de isofix.