wat heeft de voorkeur fles snel of langzaam drinken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door misslizzy, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai mijn dochter van 6 weken (was er 5 te vroeg) drinkt mijn borstvoeding via de fles. Op advies van het ziekenhuis gebruiken wij een dodiefles met 1-2-3 speen maar dit is een drama..ze valt in slaap..het duurt soms een 45min voordat ie leeg is..en vooral 'sn acht is het pittig haar de fles leeg te laten drinken. Ook op standje 3. Nu heb ik van de difrax ook zo'n 1-2-3 speen gekocht ze drinkt op standje 1 de fles mega snel leeg. Klokt enorm en boert wel tussen door. in zo'n babay dood zat een didi speen ook waardeloos. Ons meiske is na de fles te vreden maar zuigt wel veel op een speentje. Ze heeft weinig poepluiers 1 per 5a6 dagen. Ze laat veel windjes en heeft soms krampjes. Ik heb nu nutrilon hypoallergeen gekocht wilde wel eens zien of ze dat lust en of haar darmpjes beter gaan werken. De voeding geeft geen verschil qua snelheid in drinken... windjes blijven..poep blijft weg.. wat nu ga ik voor de langzame fles of de snelle? En wat als ik overdag de dodie doe en 's nachts de snelle difrax is dat verwarrend? Tips zijn erg welkom. ajuus;)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is het beste als je kindje ongeveer 15-20 minuten over de fles doet. Als het veel langer is, gaat het te langzaam en valt je kindje in slaap. Dan moet ze er veel te veel moeite voor doen. Als het korter is, dan gaat het te snel en heb je kans op verslikken en krampjes.

Ik zou een fles of speen zoeken, waarbij je ongeveer op de juiste tijdsduur uitkomt. Soms is het een heel gedoe om de juiste speen of fles te vinden. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je een driestandenspeen gebruikt. Ik heb daar juist slechte ervaringen mee. Heb je de S-fles van Difrax al eens geprobeerd met de kleinste speen? (Kersenspeen small). Die beviel ons het beste. Onze meid dronk ook veel te snel. Ik zou niet verschillende spenen of flessen door elkaar gebruiken.

Ik zou niet overstappen op een andere voeding, als ze de borstvoeding goed drinkt. Want daar kan ze juist krampen van krijgen en een ontregelde ontlasting.

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier ook de difrax s-fles met het kleinste kersspeentje. De 123-speen ging hier veel te hard. Mijn meisje verslikte zich constant.

4. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    hai oke nou ga nu even uitproberen of die kleine speen wel werkt en geef nu dus gewoon maar weer even die borstvoeding en niet de flesvoeding. Laat nog wel even weten of de speen beter gaat.

5. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    de gewone speen van de difrax bevalt inderdaad beter. raar want een paar weken geleden ging die ook nog te snel.. kan dus merken dat mijn meiske groter aan het worden is want nu drinkt ze beter... lekt nog wel veel melk langs haar mondje maar het tempo is ongeveer 20 min per fles das dus fijn.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Fijn dat het nu beter gaat. Bij ons was het ook altijd één grote knoeiboel. Spuugdoekje eronder, dat scheelt al een heel eind!

Deel Deze Pagina