Ladies, misschien maak ik me al weer te vroeg druk Maar toch ben ik wel benieuwd wat een ander in mijn geval zou doen.. Morgenavond hebben manlief en ik een feestje. De kinderen gaan logeren, de jongste (1.5 jr) bij opa en de oudste bij tante. Nu haal ik mn meiske net uit bed en het valt me op dat ze wel erg rode wangetjes heeft. Toch maar even tempen, en ja hoor, 38.4. Ze eet goed, drinkt goed en speelt ook gewoon (misschien iets mieperiger dan normaal) Nu staan er 3 hoektanden op doorkomen, maar goed je hoort zovaak dat koorts en tanden een fabeltje zijn. Dus dan zal t toch wel van wat anders zijn... Wat zouden jullie doen, logeren wel door laten gaan (als t morgen nog zo is?) Ze heeft er wel erg veel zin in, en opa ook... Groetjes Chrissie
denk dat ik de situatie morgen zou inschatten en kijken hoe ze er aan is. Misschien zijn het toch wel de tandjes, zeker omdat ze ook rode wangetjes heeft. In ieder geval zeg je dat ze er zelf ook erg veel zin in heeft, kijk hoe je kleine er zelf aan is, als ze goed eet/drinkt en altijd makkelijk slaapt bij opa en oma, dan zou ik het denk ik wel doen.
Sluit ik me bij aan! Overleg desnoods even met opa of hij het aandurft (dat zal wel hoor, maar overleggen kan geen kwaad) en zorg dat je stand-by bent mocht het echt niet lekker gaan.
Ja, ik weet dat ik t gewoon even moet afwachten. Ze heeft er wel veel zin in en opa redt zich ook prima met haar (daar slaapt ze vaak beter als thuis ) Maar ik zou soms willen dat we alles zeker konden plannen haha. Wel zin in feestje namelijk, ik zou het jammer vinden als ik niet kan gaan..(en ook wel zin in t uitslapen volgende dag ) Anders is het misschien een optie dat opa hier komt oppassen, kunnen wij wel gaan. Maar goed, als meiske ziek is houdt het natuurlijk op.
Stand by sta ik sowieso, ik rij zelf dus kan terug wanneer nodig! Ik zal vanavond opa wel vast voorzichtig vragen of ie t uberhaupt zou willen... (hoezo moeite met controle uit handen geven en hoezo wil ik graag alles van te voren regelen en weten.....)
Hahaha, herkenbaar hoor en je zult het altijd zien, je kids zijn altijd ziek op een moment dat het voor papa en mama écht even slecht uitkomt! Kunnen ze niks aan doen, maar het is wel balen... Hier ook een controlfreak hoor
Haha, gelukkig dan maar dat ik daar niet de enige in ben Probeer t maar ff van me af te zetten, en anders is het pech gehad......
vind het wel grappig dat je schrijft ze heeft er wel veel zin in mijn dochter is 2 maar hoe merk je nu dat ze er veel zin in heeft? voorderest als ze niet ziek doet gewoon drinkt en eet en je kan het zelf loslaten kan ze toch naar opa toe je kan dr altijd nog ophalen
Haha ja daar moest ik stiekem ook wel een beetje om lachen Mirell. Dat ze er zin in heeft. Maar goed, terug ontopic. Ik zou ze gewoon bij d'r opa laten slapen. Als ze echt heel erg ziek is, en alleen maar bij jou wil hangen, vind ik het een ander verhaal. Wat doe je trouwens met d'r dan als je moet gaan werken? (Als je werk hebt uiteraard.)
wilde ook even off topic zeggen, ons meisje is bijna 14 maanden, en ik kan echt heel erg merken dat ze heel graag gaat naar Oma Oma (de moeder van mijn moeder) als ze hier in huis op komt passen, is het huilen als ze weg gaat, is mijn moeder bij ons aan het oppassen (haar oma dus) dan staat ze haar zowat uit te zwaaien haije haije zegt ze dan..... (komt denk ik door de beperkingen die mijn moeder heeft door ziekte, ze kan wel wat spelen met haar, maar niet de deur echt uit zoals oma oma) en dan gaan we op visite naar Oma, maar loopt ze rechtstreeks van de auto uit naar de linker deur van de boerderij..... die van oma oma dus (ze wonen in hetzelfde huis alleen 2 aparte delen) On topic, hoe is het met je meisje? Is altijd vervelend en het komt nooit uit, volgens mij kunnen we gewoon niets meer echt plannen... als je er zelf geen moeite mee hebt, en het gaat haar goed, lekker naar opa doen, en standby staan, het geeft natuurlijk niet hetzelfde gevoel als dat ze helemaal fit zou zijn, maar kun je toch naar het feestje!!!
Hoe ik kan merken dat ze er zin in heeft? Grote broer vertelt: ik ga slapen bij tante .. Mn kleine meid vervolgens roepen: opa opa, loopt naar de gang pakt haar schoentjes en jas. Als ik zeg dat ze nog moet wachten gaat ze voor het raam staan kijken of opa er al aan komt... Als je vraagt: ga je bij opa slapen, dan begint ze hard te lachen en te zeggen: opa toe! Dus ja... mijn kleine meid kan heel goed kenbaar maken dat ze er zin in heeft....
Even hier inspringen (heb de rest van de topic nog niet doorgelezen). Hier merk ik heel duidelijk of ze ergens wel of geen zin in hebben. Als ik vraag: Gaan we naar opa? Of gaan we naar school? (= kdv) Dan is de doorgaanse reactie: - OOEEE (met grote ogen) - * springt af van de bank * - Begint op en neer door de kamer te rennen en te zwaaien 'DAAAGG DAAGG' Als ik vraag wil je gaan slapen? Schudden ze heel hard NEE (dit betekent natuurlijk niet dat ze bijv zin zouden hebben om te blijven slapen. Maar hier worden ze al hyper van woorden Opa en Oma, dus dan ga ik vanuit dat ze zin hebben om die te zien)
@ Adi: herkenbaar, zo ging het hier eerst ook. Nu maakt ze zich nog duidelijker, meiske is vlot met praten en ook dat ze weet/snapt wat wij zeggen en wat zij zegt. De vorige keer werd ik de deur zon beetje uitgezet dat mama weg moest, en de tas en knuffeldoekje moesten blijven want meiske ging echt niet meer met mij mee. Ze heeft t wat dat betreft donders goed door Maar goed, offtopic een beetje, want het ging niet om t snappen dat ze gaat slapen maar om t logeren met een beetje koorts Vannacht is ze een tijdje aan t spoken geweest, maar dan vooral met kletsen Vanmorgen werd ze vrolijk wakker, en temp is lager (hele lichte verhoging) Dus ik denk dat als ze me vandaag niet ziek wordt, ze gewoon lekker gaat. Volgens opa kwam t wel goed
Ik zou een pakje paracetamol en de thermometer in haar tasje stoppen en zeggen dat opa haar goed in de gaten moet houden en goed moet laten drinken. Als ze ziekjes en hangerig wordt dat ie jou moet bellen.
Ja, dat doen we sowieso altijd, spulletjes mee uit voorzorg want je weet maar nooit met kids En standby staan we ook, slapen gewoon thuis hebben alleen een feestje. Maar rij zelf, dus ook zo terug als t nodig is.