Je leest overal dat de ideale temperatuur voor een babykamer tussen de 15 en 18 graden is, en in de eerste weken 20 graden. Een te koude kamer opwarmen tot de kamerthermometer de goeie temperatuur aangeeft is niet zo ingewikkeld, maar wat doen jullie om de kamer koeler te maken ? Ik ben begin oktober uitgerekend, en de kans dat het snel kouder wordt de komende weken is groot. Maar ik kan me ook herinneren dat er vorig jaar in oktober nog hele warme dagen waren. We hebben nu sinds een week of 2 een thermometer in de babykamer en de temperatuur is nog niet onder de 20 graden gezakt, en meestal is ie zelfs een stuk hoger... We hebben nou niet bepaald het geld voorhanden om een airco of luiken aan te gaan schaffen... Hoe doen jullie dat??
Niet te druk om maken, als t warm is doe je gewoon wat minder kleertjes aan, en het zal in oktober niet snikheet zijn maar desnoods leg je je kindje onder alleen een lakentje... mijn meisje is van begin juli, en heeft best wat dagen doorgebracht in alleen een romper of zelfs alleen een luier.
Hief is hef tot nu toe ook nog niet beneden 20graden geweest (laagst wat ik gezien heb is 22graden). Nu komt het goed uit want milou slaapt zelfs nu nog met kruik omdat ze zich 's nachts niet goed op temp kan houden. Overdag heeft ze er geen last van dat het wat warmer is. Tja je doet er niks aan. Hier luxaflexje voor het raam en als de zon schijnt die dicht en ook de gordijnen en meer kan ik niet doen.... Xx
Niet druk om maken en gewoon de dekentjes en kleding een beetje aanpassen aan de temperatuur van het kamertje.. Ons moppie heeft vorig jaar zomer geslapen in een kamertje met temperaturen van rond de 30 graden en heeft er niks aan over gehouden hoor (deze zomer ook maar hij is inmiddels ietsie ouder..) Overdag stond de zon er soms pal in en dan was het echt niet te houden daar, dan lieten we hem in de kinderwagen slapen..
Hier ook zo. Ik heb liever lekker fris kamer en een raampje open staan, en een dikke slaapzak aan, dan een minder dikke slaapzak aan, en dat de verwarming aan staat om de "ideale" temperatuur te behouden. Het enigste wanneer wanneer ik de verwarming op de kinderkamer aan heb staan, is als ze in bad/douche zijn geweest, zodat ze niet op een ijskoude kamer aangekleed worden. In de zomer liggen ze zo dun mogelijk. Wel een paar keer de waaier aangehad voor een beetje luchtcirculatie, dan leek het toch wel wat koeler te zijn (overigens staat hij dan uiteraard niet op de kinderen gericht).
Ik maakte me er ook druk om (half oktober bevallen). Maar ja, koud is het nooit in de babykamer (geweest). Zelfs nu het buiten echt wat frisser is en het raam staat op de kiepstand blijft het zo'n 23 graden. Inderdaad wat minder of dunnere kleertjes aan. In slaapzak geen broek en sokken aan bijvoorbeeld.
Leg je kind gewoon op een plek te slapen waar de temperatuur goed is. Eerste zes maanden hoort kind 's nachts toch al op jouw kamer, en overdag is de woonkamer vaak ook prima. Babykamers zijn eigenlijk alleen maar om spullen in op te bergen en om luiers te verschonen, dus de temperatuur daar maakt niet zo uit.
Thanx voor de reacties dames . Fijn om te lezen dat iedereen er redelijk relaxt mee omgaat, zat me weer eens helemaal druk te maken voor niets dus . Het is inmiddels ook een stuk frisser buiten, dus het komt allemaal wel goed geloof ik!
Pff met die hitte een tijdje terug was het op de kamer van mijn zoontje ruim 32 graden. Echt niet grappig... Maar je kunt er inderdaad niks aan doen. Luchtig kleden en maar hopen dat het snel afkoelt. Kamer opwarmen is een stuk makkelijker haha!
Wij hebben i.v.m. het op zolder slapen een kacheltje van 30,- aangeschaft bij fix-it. En deze zetten we op de gewenste kamertemperatuur. Maar deze gaat ook weer uit als de kamertemperatuur is bereikt en weer aan als het te koud is.
Inderdaad. Bij onze dochter was het van de zomer ook boven de 25 graden op haar kamer...Ze sliep er niet minder om..wel met minder kleren aan natuurljk. Geen zorgen maken en gewoon nachtkleding aanpassen aan de temp..
Hier was het in de kraamweek 25-30 graden op de slaapkamers, dat icm hormonen was echt zweten. Doe je niets aan!