pfff.. sinds begin van deze week ongeveer is mijn dochtertje zo anders... Na ruim 3 maanden was ze echt een tevreden kind dat weinig meer huilde behalve als ze moe was of honger had. Nu is ze zomaar zo veel aan het huilen terwijl er niks aan de hand lijkt. 's ochtends is ze meestal wel vrolijk, maar begin van de middag begint het al en kan ze ineens van lachen naar huilen overgaan. Ze wil dan ook niks meer. Niet spelen, slapen,liggen,zitten... niks. Is dit dan zo'n sprong?
Hier precies hetzelfde al een paar dagen. Mijn dochtertje is nu 7 maanden maar ruim een maand te vroeg geboren. In de ochtend kan ze zichzelf prima vermaken, maar s middags is t jengelen. Als ze moe is wil ze niet slapen, als ze op haar rug ligt wil ze op haar buik, als ze op haar buik ligt wil ze op haar rug. Ze wil een speeltje, maar heeft ze het, wil ze een ander....en alles gaat gepaard met gejengel. Ik wandel wat af, want dan is ze tevreden. Ook huilt ze ineens als ze s avonds moet gaan slapen terwijl ze dit nog nooit gedaan heeft....ik ga ervanuit dat t een fase is en weer (snel)voorbij gaat!!
Volgens het 'oei ik groei' boek is er een sprong bij 19 weken en weer een bij 26.. maar ze kunnen er al wel een paar weken van tevoren last van krijgen.. voor de echte 'sprong' laat maar zeggen..
Jaa kan de 6 maanden sprong zijn. Ik vond die hier heel erg heftig. Precies zoals jij zegt niets is goed. Bij mijn dochter heeft het best lang geduurd en nog steeds nu ze 7,5 maand is, is ze soms nog niet tevreden. Ik hoop dat als ze straks gaat kruipen etc het dan over is!
Ons dochtertje ook 6 maanden en ineens zo eenkennig! Soms net een bang vogeltje! Ze is ook 'anders' als anders, minder vrolijk naar anderen en heeft absoluut geen zin om bij anderen op schoot te zitten. Terwijl ze altijd naar iedereen lachte. Ook ineens snachts wakker en wil dan even een speen. Best intensief!
Zou inderdaad de zo genoemde monstersprong kunnen zijn. Hier er ook aardig last van, niets is meer goed en ik mag absoluut niet uit der gezichtsveld dan is het brullen. Verder mega eenkenning, iedereen die der aankijkt dan zet ze het op een krijsen.... Hoop dat deze snel voorbij is want wordt er afentoe een beetje moedeloos van.
Bedankt voor jullie reacties.. heel herkenbaar wat jullie vertellen! Ook dat eenkennig zijn, dat heeft ze ook af en toe. Soms wil ze niet eens bij mijn man maar alleen bij mij. Nou we moeten ons er maar even voor zetten de komende dagen/weken tot het weer over is.
Ik herken dit ook, maar wel in mindere mate. Vooral de eenkennigheid en het jengelen in de middag en soms de avond. 's Ochtends is alles in orde en in de middag continu opgepakt willen worden en jengelen. Ik heb nu ander speelgoed in de box gelegd en ik leg hem overdag vaker op het speelkleed. Werkt goed. Lastig soms he dat je kindje gaat huilen zodra je uit zijn gezichtsveld verdwijnt en ook niet bij anderen wil? Hier gaat het goed, tot hij mij ziet. Dan wil hij bij mama.. Veel overeenkomst met anderen in je verhaal zie ik. Waarschijnlijk dus toch een sprongetje dat (hopelijk) snel weer over gaat.
Meneer is momenteel ook nog wakker en ligt in de box te spelen omdat hij niet naar bed wil. Normaal gesproken ligt hij er om half acht in, maar klaarwakker.. Tja, hij wordt vanzelf moe.
oef fijn vooruitzicht ik vond die vorige "sprong" pittig, en merk nu ook dat hij ineens zoveel meer kan, het echte kleine is er helemaal af, rolt al de hele kamer door en probeert te kruipen. ik merk nog niets van een sprong, ja hij slaapt iets slechter, hopen dat het daar bij blijft
hoi die van mij maakt zo te zien echt haar sprong volgens het boekje met 19 weken. vroeg me al af wat er met haar was ineens. het zomaar huilen vooral als ze me niet ziet. huilen als haar grote broer naar haar kijkt. wil niet slapen. niks is goed. moet haar heel de tijd troosten.. kan gewoon niks doen daardoor. en als ze uiteindelijk slaapt huilt ze om de vijf min voor haar speen. blijf maar trap lopen. wel goed voor de lijn natuurlijk hihi... hoop dat snel overgaat...