Wat moet een baby van bijna 10 maanden minimaal aan vocht binnen krijgen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babylove26, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hallo!

Ons kleine ventje is ziek! Echt ziek ziek. Hij spuugt tegen de klippen omhoog en heeft erge diarree. Nu is mijn vraag wat moet hij minimaal binnen krijgen qua drinken? Hij slaapt de hele dag al hij is net een kwartier beneden geweest maar dan heeft hij het al heel snel weer gehad en is te moe dus begint hij weer te huilen. Ik maak hem steeds wakker en geef hem kleine beetjes voeding (60cc) maar maak me wel een beetje zorgen over het ontzettend veel slapen.

Groetjes!

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Er heerst van alles geloof ik.
    Hier een snotverkouden kindje van 11 weken. Ook zo zielig.
    Ik heb het gegoogled.
    Tenminste 150ml per kg. Maar zoveel drinkt ze normaal al niet.
    Heb je ors oid?

3. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Nou dat red hij bij lange na niet. Ja heb ors gehaald. Sneu he als ze zo ziek zijn :(

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    als hij wakker is is hij dan wel echt goed wakker? niet suf oid? dan is er niets aan de hand.
    Wij slapen ook veel als we ziek zijn :)

Kwa vocht, misschien kan je wat ORS geven, als je dat heb.
    En gewoon drinken aan blijven bieden, er is niet echt een minimale hoeveelheid die ze moeten hebben... dat maakt het zo lastig.

Houd het goed in de gaten, blijft het huilen met tranen, als je zn velletje van zn hand wat omhoog trekt en het springt gelijk weer terug dan is het goed,

Probeer gewoon regelmatig vocht te geven en houd het in de gaten :)

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ze moeten geen 150 ml pet kg hoor...

Dat is het gemiddelde wat een kindje drinkt, met flesvoeding minimaal 120 gemiddeld 150 en maximaal 180 ml per kg.
    Dit is om goed te groeien, als ze ziek zijn werk het verre van dit 'schema' en moeten ze dus niet perse 150 ml per kg binnenkrijgen

6. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Nou ik heb er net nog 60 in gekregen daarmee staat de stand op 180 vandaag.

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Och Ik vind het zielig!
    Hopelijk knappen ze goed op na een goede nacht.
    Misschien voor jou anders een idee om de HAP te bellen voor wat advies?
    Als ie zo ziek is kan je mogelijk wat krijgen tegen de misselijkheid?

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Toen mijn zoontje in het ziekenhuis lag met 9 maanden, was 600 ml per 24 uur de grens die we moesten halen om weer naar huis te mogen. Hij woog toen tussen de 8 en 8,5 kilo.

Om op 600ml te komen telden ze alles mee, inclusief het vocht in het eten. In fruit zit bijvoorbeeld behoorlijk veel vocht. Ze wogen daarbij steeds de luiers (gewicht van de luier er af trekken), om te kijken of het in balans is en hij niet uitgedroogd was.

9. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Mijn baby heeft dit ook net gehad.. Nou ja nog steeds eigenlijk vanaf woensdag avond. Spuugde zo gigantisch veel. Ze knapt nu weer wat op maar heeft nog wel diarree. Hier heerst het Noro virus. Goed uitkijken dat je kindje niet uitdroogd!

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik lees nu dat je pas op 180ml zit, dat is inderdaad erg weinig, zeker als hij spuugt en diarree heeft. Als je merkt dat je kindje minder alert wordt of je vertrouwd het niet, zou ik daarom zeker contact opnemen met de huisartsenpost en aangeven dat je kindje erg ziek is en dat je bang bent voor uitdroging. Bij baby's kan het snel gaan.

Toen mijn baby in het ziekenhuis diarree had (bijwerking van de behandeling), wogen ze dus alle luiers en hielden ze de inname strak in de gaten.

Eet je baby wel fruit? Een rijpe banaan bestaat uit ongeveer driekwart water. Een appel nog net iets meer. Dat kan een goede truc zijn om meer vocht binnen te krijgen.

11. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Net weer 60 er in gekregen. Hij wel goed wakker als hij wakker is hij is alleen heel erg snel moe en jengelt snel dus dan leg ik hem maar in bed. Hij krijgt nu alleen drinken van mij omdat dat tot nu toe het beste blijft zitten, zal straks eens wat fruit proberen.

12. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Sta nu in de wacht bij hap ga in ieder geval informatie inwinnen over wat ik nu het beste kan doen. Hij heeft net weer gespuugd :(

13. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft laatst t noro virus gehad.. gaf hem ors erbij. Ik moest aan de binnenkant vd wangzak voelen of deze nog vochtig was.. plasluiers in de gaten houden..

14. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om de HA te bellen.

Ze heeft mij laatst gezegd dat ze als ze zo ziek zijn minstens de helft moeten drinken van wat ze normaal drinken.

Ik hoop dat het gauw weer over is! Beterschap?

15. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

plasluiers kan ik bijna niet zien omdat hij z'on erg diarree heeft. Moet om half 9 toch maar even langs komen.

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Goed dat je gebeld hebt en langs mag komen!

17. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Agh gut beterschap, dat ze hem maar goed na mogen kijken.
    Laat je nog even weten wat ze zeiden?
    Succes!

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Goed van je. Sterkte! Hopelijk valt t mee/krijg je wat mee naar huis.

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik kijk toch steeds even in de hoop wat van je te lezen. Ik hoop dat t meevalt...

20. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Sorry sorry lieve meiden! Ben met hem geweest en de dokter vond hem nog helder genoeg dus vermoede geen uitdroging. Verder moet ik zo door gaan zoals nu en kan ik weinig doen tegen het spugen, ik vindt het wel moeilijk in te schatten wat ik nu moet doen als ik hem bijvoorbeeld een fles geef en hij spuugt meteen, meestal valt hij meteen in slaap dus even wachten is ook lastig.... pfffff soms is het moederschap verwarrend en ingewikkeld;)

Bedankt voor jullie lieve reactie's!

Deel Deze Pagina