Mijn zoontje is nu 16 weken en we zijn nu van 5 naar 4 flessen aan het gaan. In de laatste fles doen we rijstebloem en kwa darmpjes gaat het goed. De laatste fles is om 22.00 uur en daarna slaapt hij in onze kamer in zijn bedje tot de volgende ochtend. Tussen de 1 na laatste en de laatste fles is hij nu aan het rommelen. Veel huilen en vaak nog ontroostbaar ook. Het zijn geen krampjes en geen honger. Niks is dan goed. Ik weet niet wat er aan de hand is en wat we kunnen doen. Ligt dit aan de fles minder of is dit een fase? Verder is hij een vrolijk ventje
Hier precies hetzelfde! Mijn zoontje is nu ook 17 weken, en doet dit nu ook al een week of 2. Bij hem is dit soms rond etenstijd, maar meestal als ik hem in bed leg, na zijn voeding van 19 uur. Hij is dan overduidelijk moe, maar krijst in zijn bedje alles bij elkaar. Dit kan hij soms wel een uur volhouden. Tussendoor gaan we er natuurlijk wel naar toe, en geven hem zijn speentje. Maar het helpt niets. Het lijkt wel of hij alle prikkels van die dag moet verwerken...! Ik denk zelf echt dat het te maken heeft met de 4 maanden sprong. Hij begint nu veel meer te brabbelen en kan sinds een aantal dagen gericht grijpen. Heel veel nieuwe dingen voor hem dus! Overdag is hij supervrolijk en makkelijk, dus dat uurtje is echt even doorbijten dus....Hoop zelf ook dat het snel over is, want leuk is het niet...Moet zeggen dat hij vanavond meteen lekker is gaan slapen, dus dat geeft hoop!!! Succes en geniet van je mannetje!
Is het niet zo dat hij er nog niet aan toe is om op 4 flessen te gaan zittn? Als we op verzoek voeden dat komen we daar wel op uit maar sinds die verandering heeft hij last van die huilpartijen in de avond. Toeval? Iemand nog meer ideeen/tips? Zijn erg welkom is 1e kindje en ben erg onzeker ben bang dat ik het allemaal niet goed doe etc....
Mijn zoontje is nu 15 weken en die heeft ook (nog steeds) dat hij in de vroege avond erg onrustig is. Hij krijgt volledig BV en zit op 5 voedingen per 24 uur. Ik denk dus niet dat het bij jouw zoontje met de voedingen te maken heeft. Ik merk bijv. aan Tobin ineens dat hij weer allemaal nieuwe dingen kan en ik kan me nog van mijn dochter herinneren dat ze in periodes waarin ze nieuwe vaardigheden ontwikkelde ook altijd wat onrustiger was. Hun manier om alles te verwerken. Geen zorgen maken dus en hem lekker bij je pakken als hij daar wel rustig van wordt.
Ah, ik zie nu dat ik eigenlijk het zelfde zeg als Mommy83. Ik zie bij Tobin idd ook dat hij naar van alles aan het grijpen is en dat hij erg gefrustreerd kan raken als het eens niet wil lukken. En idd, overdag gaat het hier ook super! Het is alleen even dat momentje in de avond. Maar echt...het gaat vanzelf over.