ik raak nu echt gruwelijk gefrustreerd.. Elk keer als ik Eef 's morgens de fles geef begin ze na een minuut of 10 na de fles te krokhalzen en spuugt ze er een hoop uit.. en het erge is dat ze het alleen doet als ik de fles geef.. en bij niemand anders... ik wordt er zo verdrietig van.. heb alles al geprobeerd, warme fles, koude fles, overeind houden, neerleggen.. alleen die domme boer lukt me niet.. ik begin zo op te zien tegen die fles 's morgens en voel me echt een waardeloze mama..
jeetje.. dat is niet zo leuk voor je nee! misschien heeft ze net iets meer tijd nodig? nog wat langer over laten doen en kleinere beetjes geven die laten zakken? ik denk hierbij aan een schildklierafwijking, ik bleef ook alles er uit gooien als baby zijnde en toen zijn ze dat gaan ondezoeken en mn schildklier bleek het probleem te zijn... (was te langzaam) sterkte ermee!
maar ja.. ze doet het niet bij iedereen anders! bij beide oma's niet, papa niet, gastouder niet.. alleen bij mij.. ik heb het gevoel dat het een boer probleem is, of dat ik haar niet goed vasthoud of zo.. moet ik ze nou recht overeind hebben of toch wat platter? x
ow dan is het een ander verhaal ja.. pff dat is moeilijk daar kan ik je verder niet mee helpen. misschien even afkijken bij gastouder / oma?
Ben jij niet de enige die Eefje smorgens de fles geeft? Misschien valt de eerste voeding van de dag gewoon een beetje zwaar. Lijkt me sterk als het aan jou zou liggen, zal vast een andere oorzaak hebben!
Misschien kun je de fles in twee delen geven? Eerst een helft, dan even laten zakken/boeren 10 minuutjs bijvoorbeeld en dan de rest van de fles?
Lijkt mij idd ook dat het gewoon eraan ligt dat het de eerste voeding van de dag is. Misschien de voeding iets lichter maken ofzo? Of extra laten boeren tussendoor ofzo.
Kan het niet zijn dat ze veel honger heeft en daardoor de fles heel snel opdrinkt? Dan kan deze heel zwaar op de maag vallen. En als ze zoveel moeite heeft met het verteren zou ik echt ervoor zorgen dat ze die boer laat. Goed rechtop houden en een beetje op haar rug kloppen. Of wat voorover laten zitten met haar armpjes omhoog, dat halpt ook vaak goed. Maar ik lees dat ze 8 maanden is. Heeft ze dit altijd gehad?
probeer het eens op bed. je legt de kleine op bed op 2 niet te hoge kussens ( het moet een beetje vloeiend aflopen zeg maar niet dat er een knik in de kleine zit maar ook niet te rechtop ) en geeft zo de fles. dat is ontspannender voor jullie beiden en misschien wil het zo wel. en na het drinken op het kontje zetten en wat spelen niet nadrukkelijk "willen" dat de boer komt. een beetje kloppen op de rug. komt het boertje niet even weer wegleggen en na een paar minuten weer het zelfde. zo deden wij het want het boeren was ook altijd een ramp hier. soms duurde het een kwartier of langer maar uiteindelijk komt ie wel. soms kwam er ene beetje spuug mee met de boer maar naarmate de tijd vorderde ging het steeds beter.
Hoi Moontje, Ik heb hetzelfde probleem gehad ( geloof dat ik het je in je andere onderwerp al verteld had). Hier ook alleen als ik de fles gaf of groenten dat hij alles eruit gooide. Wat hier het probleem was, was dat ik gefrustreerd was en daardoor mijn zoon ook. Het eten werd dus een drama. Probeer het los te laten want door jou frustratie gaan ze dus overgeven. Nu ik het verleden week heb losgelaten eet ( zeg maar gerust vreet hihi) hij alles weer. Er gaat nu ruim 600cc melk in en gisteren heeft hij gewoon ruim 1,5 boterham op en bijna een heel potje groente hahaha. Hij heeft nog nooit zo goed gegeten als de afgelopen dagen, ben echt helemaal blij. Jou humeur slaat echt over op die kleintjes zodat ze een soort knoop in hun maagje krijgen en dus niet drinken en als ze drinken of eten het daarna er weer uitgooien. Probeer echt te relaxen en vertrouw op je kindje, ze kunnen het echt ontzettend goed zelf regelen. Je zal zien dat als jij het loslaat ze weer lekker gaat drinken en eten en het dan ook binnen zal houden. En ook zeker niet gaan dwingen dat werkt echt niet en daar gaan ze zeker van overgeven. Ze laat het je al zo goed blijken doordat ze bij iemand anders wel goed drinkt, daarmee geeft ze al aan dat ze jou frustratie voelt want de andere zullen rustig zijn tijdens het voeden. Meid hou je taai praat vooral in jezelf dat ze het zelf mag regelen dat hielp bij mij heel erg goed om mezelf rustig te maken. Heel veel sterkte en laat weten hoe het gaat. Groetjes Kim