Wat heeft jou "geholpen" tijdens een succesvolle behandeling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marizje, 18 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koude voeten = koude baarmoeder, zeggen ze. Daarom zijn er een hoop vrouwen die bijvoorbeeld met sokken aan slapen, om ze warm te houden..

2. Logan

Logan Niet meer actief

Ik slaap ook altijd met sokken inderdaad, maar ze blijven altijd koud. Als ik hiermee de gyn bel lacht ze me uit? :)

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik kon me ook altijd vreselijk storen aan de opmerking "loslaten".
    Nog nooit ben ik er zo bewust mee bezig geweest als tijdens het IVF-traject..
    Wat mij heeft geholpen was wel een bepaalde rust vinden. Wij wilden maar 1 (volledige) IVF-poging doen en hebben veel gepraat over hoe we verder zouden gaan als die niet zou slagen. Heel makkelijk praten vanaf hier want wij hadden ontzettend veel geluk en de eerste tp was ik zwanger. Toch denk ik dat het mij geholpen heeft. Alles was gezegd en besproken en we durfden het samen aan met het vertrouwen dat we er ook uit zouden komen als het niet zou lukken.
    Maar ik weet, en kan me indenken, dat het voor veel vrouwen onmogelijk is te denken aan een leven zonder kinderen. En nogmaals, het is lekker makkelijk praten als je zoveel geluk hebt gehad.

Heel veel succes en sterkte! Het is slopend maar hopelijk brengt het jullie het kindje waar jullie zo naar verlangen.

4. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ik geloof eerlijk gezegd niet in vitamines of superfood.. of vakanties , rust, sporten ect. ( mits je vitamines te kort komt of dergelijke )

Als je naar ontwikkelings landen kijkt.. worden ze achter elkaar zwanger.. hebben ze daar superfoods ?? Daar leven ze op een bakje rijst en af en toe wat vlees. En in oorlogsgebieden hetzelfde verhaal... daar leven ze elke dag in oorlog en hebben ze enorm veel stress.

Ik wilde het eerst zelf ook allemaal geloven hoor.. en heb ook van alles geprobeerd, en opeens super gezond gaan leven.. maar ben ermee opgehouden vindt het allemaal onzin. Het kost nog een hoop geld ook.. ik geloof gewoon dat het puur geluk is !

En kwa behandelingen.. ik ken veel verhalen dat alles super meezat en er goed uitzag en je haast wel zou moeten denken dat het ' raak ' moest zijn.. maar niet was ! En de keer erop alle uitslagen deprimerend waren en hop raak waren ! :)

5. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Het zou zo fijn zijn als we precies wisten wat we moesten doen, dat we een garantie kregen...als je dit doet komt jullie wens uit.

Bij ons geloof ik zeker dat een paar behandelingen bij de osteopaat geholpen hebben, en dat gezond leven meehelpt, maar vooral heel veel geluk hebben.

Dat wens ik jullie dan ook zeker toe. Veel geluk de komende behandeling, dat het wel een keer mee mag zitten

6. Palace

Palace Actief lid

4 mrt 2013
    178
    1
    0
    Ik heb heel veel gehad aan het boek: "de Innesteling" van Rika Lucac. Ik heb daar ook de bijbehorende cursus gedaan over voeding en yoga. Het heeft me na al die behandelingen weer een gevoel van controle gegeven. Dus ook al komt het niet door de voeding, wat ik wel geloof, dan nog gaf het me de controle over mn eigen lichaam terug. Inderdaad al dat bovenstaande, supplemeteren en bewegen. Ik heb na mn miskraam ook eerst een parasietenkuur gedaan voordat ik verder ging met IVF. Veel mensen hebben parasieten zonder het te weten. Deze parasieten halen belangrijke vitimanines en mineralen uit jouw voeding die je eigenlijk nodig hebt voor een goede innesteling.

Ook heb ik maca geslikt, een natuurlijk product wat de vruchtbaarheid zou verhogen. Het heeft in ieder geval mijn bms heel erg verhoogd. Voor de maca 5 mm. Na de maca 12 mm. Baat het niet...

Succes.. Ik hoop het zo voor je het is je zo gegund.

7. Dan kan het nog steeds schaden ;) Maca wordt afgeraden bij IVF en ICSI, omdat het je hormoonspiegel normaliseert, wat dan dus juist niet de bedoeling is, omdat je met het spuiten je hormoonspiegel juist totaal overhoop gooit om zoveel mogelijk follikels te laten groeien..

8. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Niks ergers dan mensen die zeggen dat je er teveel mee bezig bent en dat je het los moet laten. Hoe vaak ik dat in mijn omgeving al gehoord heb... En oh, iedereen bedoelt het altijd zo goed dus je mag er niks van vinden :x
    Ik denk dan altijd maar het volgende:

Bijgevoegde bestanden:

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Verder heb ik hier echt ALLES geprobeerd:
    glutenvrij dieet, suikervrij dieet, biologisch eten, naar de macrobiotische arts, prednison, vitamine D, omega, aspirine, utrogestan, osteopaat, acupunctuur, vitamine B, hoge dosis foliumzuur.
    En bij sommige zwangerschappen ook nog alles tegelijk.

Ik geloof er echt niet meer in...
    Vitamine D en omega slik ik wel nog altijd, omdat ik denk dat dat gezond is, maar de rest ben ik mee gekapt.

Die macrobiotische arts is trouwens echt de grootst mogelijke onzin die er bestaat. Ik heb me toen een "levende bloed-analyse" laten aansmeren. Iemand dat weleens laten doen? Dan wordt er een druppel bloed bekeken onder de microscoop en als je bloedcellen aan elkaar klonteren dan gaat het zeg maar niet goed met je. Nou, uiteraard plakte bij mij alles aan elkaar. Ik moest toen van alles kopen bij haar om mezelf gezond te maken. Ging blut en depressief naar huis. Maar ik kan het mezelf ook weer niet verwijten achteraf: je bent zo wanhopig, en je wil zo graag een oorzaak vinden waarom je geen kindje krijgt dat je alles aangrijpt.

10. mloeska

mloeska Nieuw lid

25 jun 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf erbij dat je er niks aan DOEN KAN... Puur geluk.....

11. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik kan me niet voorstellen dat er iets bestaat waardoor je de kans vergroot op een zwangerschap. Wel denk ik dat het heel belangrijk is om over je gevoelens te praten (zeker met partner), vitaminetabletten te slikken en veel uitstapjes te plannen. Dit heeft mij in ieder geval geholpen om het traject enigszins draaglijk te maken.

12. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik weet het niet.. we gaan inmiddels naar de 3e IVF en het is tot nu toe niet gelukt.. Ik leef heel gezond en hoor ook iedere keer van de dokteren dat alles er netjes uit ziet.. alleen lukt het niet.. pech ? ik weet het niet. Ik heb pas een edelsteen (maansteen) gekregen en wil ook de acupuntuur gaan proberen, met het idee van baat het niet dan schaad het niet.. het is nu dat we alles willen proberen en hopen dat de 3e IVF wel " geluk " brengt

13. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Tarwekiem olie

14. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    maanden ervoor bijna 20 kilo afgevallen..
    2 weken op vakantie geweest..do thuis gekomen en zat weer begonnen met spuiten!
    Op het moment dat de punctie/tp/wachtweken er waren mezelf geweest..had ik geen zin in aardappelen/groente/vlees dan nam ik dat ook niet..

sterkte met deze teleurstelling!! en succes met wat komen gaat!

15. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Haha, in Marokko kennen ze het weer wel. Ontzettend veel vrouwen die allerlei kruiden krijgen om hun baarmoeder te verwarmen om zo zwanger te worden. Of t echt werkt of maar een fabeltje is...?

Hier trouwens ook altijd koude voeten. In de winter slaap ik vaak met sokken aan en dan zijn ze alsnog ijskoud.

Ik vond de opmerkingen 'niet teveel mee bezig zijn' ook ontzettend kwetsend en vervelend. Ik wilde niets liever dan een kindje, hoe moest je dat dan naast je leggen?!!

Deel Deze Pagina