Nutteloos schuldgevoel

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantico, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hebben jullie dat ook wel eens: dat je je schuldig voelt over iets, terwijl dat totaaaal geen zin heeft. Ik nu dus. Baal heel erg. Heb een vakantie geboekt in een vakantiepark, maar ontdekte van de week dat ik eigenlijk een ander park had moeten kiezen. Toen ik reserveerde heb ik gewoon niet goed genoeg gekeken, echt met één muisklik meer had ik het gezien en vast en zeker wél het goede park gekozen :x Nu is het natuurlijk te laat. En het heeft totaal geen zin om te denken over 'wat als...' Maar ja, dat doe ik dus al wel de hele ochtend ;) (en gisteravond in bed ;))
    Het enige wat ik kan doen is denken 'dat andere park was misschien al wel volgeboekt' of 'het is ook veel leuker om daar volgend jaar dan naar toe te gaan, met grotere kindjes', maar echt 'troost' biedt dat ook niet. Zinloos toch, om me hier rot over te voelen? Gewoon genieten van de geboekte vakantie is natuurlijk handiger :)

Hebben jullie dat ook wel eens: dat je wéét dat het zinloos is om in een schuldgevoel te blijven hangen, want gedane zaken nemen geen keer, maar dat het je toch niet lukt om het los te laten? Of ben ik de enige die zo raar doet...? ;)

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    en kan je niet proberen om het om te boeken? neem aan dat het van dezelfde keten is?

3. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    nee hoor dat is denk ik vrij normaal ik heb het helaas ook vrij regelmatig:D
    Alleen moet je maar zo denken, het had zo moeten zijn misschien lijkt het op papier wel leuker maar is in praktijk toch dat park waar jij naar toe gaat beter, leuker, fijner noem maar op...ik geloof in het lot...

Maar dat schuldgevoel heb ik ook wel eens voorbeeld:
    Je kind straffen...die dat echt wel heeft verdiend...en met straffen bedoel ik niet fysiek want daar ben ik echt totaal tegen...maar gewoon bv dan mag jij dit niet of dat niet...en dan zit ik op de bank en voel ik mij zoooooooooo schuldig...terwijl mijn kind op dat moment echt wel die straf verdiende...dus ja of dat nutteloos is of niet weet ik niet...maar kan het niet terugdraaien haha

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb het ook. ik heb mijn portemonee 2 weken geleden voor het laatst gezien. ik heb alles, maar ook werkelijk alles al meerdere keren nagezocht en hij is nergens te vinden. ik denk dan ook: had ik hem maar in mijn luiertas gedaan, zoals altijd. dan was er nu niets aan de hand. maar dat heeft na 2 weken zoeken geen zin mer. ik heb me er dit weekend bij neergelegd en ga vandaag alles opnieuw aanvragen

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ow, zo herkenbaar!
    Ik kan ook letterlijk nachten wakker liggen van dingen die gebeurd zijn en ik helemaal niets meer aan kan veranderen!
    Denk dat iedereen dat wel heeft... Irritant en inderdaad nutteloos, maar zou ook niet weten wat je eraan kan doen. Je gevoel kun je niet zomaar uitschakelen :D

Maar wat rot dat je "verkeerd' geboekt hebt! Hoop dat jullie ondanks dat toch een hele leuke vakantie hebben!

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik kan me om de meest onzinnige dingen al schuldig voelen, of beter gezegd 'bezwaard'. Als ik bv nee zeg tegen iemand, is al een trigger om met een schuldgevoel rond te lopen.
    Echt zwaar irritant, gelukkig heb ik inmiddels door dat die gevoelens niet altijd reeel zijn ;)

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier hetzelfde, voelde me laatst heeeeel schuldig tegenover meen van katten, ik had honger en we lagen al in bed, dus ik ging maar de trap af naar beneden.
    Geen lamp aan want dan wordt vriend wakker, ik zag net genoeg om de trap af te kunnen, maar ik zag de kat niet op de trap zitten, en met dat ik naar beneden wil stappen schop ik zo tegen die kat aan :$ arme beest viel van schrik de trap af :(
    Ze had gelukkig niks maar ooooooooooo wat voelde ik me schuldig :)
    Ik heb haar een hele tijd flink geknuffeld en de dag erna nog wat lekkers gegeven (niet dat zij snapte waarom hahaha).

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik voel me ook altijd schuldig, ik ben de laatste tijd wel een beetje beter in dingen van me af zetten, maar echt een succes is het nog niet.

Word er wel moe van soms hoor, het is net of ik me echt alles aantrek en de wereld zo graag zou willen beteren, maar ja, dat kan ik niet in mn eentje natuurlijk :cool:

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Tis niet echt een schuldgevoel maar wel iets waar ik nog steeds over nadenk.
    Onze oudste is haar winterjas kwijt geraakt. Waarschijnlijk ergens uitgetrokken en niet mee naar huis genomen, denk zelf in de speeltuin. Nu kan ik me er nog steeds druk over maken waar die jas nou toch kan zijn. Baal er nog steeds van

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ja schuldgevoel is idd zwaar woord maar dingen kunnen wel door mijn hoofd spoken, zo kan ik slecht ertegen als ik veel geld in iets stop wat niet in de kinderen word gestoken (dus in mezelf e.d.) ik houd daar niet zo van dus als ik het doe vind ik op zich wel eens fijn maar tegelijkertijd denk ik van; hmmm ik had ook dit en dit ervan kunnen kopen voor de kids...

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ben de kat van iemand anders kwijtgeraakt, hij is ontsnapt
    en nog niet terug.. (2 weken terug)
    HAD ik maar de deur dicht gedaan..heeft natuurlijk geen zin.. maarja
    en voel me vooral deze ochtend.. HEEL erg schuldig
    bah

Deel Deze Pagina