Baby wil geen ander drinken drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Fien is nu ruim 6 mnd en ik wil haar af en toe tussendoor wat extra te drinken geven, maar het is me nog niet gelukt, ze drukt alle flesjes eruit.. Ook haar eigen fles met water of diksap wil ze niet..

Voor de rest is het een vreetzak, dus ze heeft geen weerstand tegen vreemde smaken of zo..

Misschien heeft iemand een tip welke fles/tuitbeker hiervoor goed werkt?

Alvast bedankt!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ben ik vanaf dat ze goed rechtop in de kinderstoel kon zitten af en toe wat water in een bekertje gaan geven, en dan dus helpen met uit een bekertje drinken. Mijn dochter drinkt nu iedere dag wat water of rooibosthee uit een bekertje, gaat prima! Misschien is dat een idee?

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dat is nog niet eens zo'n gek idee! Bedankt!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou me er nog niet te druk om maken. Hier zijn we ander drinken aan gaan bieden toen ze zich een beetje ging voortbewegen in huis, (met 8 mnd hier, dat ze ging staan en langslopen). Dan zetten we een tuitbeker of rietjesbeker neer en die ging ze op een gegeven moment wel ontdekken. Duurde wel even trouwens hoor, voor ze er echt wat uit kreeg.
    Dat ze uit haar fles niks wil, lijkt me wel logisch; zij verwacht daar melk uit en dan komt er iets anders... Dus ik zou ander drinken ook wel echt in andere bekers aanbieden en het dan verder een beetje laten: fruit en groente eten ging ze ook niet van de ene op de andere dag een heel bordje van eten, denk ik? ;) Lijkt me dat dat met een ander soort drinken dus ook wel even z'n tijd mag hebben ;)

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Die van mij heeft daar weinig moeite mee, hij krijgt het uit de Nuby tuitbeker.. na drie dagen had ie door hoe het werkte. Hij pakt de beker gewoon aan en drinkt eruit. Maakt er wel een ontzettende knoeiboel van, het grootste deel van het drinken belandt op zn kleren. Haha. Hij krijgt water, of hele slappe diksap. Thee nog niet geprobeerd. Soms als ik geen zin heb in het geklieder doe ik wat verdunde yoghurt (met een scheutje water of diksap) in zn beker, dat is een stuk dikker en knoeit ie lang zo erg niet.

Ik zou ht gwoon blijven proberen, komt vanzelf wel. Dat ze het niet wil uit de fles snap ik wel, daar doet mijn zoontje ook moeilijk over. Gewoon helpen met een gewone beker (misschien als ze iets ouder is), is ook een goeie denk ik.

Deel Deze Pagina