verkouden, spugen, tandjes.. geen idee!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renaatje86, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hallo!

Mijn ontzettend vrolijke dochter van bijna 5maanden spuugt al haar heeeele :D leven meer dan alleen een mondje vol. Ook langere tijd na de fles. Volgens het CB en de HA moet ik het maar voor lief nemen en zal ze er wel overheen groeien. En ook dat groeien doet ze erg goed. Nou is ze net als haar grote broer, mij zelf en wie niet verkouden. Na mijn idee niet heel ernstig. Beetje een snotneusje meer niet. Afgelopen donderdag besloot ze ineens haar flessen niet meer leef te drinken (en dat is echt nieuw!) en heeft ze na de tweede fles heel veel gespuugd denk wel zeker de helft van de fles er zo uit. Ook best wel slijmerig, ze moest er zelf om lachen. Vrijdag was ze bij haar gastouder (supernanny zoals wij zeggen ;)) Die belde naar mn werk met de mededeling dat Lieke een klein poosje na de fles heel veel had gespuugd en het haar neus letterlijk uit kwam. Ze had 37.5 dus ook niks geen koorts. We zijn nu een paar dagen verder en sommige flessen drinkt ze leeg, vandaag alleen de papfles van net leeg gedronken verder geen fles leeg en wel spugen, golfjes maar alleen uit haar mond. En maar lachen! Net na haar bad had ze 38.0.

Mijn zoontje was bijna 6maanden toen z'n eerste tandje door kwam en had al een poos daarvoor de symptomen. Nou ben ik benieuwd of iemand dit bekend voor komt. Had vrijdag ff met de HA gebeld en de assistent zei dat het voor die kleintjes normaal is om tijdens een verkoudheid zoveel te spugen en ook dat het dan via de neus naar buiten komt.

Is dit nou door de verkoudheid, tandjes of een combinatie?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan allemaal zijn en meestal weet je pas achteraf zeker wat het nou echt was :)
    Het is iig niets zorgelijks, als ze gewoon nog lacht. Flessen slecht drinken is geen ramp voor een tijdje. Zolang ze goed blijft plassen, mag dat gewoon wel even.

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hai komt mij zeker bekend voor; onze dochter gaf ook altijd wel meer dan een mondje terug, maar als ze verkouden was kwam idd ook alles eruit en dan met name de ochtenfles...! Komt door het slijm in keel/neus...
    Dus als zij heel erg snotterig is spoelen wij haar neus eerst met een flaconnetje zoutoplossing ( kan je speciaal voor baby's kopen bij apotheek), en dat spuugt ze dus niet meer de hele fles eruit !
    Succes!

4. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Dank jullie wel! Ondanks dat ze zo vrolijk is enzo voelt het gewoon niet goed dat ze veel spuugt en flessen niet leeg drinkt. Hou de luiers in de gaten!

Deel Deze Pagina