mama en papa op reis zonder kindjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liesbet77, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hallo

mijn man wil héél graag een paar dagen (5 om juist te zijn) weg zonder de kinderen, met het het vliegtuig. ik ook wel maar met dubbele gevoels omdat de jongste nog maar 2j4 maanden is. onze oudste doet niet liever dan gaan logeren dus daar maak ik me minder zorgen in.
    zijn er nog mama's en papa's die dit (af en toe) doen? hoe ervaren jullie dit, en de kinderen?

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij hebben een dochter van 2,5 en zijn in mei van dit jaar voor het eerst een weekend met vrienden zonder haar weggeweest. Ik riep altijd het hardste dat ik dat NOOOOIIIITTT zou doen.... en wat was het fijn, wat was het gezellig en wat heb ik ervan genoten :):):)
    Zo erg dat we in januari een wintersportreisje hebben geboekt voor 4-5 dagen, ook zonder haar...
    Maar dat doe ik omdat het 4 volle dagen en nachten zijn, zéker geen hele week, dat vind ik echt te lang.

Ons meisje logeert elke 2-4 weken wel een nachtje bij oma's/opa's omdat we dan moeten werken, uitgaan oid en ze vindt het geweldig dus daarvoor hoef ik het zeker niet te laten.
    Het is gewoon echt heerlijk om weer even met volwassenen onder elkaar te zijn en éven niks geen aandacht geven en houden bij mondjes en kontjes afvegen, rekening houden met haar dag/nachtritme, haar bezig houden....

3. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben al wel eens een paar kindloze dagen beleefd, waarop de kindjes een paar dagen bij opa en oma gingen logeren. Ook hier wilde papa dat al sneller en langer dan mama, maar we hebben een goede middenweg gevonden die voor ons allebei (en voor de kinderen, die vinden het heerlijk om te logeren) leuk was. Voor mij was het goed, om mijn grens een beetje te verleggen.

Ik vind er niks mee om ze een paar dagen te laten logeren, maar als het voor jou niet goed voelt hoef je het niet te doen. Ze zijn maar zo kort klein.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    Wij gaan vanaf geboorte al regelmatig weekendjes weg zonder mini maar een weekendje (2 nachten) is wat ons betreft wel de max.
    Maar goed, als het voor jouw goed voelt zou ik zeggen doen!

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij gaan in januari een weekendje weg (2 nachten). Nu Benjamin nog zo klein is, is dit voor mij ook echt de max. Vind het soms best moeilijk, maar ik moet er gewoon eventjes uit (zit een lang verhaal achter ;)). We brengen ze dan vrijdagmiddag weg en halen ze zondagmiddag weer op.

Idd, zoals de anderen ook zeggen: luister naar je gevoel. Voel je je er prettig bij, dan ga je. Voel je je niet prettig, dan ga je niet (of korter)!

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik vond het heerlijk! Ik ben alleenstaand en deze zomer voor 10 dagen op vakantie geweest. Dochter bij opa/oma. Zowel mijn dochter als ik hebben het erg leuk gehad.

7. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Doen! Ben afgelopen jaar voor het eerst een weekje zonder ons zoontje met mijn man weggeweest, naar het buitenland en het was heerlijk. (Zoontje was toen ruim 1,5). Je bent weer samen als partner en niet als papa en mama en komt weer helemaal aan elkaar toe. Eerlijk gezegd ovnd ik een week wel te lang. Vijf dagen was precies mooi geweest. En ons mannetje heeft het geweldig gehad. Mijn ouders waren bij ons thuis komen logeren, zodat hij gewoon in zijn eigne omgeving bleef. Werkte perfect. :)

8. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Wij gaan in maart 10 dagen naar Thailand zonder de kleine, opa en oma komen in ons huis oppassen zodat de kleine in ieder geval in zijn eigen omgeving is, en oma en opa passen al 1 dag in de week op dus is vertrouwd!

we hebben een onwijs makkelijk kind, maar toch verheug ik me er super op om even alleen weg te zijn!! geen schema's, en rekening houden met.. even weer oldschool alleen met manlief op pad!

dus ik zou het doen, als je kindjes al zo groot zijn is het echt veeeels te lang geleden dat jullie saampjes weg zijn geweest
    ;)

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wij doen het ook af en toe. In de herstvakantie gaan we ook heerlijk met z'n tweeen een paar dagen weg.

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Als je twijfel zou ik niet gaan vliegen maar in de buurt blijven, kan je altijd even terug rijden!!
    Ik zelf hou er echt niet van en zou nooit zonder mijn kinderen op vakantie gaan, omdat ik zeker weer dat ik het niet kan.
    Ik heb er geen problemen mee als een ander het wel doe.
    Alleen pas met mijn schoonzus snapte ik het niet, liet gewoon een ziek kindje achter . Het heeft 2 dagen gehuild bij mijn schoonouders die waren radeloos.

11. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Mijn man en ik zijn al talloze keren zonder kinderen op vakantie geweest. Zoon is nu ruim 3 jaar en dochter bijna 1. Wel max 4 dagen maar ik kan daar ook echt wel van genieten. Natuurlijk mis ik ze wel maar even geen zorgen is ook wel lekker. Ze zijn altijd bij mijn ouders en dat gaat fantastisch.

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Nee, wij doen dat niet. Stel je voor, dat er iets met ons zou gebeuren die vakantie, dan zijn ze gelijk weeskinderen. En ik kan ze ook niet missen. :p

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het nog steeds moeilijk om mijn kids meer dan 2 nachten te missen dus hier is het nog niet gebeurd. Manlief wil graag nog eens samen naar NYC en dat lijkt me geweldig maar nee.. het is me te lang. Dit heeft ook te maken met het feit dat de kids dan al die dagen verblijven bij opa en oma en dat is me gewoon iets te gortig. De inspraak van opa en oma moet niet overdreven worden en daarnaast is het ook een flinke energievreter voor de oudjes.

Dit weekend trouwens lekker in Antwerpen geweest zonder kids (2 nachten) en daar kan ik enorm van genieten!

14. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Wij doen het sinds de geboorte van onze eerste elk jaar 1 tripje voor ons samen!
    Vorig jaar hebben we drie nachten 4 dagen IJsland gedaan en dit jaar gaan we 4 nachten naar New York! Bij ons zijn ze 3 en 1,5!
    Ik moet zeggen wij vinden het heerlijk om even samen weg te zijn! Doet ons heel veel goed!

LIEFS NINA

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij doen het ook niet. ook niet voor 1 nachtje. fynn is pas voor het eerst wezen logeren omdat het niet anders kon ivm bevalling.

maar ik zou dat nooit kunnen ik zou hem veelste hard missen. ik vind het al erg als ik een avondje weg ben dan verlang ik echt naar hem.

vakanties vinden wij sowieso iets voor het gezin wij gaan ook overal heen met de kinderen wintersport etc doen we gewoon.

16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

persoonlijk zou ik het niet doen,

maar ik denk altijd door....

stel nou het vliegtuig stort neer

of een meer logische gedachte : je kindje breekt zijn/haar been
    wij zijn op vakantie, kindje schreeuwt om mama,

( mijn zoon heeft zijn been gebroken gehad en die wou echt alleen maar mama )

je zit bijv op de canarische eilanden, moet nog een vlucht terug boeken, in amsterdam op de koffers wachten ( hoewel als mijn kind in ziekenhuis ligt die koffers mij ook gestolen kunnen worden)

weer bij de auto zien te komen, voor ons is het vanaf schiphol ook nog eens 2 uur rijden naar huis,

al met al zobiezo 1 of 2 dagen om weer thuis te komen en in mijn hoofd hoor ik dan steeds MAAAAMMAAAAAAA

mijn zoon riep steeds, mama help mij, ik heb zo'n pijn mama kusje alsjeblief, mama blijf je bij mij ?

moet er niet aan denken dat ik op dat moment op vakantie was geweest en hij dus steeds mama roept maar mama is er niet.

maarja zo denk ik .

er even tussen uit vind ik een heel goed idee, zo gaan wij best wel eens een dagje weg, en een nachtje weg hebben wij nu 1 keer gedaan maar de kids zijn al wel 4 keer uit logeren geweest dat wij gewoon thuis bleven,

iig gaan wij niet verder weg zonder kinderen dan 2,5 uur rijden.
    meestal is het duitsland omdat we daar het dichtste bij in de buurt zitten :p

17. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Wij zijn ook een weekje zonder de jongste gegaan. Het is me meegevallen maar 8 dagen was toch net te lang. Zij had de grootste lol met haar opa´s en oma´s en weet daar niets meer van. Ik zeg gewoon doen!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik dacht van tevoren dat ik dat makkelijk zo zou doen, maar het tegenovergestelde is het geval, zowel mijn man als ik vinden het helemaal niets om zolang zonder de kindjes te zijn.
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, dat kan niemand voor jullie bepalen.

19. muis26

muis26 Fanatiek lid

wij gaan ook heel vaak even samen weg..... in Augustus zijn we samen een week naar griekenland geweest. HEERLIJK. en tuurlijk mis je ze, maar ik genoot ook echt heel erg van het niks moeten en een keer een dag op je gat te blijven liggen ipv de hele dag achter je kindje aan te hollen hihihi

wij gaan ook af en toe samen winkelen als de kids op de creche zitten, of even lunchen.... soms een weekendje weg, en 2 keer per maand samen een avond weg :)

super hoor!

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier hooguit 2 nachten en dan ook echt alleen in NL. Dochter is nu 4 jaar, maar hebben dat 2x gedaan, vind het veels te leuk om gewoon met z'n allen weg te gaan.
    Luister naar je gevoel en besluit aan de hand daarvan, dan kan je het gewoonweg niet verkeerd doen.

Deel Deze Pagina