maxi cosi pebble niet fijn

Discussie in 'Verzorging' gestart door Elly1982, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de maxicori pebble en merken sinds 2 weken dat onze zoon er niet prettig in zit, begint al te schreeuwen voordat ik zijn riempjes vast heb gemaakrt. Hij zit zowat klem met zijn schouders. hij is nu 18 weken en weegt 7800 gram en is ongeveer 65 cm lang.
    Nu vraag ik mij af of de maxi cosi cabriofix ruimer is (deze past ook op de familie fix) en wat jullie ervaringen zijn.

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Niet meer passen in de maxi cosi? Heb je de bandjes op de hoogste stand? Heb je de verkleiner eruit gehaald? Ons mannetje (zit en zat op de 1+ lijn, dus is niet de kleinste) heeft er tot bijna een jaar ingezeten.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ken ze allebei en volgens mij maakt het niet heel veel uit qua maten. Maar heb je er al de kussentjes uit gehaald? Want met 65cm en 7.8 kg zou je kindje er makkelijk in moeten kunnen! Wij hebben zoon erin gehad tot 22 mnd en hij was toen ruim 9 kg bij 78/79 cm, zelfs nu zou hij er nog net in passen met ruim 81,5 cm en 9,5 kg.

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik herken het "probleem".. Hier alleen een maxi cosi city.. Qua lengte gaat het prima, maar de schouders zijn een drama, hij moet ze echt naa voren draaien zeg maar.. Gelukkig vind het het nog prima, dus nog geen last ervan..
    Oudste had het ook, die is met 6,5 maand over gegaan want het paste gewoon echt niet meer.. (hele brede schouders, moest met kleren ook altijd 1 a 2 maten groter kopen omdat zijn schouders anders niet pasten

5. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ja het kussentje is eruit. Maar het gaat echt om de schouders die zitten klem in de pebble vooral nu met een winterjas aan. Krijsen als hij erin moet, echt niet leuk meer. Het is nog veel te vroeg maar bij welke leeftijd zijn jullie overgegaan naar het volgende autozitje volgens mij de pearl?

6. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    In principe wordt ook erg afgeraden om een (winter) jas aan te doen in een autostoeltje. Misschien kan je hem in zijn truitje in de auto zetten met een dekentje erover? Zo hebben wij het altijd gedaan omdat ons zoontje anders ook niet mooi zat en je de bandjes dan minder goed kan aantrekken.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het is dat je dat erbij zet, maar anders zou ik serieus denken dat je nu al overweegt om hem, bij 18 weken, al over te zetten naar een vervolgstoel! Gewoon al omdat je het noemt.

Het wordt aangeraden om je kindje zo lang mogelijk in de MC te houden. Ze kunnen over als hun hoofd boven de rand uitkomt. Het is niet erg als de beentjes uitsteken.

Aiden is met 11 maanden overgegaan.

Met 18 weken is veel en veel te vroeg. Dan vraag je om problemen en het is zeer slecht voor je kindje.

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier is het een tijdje een fase geweest, het niet in de maxi cosi willen. DUs misschien is het met een paar weken over! Even doorzetten.

Ik vergeet vaak de jas aan te doen en dan zit hij er al in. Dus dan doe ik de jas omgekeerd aan zeg maar. De mouwen aan, en dan de rits aan de zijkant instoppen. Dan krijgt hij het toch niet koud. En heb je in jouw geval meer ruimte!

Ik heb de cabriofix en een kennis de pebble. De pebble is iets zwaarder maar verder is er weinig verschil. Ow, de bandjes trouwens wel. Want in de pebble kan hij nog op de laagste stand en bij de cabriofix is hij al heel lang op de hoogste stand.
    De breedte weinig verschil.

Anders een keer naar de winkel en even meten? Of proberen?

Lastig is het zeker een huilen/schreeuwend kind!

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn dochter is ook ruim 17 weken en heeft precies hetzelfde. Ze was een paar weken geleden ook al ruim over de 7 kilo en zit ook vrij "krap" in de maxi cosi pebble. Maaaaar.. dit lijkt zo. Hij is echt groot genoeg, het moet juist een beetje geborgen zitten.

Veel baby's hebben gewoon een hekel aan het zitten in de maxi cosi. Mijn dochter vindt de gordeltjes ook absoluut niet fijn, maar het moet nou eenmaal.

Ik vind het ook wel een beetje alarmerend dat je het al hebt over "wanneer ging jullie kindje over" want daar is je zoontje echt nog VEEL te klein voor. En niet alleen nu, maar de komende 3/4 maanden zeker ook nog.
    Overigens zal een ander model maxi cosi geen verschil maken, wat ik heb begrepen zijn ze allemaal zo goed als gelijk en is de pebble zelfs nog een redelijk ruime variant.

Hier werd trouwens ook altijd geadviseerd om geen dikke jas aan te hebben in de autostoel. Gewoon zonder jas en met een dekentje.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou mij met 18 weken ook niet afvragen wanneer andere kinderen overgegaan zijn...want daar ben je het komende jaar nog niet aan toe. Waarom zou je je dat nu al afvragen???

Maar goed onze dochter ging met 16 maanden over.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou geen jas aan doen in de maxicosi (hebben wij nooit gedaan) gewoon een vestje is warm zat in de auto.
    Nina heeft er tot ruim een jaar in gezeten en toen was ze 80cm en 10,5kg

12. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga hem ook nog niet in een vervolgstoeltje zetten, het was gewoon een vraag omdat ik mij hierin nog niet verdiept heb.

Ik ga hem nu maar geen dikke jas meer aandoen. en zo te horen ben ik niet de enige met dit probleem, maar veiligheid gaat voorop dan maar schreeuwen.
    Bedankt voor jullie reacties!!

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Antwoord op de vraag met hoeveel maanden andere kindjes overgaan op een vervolgstoel: hier een kindje van 16 maanden die nog in de mc zit. Vervolgstoeltje gaan we denk ik over 1 a 2 maanden aanschaffen.

14. Bika

Bika Niet meer actief

Het schijnt dat de Pebble 4 cm smaller is dan de CabrioFix.

Tot wanneer scheelt per kind. Mijn zoontje ging 'rechtop' zitten (kwam echt omhoog) in de MC met 6 maand, dus op advies van de arts toch maar toen al over gedaan naar een opvolgstoel ondanks dat hij nog geen 9 kilo woog. Die vond hij prachtig en zat hij uiteindelijk dus veiliger in.

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dit is echt onzin! kun je je kindje gewoon in de mc laten als je een ongeluk krijgt knalt je kindje vanzelf terug in de stoel en dat is VELE malen veiliger dan met 6 maanden al in een vervolg stoel zetten... Echt je wilt niet weten wat een druk op het hoofdje komt te staan bij een ongeluk... Helaas hebben mijn broer en zwager hier alletwee ervaring mee (werken als politieagent en brandweerman)
    Echt wat een SLECHT advies van een arts pfff

16. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nooit omhoog kunnen komen in de MC hoor, dan zijn de gordels niet voldoende aangesnoerd. Er mag echt maar amper speling opzitten en dan krijgen ze hooguit hun kopje een beetje naar voor gestoken. Zelfs al zouden ze een beetje naar voor kunnen komen, dan nog is een stoeltje groep 0 nog altijd veiliger dan een vervolgstoel, deze zijn echt nog erg onveilig bij een pukje van 6 maanden dat niet eens 9 kilo weegt!

Als je echt, om wat voor reden dan ook, niet anders kan dan je kindje te vroeg over te doen naar een andere stoel, dan kies je best voor een stoel groep 0+1. Deze kunnen ook gewoon tegen de rijrichting in worden geplaatst en zijn wel veilig voor een kindje onder de 9 kilo.

Sowieso is eigenlijk een nekje onder de 1,5 jaar niet sterk genoeg om een botsing mee te maken met de rijrichting mee.

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Die arts moet zich doodschamen! Wat een belachelijk advies.

Als je zoontje rechtop gaat zitten in de maxicosi kun je maar 1 ding concluderen: je hebt de gordeltjes niet strak genoeg. Want indien deze strak zitten dan kunnen ze gewoon never nooit omhoog komen. Ja ze kunnen wellicht hun hoofdjes enkele cm omhoog tillen, maar dat is helemaal niet erg en niet gevaarlijk. Een vervolg stoel is voor zo'n klein kindje met zo'n laag gewicht nog hartstikke onveilig.

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier gaat ze idd ook rechtop zitten in de mc; een teken dat de gordels vaster moeten worden getrokken...

19. Bika

Bika Niet meer actief

laat maar... post verwijderd

ben niet achterlijk, ha ook niet, kinderarts niet en de overige mensen ook niet. ga me niet verdedigen ook

20. Bika

Bika Niet meer actief

ook verwijderd

Deel Deze Pagina