Ik heb hier weleens begrepen dat het 'kan' vanaf ongeveer 3,5 a 4 jaar, maar dat ze liever wachten tot 6 jaar. Maar ik denk dat dat verschilt per kinderpsycholoog.
Idd pas als ze uit school komt... Probeer hier vaak een ritme aan te houden maar lukt soms gewoon niet.
Aansluitend op de vraag van Jusi; wat heeft gemaakt dat jullie ( en school) denken aan ADHD? Hoe merk je het verschil op die leeftijd tussen 'gewoon' druk/ongeconcentreerd/etc..( conform leeftijd en geslacht) en ADHD? Nu snap ik dat diagnostiek daarin bepalend is, maar als ouder merk je als eerste de "klachten" op. Wat was specifiek bij jullie kindjes wat de doorslag gaf om onderzoek te doen of hulp te zoeken bij ha of GGZ?
Kan van Solgar zijn of een ander merk.. Zelf gebruik ik Now en bestel ik bij de vitaminestore. Solgar is te koop bij de DA drogist..
Magnesium is magnesium. De stof waar het aan gebonden is, is belangrijk voor de opname. Magnesium gebonden aan oxide bijvoorbeeld, wordt zeeeer slecht opgenomen en werkt eigenlijk alleen maar laxerend. Magnesium gebonden aan een (amino)zuur, wordt juist erg goed opgenomen.. Ikzelf gebruik dus magnesium gebonden aan citroenzuur (citraat). Andere verbindingen die ook (erg) goed opneembaar zijn, zijn onder andere; Chelaat, Malaat, Tauraat.. Op zich kun je erg veel vinden op internet, ook over het effect van magnesium op bijvoorbeeld ADHD. Ik heb er uren aan besteed
Hier heeft visolie een goed effect. Veel structuur en geen chaos om me heen anders word ik alleen maar onrustiger. Wat ook erg belangrijk voor mij is om met een 'leeg'. Hoofd naar bed te gaan. Heerlijk douchen om zo alle ' zorgen' van de dag weg te spoelen of lekker iets lezen wat ik leuk vind. Doe ik het niet dan slaap ik erg onrustig.
Wij zijn bij de Ggz geweest toen ons zoontje 3,5was. Symptomen van pddnos en adha duidelijk aanwezig maar de stempel niet gekregen omdat ze hem te jong vinden. Nu bijna 4,5 weer een afspraak. Het zou mij erg verbazen als ze weer geen stempel gaan geven.
Onze zoon liet op zeer jonge leeftijd al anders gedrag zien. Als ik hem ophaalde bij het kdv sloeg hij zijn hoofdje op de grond of tegen een pilaar oid. Ook thuis deed hij dit, zodra er iets "anders" gebeurde. Veel slaan, zonder agressief te zijn, andere kinderen duwen zonder reden. En als hij iets had gedaan, zag ik dat hij oprecht geen idee had waarom. Het waren echt hele impulsieve acties, waardoor consequenties totaal geen emotie los maakte. Hij begreep het gewoon niet. Vanaf 2,5 is hij 5 maanden 2 ochtenden pw geobserveerd, daarna observaties bij ons thuis en, 2 jaar later, officieel diagnose adhd.
Sorry,sorry sorry, typefoutje!!!! Ik bedoelde oervoeding! Geen overvoeding, of opvoeding. Minder suikers, snelle koolhydraten, bewerkte producten etc. Excuus voor de verwarring
Al eens gehoord van hartcoherentie? Hartcoherentie Lees er maar eens over google ook eens op harthmatbenelux. Succes