Wat heeft positief effect bij ADHD?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirro, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb hier weleens begrepen dat het 'kan' vanaf ongeveer 3,5 a 4 jaar, maar dat ze liever wachten tot 6 jaar. Maar ik denk dat dat verschilt per kinderpsycholoog.

2. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Idd pas als ze uit school komt...
    Probeer hier vaak een ritme aan te houden maar lukt soms gewoon niet.:(

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Diagnose stellen kunnen ze idd al snel maar medicatie wachten ze vaak mee tot/na 6 jaar...

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Aansluitend op de vraag van Jusi; wat heeft gemaakt dat jullie ( en school) denken aan ADHD? Hoe merk je het verschil op die leeftijd tussen 'gewoon' druk/ongeconcentreerd/etc..( conform leeftijd en geslacht) en ADHD? Nu snap ik dat diagnostiek daarin bepalend is, maar als ouder merk je als eerste de "klachten" op. Wat was specifiek bij jullie kindjes wat de doorslag gaf om onderzoek te doen of hulp te zoeken bij ha of GGZ?

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Kan van Solgar zijn of een ander merk.. Zelf gebruik ik Now en bestel ik bij de vitaminestore. Solgar is te koop bij de DA drogist..

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Magnesium is magnesium. De stof waar het aan gebonden is, is belangrijk voor de opname. Magnesium gebonden aan oxide bijvoorbeeld, wordt zeeeer slecht opgenomen en werkt eigenlijk alleen maar laxerend. Magnesium gebonden aan een (amino)zuur, wordt juist erg goed opgenomen.. Ikzelf gebruik dus magnesium gebonden aan citroenzuur (citraat). Andere verbindingen die ook (erg) goed opneembaar zijn, zijn onder andere; Chelaat, Malaat, Tauraat.. Op zich kun je erg veel vinden op internet, ook over het effect van magnesium op bijvoorbeeld ADHD. Ik heb er uren aan besteed;)

7. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Valeriaan tabletten, om beter te slapen, en om overdag rustiger te zijn....

8. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft visolie een goed effect. Veel structuur en geen chaos om me heen anders word ik alleen maar onrustiger. Wat ook erg belangrijk voor mij is om met een 'leeg'. Hoofd naar bed te gaan. Heerlijk douchen om zo alle ' zorgen' van de dag weg te spoelen of lekker iets lezen wat ik leuk vind. Doe ik het niet dan slaap ik erg onrustig.

9. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Wij zijn bij de Ggz geweest toen ons zoontje 3,5was. Symptomen van pddnos en adha duidelijk aanwezig maar de stempel niet gekregen omdat ze hem te jong vinden.
    Nu bijna 4,5 weer een afspraak. Het zou mij erg verbazen als ze weer geen stempel gaan geven.

10. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Tegen ons zeiden ze namelijk dat ze pas een stempel geven vanaf een jaar of 8

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Onze zoon liet op zeer jonge leeftijd al anders gedrag zien.
    Als ik hem ophaalde bij het kdv sloeg hij zijn hoofdje op de grond of tegen een pilaar oid. Ook thuis deed hij dit, zodra er iets "anders" gebeurde.
    Veel slaan, zonder agressief te zijn, andere kinderen duwen zonder reden.
    En als hij iets had gedaan, zag ik dat hij oprecht geen idee had waarom. Het waren echt hele impulsieve acties, waardoor consequenties totaal geen emotie los maakte. Hij begreep het gewoon niet.
    Vanaf 2,5 is hij 5 maanden 2 ochtenden pw geobserveerd, daarna observaties bij ons thuis en, 2 jaar later, officieel diagnose adhd.

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met neurofeedbacktraining?

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Sorry,sorry sorry, typefoutje!!!!

Ik bedoelde oervoeding!

Geen overvoeding, of opvoeding.
    Minder suikers, snelle koolhydraten, bewerkte producten etc.

Excuus voor de verwarring:)

14. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38

Dat is hier precies zo hij heeft dan zo'n blik in zijn ogen totaal geen idee wat ie heeft gedaan

15. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    Al eens gehoord van hartcoherentie?
    Hartcoherentie

Lees er maar eens over google ook eens op harthmatbenelux.

Succes

Deel Deze Pagina