Onduidelijkheid. Wie kijkt mee?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Username, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

#1 Username, 9 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2012
    Een beetje verwarrend. Ik temperatuur inmiddels 6 maanden. Sinds eind vorige maand gaan we voor ons eerste kindje. De afgelopen week dagelijks seks gehad. Grotendeels omdat we er zin in hadden en de laatste twee dagen voor de zekerheid, so to speak.
    Mijn eisprong was de afgelopen zes maanden op dag 13, 14 of 15. Meestal op dag 14, 1x op dag 13 en 1x op dag 15. Mijn cyclus is regelmatig en eigenlijk standaard tussen de 23 en 25 dagen. Inmiddels ben ik op dag 16 en m'n temperatuur is nog niet overtuigend aan t stijgen (wel licht). Man en ik hebben wel even genoeg seks gehad eigenlijk, maar ik vraag me af of we als we vanavond lekker gaan slapen dan niet mogelijk m'n eisprong missen. Wie wordt er wijs uit m'n chart? Vorige charts kan ik we ook bijplakken als dat handig is.

3d19fe Ovulation charts on FertilityFriend.com

2. Username

Hmm ik twijfel of m'n chart goed te zien is... Zien jullie m?

3. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ik krijg een inlog scherm te zien

4. Username

#4 Username, 9 jul 2012
    URL aangepast in m'n openingspost. Zo zou t wel moeten werken.

Yvon en Beckje, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik zie nog geen eisprong eigenlijk... een dagje ertussen laten is trouwens geen probleem :) heb ook niet op de dag van mijn eisprong zelf gevreeën. maar 1 a 2 dagen ervoor. maar echt een duidelijke eisprong zie ik nog niet

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Je hebt best kans dat dag 15 je ei was en je temp nu gaat stijgen

7. Username

#7 Username, 9 jul 2012
    Ik hoop t van harte. Dit is de eerste keer dat ik zo'n rare chart heb. Meestal is t duidelijk laag voor m'n eisprong en echt hoger daarna. Nu zitten er toch wel pieken in.

Zwanger worden mag bij mij om medische redenen niet al te lang duren. Stom, hoe zeer ik me ook had voorgenomen om dit alles heel relaxed te gaan doen, ik kan aan niks anders meer denken :x

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @username ik denk dat je ei op dag 15 gesprongen is. Nog even morgen afwachten maar wsl is het dan wel duidelijk.

En tja als je er eenmaal aan begint lijkt het toch wel erg lastig zijn om er niet meer aan te denken ;) Je bent niet de enige die daar last van heeft :)

9. Yris

Yris Niet meer actief

Dag 15 zou je eisprong kunnen zijn.. Weet je of je vruchtare afscheiding had de afgelopen dagen? is handig om het op je kaartje in te vullen (ook ff houd er rekening mee) ;)

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dag 15 kan het zijn, je hebt wel een flink wisselend kaartje.

Maar 1 of 2 dagen ertussen geen seks kan geen kwaad hoor. Zo lang leeft het wel.

11. Username

@lynn: ik heb t een tijd geprobeerd om m'n afscheiding bij te houden, maar ik kan er niet veel mee. Het maakt het niet duidelijker voor me in elk geval. Draden trekken of iets wat er op lijkt is me nog nooit gelukt...

@sandana: dit is de eerste keer dat ik zo'n grillig kaartje heb. Meestal is t aardig gelijkmatig met een duidelijk verschil tussen voor en na de eisprong. Nu zijn t net de Alpen. Lekker onduidelijk. Vandaar ook m'n twijfel.

12. Username

En nu zakt ie weer :( Ik ben er behoorlijk door van slag. Dat t niet in een keer raak is had ik al bedacht. Maar hoe kan ik nu ineens geen eisprong hebben? Lijkt me niet dat die deze maand nog komt, aangezien ik die altijd rond dag 14,15 heb. :(

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hmm ik had wel verwacht dat je temp verder zou stijgen. Misschien dat je ei gewoon wat later komt dit keer. Het is onhandig als je niet weet wanneer je ei komt. (de mijne heeft ook geen vaste dag)
    Tja blijven door tempen en afwachten (en af en toe klussen natuurlijk)

14. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    971
    66
    28
    Ja die 15e leek inderdaad succesvol te worden....ben benieuwd wat je temp morgen doet.

Vervelend is dat wachten he? Ik heb het elke cyclus, eitje komt altijd op een ander moment. Mijn eitjes hebben duidelijk een eigen mening :p.

Je kunt ook best een keer een wat langere cyclus hebben, ook al ben je normaal heel regelmatig.

Toch manlief nog een keertje verleiden vandaag voor alle zekerheid? ;)

15. Username

Hmmm misschien is dat wel zo handig ja. Hebben CD 15 voor t laatst seks gehad. Ik kijk ervan op dat t nu zo gaat. M'n cyclus is al heel lang regelmatig, soms een dag langer, soms een dag korter. Maar meer niet.
    Idem voor m'n eisprong. En ik baal dat ik er zo door van slag raak. Had mezelf voorgenomen relaxed te blijven, maar dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan :(

16. Username

Kun je trouwens een eisprong hebben zonder dat je temp dusdanig omhoog gaat dat FF m herkend als eisprong?
    En kan je eisprong zomaar een maand overslaan? Ik schrik ervan merk ik, heb dit nog niet eerder meegemaakt en temp sinds januari.

17. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik denk wel dat dag 15 je ei is geweest. Als morgen je temp weer hoger is, zal FF ook wel een kruis zetten.
    Ik heb vorige cyclus na ei op dag 2 een dipje gehad in de temp waarna die gewoon weer doorsteeg.
    Ik zou me nu dus nog even geen zorgen maken :)

18. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Het is moeilijk te boordelen, ook voor FF aangezien je je slijm niet in de gaten houdt, dat is immers ook een belangrijke indicator.

Ik denk dat je rond dag 15 je ei hebt gehad. Als je naar mijn kaartje kijkt zou je ook twijfelen welke dag mijn ei was, en blijkt nu dat hij waarschijnlijk zelfs een dagje vroeger zal geweest zijn.
    Ben maandag bij de gyn nl. een week vooruit gezet.
    Op 9DPO eerste positieve test en 1d na NOD heb ik positief getest met 3+ op een CB digital.

Het hoeft dus niet perse iets te zeggen.

Je temp die nu naar beneden gaat kan een innestelingsdip zijn, hoeft niet want het is vroeg, maar het kan wel.

Even afwachten wat de volgende dag doen en gewoon om de dag klussen, je hoeft niet perse elke dag te klussen want dat jou je zelf ook niet vol hoor.

19. Username

#19 Username, 11 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2012
    Bedankt voor de reacties. Ik ben benieuwd wat de thermometer me morgenochtend vertelt...

Slijm/afscheiding bijhouden vind ik erg moeilijk. Het is me nog nooit gelukt om ergens draden van te trekken. Kom er gewoon niet uit. Zie wel dat t nu wat droger en witter is, maar is dat dan creamy of sticky? Als er iemand tips heeft om dat te leren dan zijn ze welkom :)

20. Username

Ik weet wel dat t rond m'n eisprong altijd meer en slijmeriger is. Eggwhite neem ik aan. Klinkt misschien stom maar ik heb t de afgelopen maanden geprobeerd maar t word me niet duidelijk.

Deel Deze Pagina