die oren steeds... zucht.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door happyglow, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik loop al vanaf baby af aan dokter in en uit met oorontstekingen bij onze oudste. Het is een waterrat dus we dachten in 1e instantie dat het daardoor kwam toen de huisarts op 1,5 jaar met buisjes aankwam als oplossing Wij zijn toen gestopt met zwemmen om te kijken of het ophield maar het hield maar niet op. Daar gingen we weer huisarts in en huisarts uit tot het zo erg werd dat ze niet goed meer hoorde.

Thuis nog een hele discussie gehad, ik dacht dat ze ons ECHT niet hoorde terwijl mijn vriend dit voor oostindische doofheid aanzag. Wij werden doorverwezen naar de KNO arts toen ze 3 jaar was. Ze bleek vocht achter haar oren te hebben en buisjes was nog de enige oplossing voor het gehoorprobleem (en dan ook meteen voor de oorontstekingen zeiden ze er tussen neus en lippen bij alsof het gehoor een groter probleem was dan de ontstekingen waar ze zo'n last van had)

Na de operatie kreeg ik van de chirurg te horen dat er veel meer vocht achter zat dan ze gedacht hadden en dat ze dus wel VEEL meer moet horen dan hiervoor! En dat deed ze gelukkig!

Alleen die helse oorontstekingen waren erger dan voorheen. het arme kind moest bijna met een bakje lopen om al het oorsmeer in op te vangen. In de winter moesten we tig mutsen kopen met oorflappen omdat ze na een ochtend dragen doorweekt waren met smurrie. haren moesten we elke dag minstends 2x uitwassen het was geen doen. Op en neer naar de huisarts met een schreeuwend kind van de pijn en de hoeveelheden kuurtjes met antibiotica die ze gehad heeft, ik weet het niet. ben de tel kwijt.

Ze kon niet naar buiten toe zonder muts omdat ze dan gilde van de pijn in haar oren (door de wind). Tot ze 3 weken terug een beetje begon te bloeden uit haar oor. Ik dacht eerst nog dat het erg gekleurd oorsmeer was maar het werd erger en erger tot het zelfs uit haar oor liep nonstop. Waar ik vrijdag ochtend nog dacht, dit gaan we het weekend overtillen en een afspraak maken bij de ha (alweer) stond ik zaterdag nacht in paniek bij de HAP omdat ze gewoon aan het bloedden was uit het oor en aan het gillen was van de pijn tot 22:00 in de avond. Toch weer een kuur meegekregen en een doorverwijzing naar de KNO.

Meteen de dag erna mochten we halsoverkop naar de KNO omdat er plek was voor haar. en als dan zelfs de KNO arts schrikt van de ontsteking in haar oortje breekt mijn hartje. Wat moet dat kind een pijn gehad hebben zeg :( Ze heeft een monstertje gemaakt en op kweek gezet om te kijken wat ze nou voor bacterie in haar oren heeft zitten dat die onsteking steeds zo hartnekkig laat zitten. Morgen gaan we terug dan is de kweek klaar en kan ze de bacterie zien en er een juiste behandeling tegen geven.

Maar nu net weer. huilend wakker worden van de pijn aan haar oor. Paracetamol gegeven, bij pappa op het grote bed gelegd om samen in slaap te komen en dan leg ik haar weer terug.

ze is inmiddels 4 jaar en word hier zo moe van... iemand hier ervaringen mee? Kan het gewoon niet hebben dat ik machteloos aan de zijlijn sta.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik herken het wel, gelukkig nog niet zo heel erg dan bij jullie dochter. De buisjes zijnoverigens geen middel tegen oorontstekingen, alleen het vocht en de ontsteking kunnen sneller weg. Dit is ons heel duidelijk verteld door de knoarts..

Hier al ruim een jaar aan het tobben met oorontstekingen, keelontstekingen en verkoudheden. Morgen gaan hier de keelamandelen eruit, we hopen dat dat de oplossing is voor alle problemen in het kno gebied (neusamandel is al geknipt tegelijk met de buisjes)

Heel veel sterkte en hopelijk snel een oplossing voor jullie!

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Jeetje wat heftig en zielig voor je dochtertje! En vervelend voor jullie natuurlijk. Je zit een beetje in een vicieuze cirkel met de antibiotica, dit maakt niet alleen de bacterie van de oorontsteking dood, maar "verwoest" ook haar eigen afweer. Hierdoor wordt ze weer bevattelijker voor nieuwe virussen/bacteriën. Laten jullie trouwens wel altijd de ontsteking checken? Of dit door een virus of bacterie komt? Antibiotica helpt niet bij een virus en het zou zonde zijn als ze om niks antibiotica zou krijgen.
    Verder heel erg oppassen met suiker, verminderd ook de weerstand. Misschien eens met probiotica starten? (info bij natuurwinkel) Eet ze goed groente/fruit?
    Er al eens over nagedacht een bezoek aan een klassiek homeopaat te brengen? Ik ben bekend met homeopathie en met chronische oorontstekingen kunnen ze vaak heel goed helpen.
    Succes met jullie meisje, hopelijk "groeit" ze er snel overheen!

4. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Pfoe he, wat heftig. Hier zelf helaas erg bekend met oorontsteking. Het doet zo zeer, arm klein meisje.
    Als ze pijn heeft maakt liggen het erger. Mijn moeder pakte mij vroeger als ik pijn had op schoot om te slapen. Zij zat dan met 6 kussens in haar rug op bed, ik zat op haar schoot, buik tegen buik en mijn hoofd op haar schouder. Soms sliepen we zo de hele nacht samen, tenmiste, ik sliep, ik weet niet of mijn moeder ook sliep. Verder kan je haar veel (kleine slokjes) laten drinken. Dat verzacht de pijn ietts.

Verder zou ik als ik jou was de deur platlopen bij de kno-arts. Hier moet snel wat aan gebeuren.
    Heel veel sterkte voor je kleine meid en een dikke knuffel voor jou.

5. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wat zielig zeg!!
    Mijn zoontje heeft al vanaf zijn eerste jaar steeds keelontstekingen gehad,
    En kreeg de ene na de andere antibiotica kuur.
    Daarom zijn amandelen laten knippen maar het bleef maar steeds terug komen.
    De arts zij dat hij er niet veel aan kan doen verder.
    Ik ben daarom met mijn zoontje naar een homeopaat geweest een half jaar geleden en sindsdien gaat het stukken beter met hem!!

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Mijn hard breekt als ik je verhaal lees. Ik heb er geen verstand van ... hoop dat je dochtertje snel geholpen is. Het schijnt ook een van de ergste pijnen te zijn. Arm ding. Sterkte ook voor jullie.

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Zodra ze pijn heeft lopen we bij de HA naar binnen toe en die checkt het. Suiker eet ze alleen bij uitzonderingen zoals feestjes verder krijgt ze van ons geen snoep. Geen van de kinderen trouwens. Vind ik niet nodig maar ga het ook niet weigeren als het op een feestje aan haar aangeboden word. Ze eet fruit als een gek, ze is er echt gek op! Elke dag eet ze 3 stukken fruit, zoveel mogelijk verschillend fruit steeds en ze lust alles dus dat is het ook niet. Ze is trouwens sowieso een goede eter en eet eigenlijk alles wel (tot nu toe dan, even afkloppen haha)

Ben nog niet naar een homeopaat geweest, ga ik zeker in gedachte houden als dit niet werkt. thanks voor de tip.

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees er niet over, maar hoe is haar neus? Bij een dichte neus kan de druk en ontsteking niet weg. Sprayen met zoutoplossing of max een week met echte neusdruppels om de neus open te houden bij een oorontsteking. En is de neusamandel er al uit? En niet weer aangegroeid?

Hioer was meisje direct van de chronische gele loopneus af nadat de neusamandel eruit was - en ook geen oorontsteking meer gehad.

Verder zou ik zeker ook probiotica gaan geven met al die kuurtjes die ze heeft gehad.

9. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    hoi

ikzelf had vroeger als kind heel veel oorontstekingen. Mijn neusamandelen zijn eruit en ik zou buisjes krijgen. Echter had mijn buurjongetje ook buisjes gekregen en die vielen er om de haverklap uit waardoor mijn ouders besloten geen buisjes in mijn oren te laten zetten. Ze hebben mij meegenomen naar een homeopaat welke pilletjes heeft voorgeschreven; kalium bichromicum d6. Deze hielpen zo goed dat ik daarna geen oorontsteking meer gehad hebt. Voor volwassenen is er rinileen van vsm en dat gebruik ik uit voorzorg wanneer ik merk dat ik verkouden wordt.
    Misschien dat je hier iets aan hebt?

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Haar neus is prima gelukkig. Weinig snotneuzen eigenlijk..

11. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik zou ook direct starten met ABC Dophilus van Solgar. Dit is probiotica voor kinderen en helpt haar weerstand meer op peil te houden. Die antibiotica is echt de pest voor je darmen en je weerstand, maar helaas noodzakelijk in het geval van fikse oorontstekingen. Kan alleen maar zeggen flink neussprayen en sterkte. Misschien helpt het om ook keel- en neusamandelen te laten knippen. En zitten er al buisjes in de oortjes?

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    He wat zielig voor je dochter. Ik heb geen tips, maar wil jullie veel beterschap wensen. Hopelijk gaat het gauw weer beter.

13. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Onze zoon heeft de eerste 2,5 jaar ontstoken oortjes gehad, maar echt niet zo verschrikkelijk als jullie dochter. M'n hart breekt gewoon bij de gedachten dan zo'n kleintje die verschrikkelijke pijn steeds moet voelen. Is er inmiddels al een antibioticum voorgeschreven?

14. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    wat erg zeg voor je kindje. helaas ook ervaringen met veel oorpijn/ontstekingen. Gelukkig niet tot bloedens toe. maar ze is net weer hersteld van een loopoor (heeft ook buisjes, keel en neus amandelen verwijderd). duurt bij haar ook minimaal een week. Trouwens zij heeft nooit antibiotica gehad voor haar oren (dokter is hier niet zo voorstander van) Je zegt dat ze niet vaak last van loopneus heeft. DIt kan ook duiden op te grote neusamandelen hoor. Heeft ze die nog. Teovallig heeft mijn oudste die alleen laten verwijderen omdat ze dus ook nooit een loopneus had maar dus wel erg verkouden was, zat gewoon helemaal dicht.

Ben benieuwd wat er uit de kweek komt. heel veel sterkte.

15. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Uit de kweek kwam een bepaalde bacterie waar ze nu speciale oordruppels voor heeft, dit helpt tegen het lopen van de oren maar de geur zit er nog licht. Nu hopen dat dit wegtrekt.

Ze heeft geen enkele amandelen laten knippen nog dus zowel in haar keel als in haar neus zitten ze nog. Hopen dat dit aan slaat!

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh wat ontzettend sneu voor je meisje en wat vreselijk om haar zo te zien... Krijg er gewoon een brok van in mijn keel als ik me voorstel dat ik mijn dochter zo zou zien!
    Hopelijk slaan de oordruppels aan...
    Hier gelukkig nog nooit last gehad van de oren of wat dan ook, dus geen ervaring met de andere tips die je gekregen hebt! Zou alles aangrijpen als ik in zo'n situatie zou zitten...
    Hopelijk helpen de oordruppels goed en anders zou ik toch echt met de KNO-arts om tafel gaan wat het verdere 'plan' is!
    Naar de homeopaat en starten met probiotica kan sowieso geen kwaad. Zeker met al die AB-kuurtjes...
    Beterschap!

Deel Deze Pagina