Wat heeft ze nou toch....

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door din0, 17 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.163
    1.844
    113
    Gaan we doen ook.
    Wil het goed uitgezocht hebben.

Willen de juiste hulp.

En tuc de opvoed poli heeft inderdaad personen en lopen die dat mogen dus hun hebben de diagnose gesteld...

2. tuc

tuc Niet meer actief

O die poli dus. Dat vroeg ik mij af, want in je tekst staat: de diagnose is gesteld door.
    Ik kon er niet uithalen wie nu.

Pipo30 vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zie idd (als ik de opvoedpoli online opzoek)wat hier eerder gezegd is dat er ook psychologen en orthopedagogen werken. Ik moet zeggen dat het er aardig professioneel uitziet.
    Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze zomaar wat roepen.
    Maar welke 3 diagnoses heb jij dan op papier? Of heb je het verkeerd begrepen en zijn het niet allemaal diagnoses?
    Er moet nl een uitgebreid onderzoeksverslag zijn en een duidelijke conclusie waarin de diagnose staat.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Er zijn wel veel meer kinderen met meerdere diagnoses , veel daarvan gaan regelmatig samen, gedrag dat elkaar overlapt en dus zeer veel op elkaar lijken. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat de vorige diagnose niet klopt, het kan heel goed zijn dat ze dat heeft + adhd.

Maar goed jij twijfelt , je kind zit niet lekker in haar vel, het loopt thuis en op school niet. Lijkt mij genoeg reden om en te vragen of ze opnieuw onderzocht kan worden en de aangeboden hulp aan te nemen.
    Als het goed is heb je de verslagen etc van de vorige onderzoeken, zo niet vraag die dan op. Zoek iemand of een instantie waar je wel vertrouwen in hebt en laat haar gewoon nog een keer onderzoeken. Soms komen dingen duidelijker naar voren wanneer een kind wat ouder is.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Helaas is hechtingsstoornis geen officieele diagnose. En dat maakt het zeer complex. Zeker binnen onderwijs maar ook in therapie.
    Het lijkt erg op adhd en autisme en word daardoor vask verward in aanpak.
    Zoek een op internet naar esther groenewege. Haar site kan je een eind op weg helpen.
    Succes, hechtingsproblematiek is helaas bittere stof

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Waarom is het geen officiële diagnose? In de DSM 5 is ‘reactieve hechtingsstoornis’ opgenomen?

Akira1978 vindt dit leuk.
  7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.163
    1.844
    113
    Wij gaan de hulp weer opstarten.

Er zijn n9g een paar dingen van de op poli dat mij tegen het harnas jaagt.
    Dus met hun stoppen wij.
    Hebben nu een gevonden zonder wacht lijsten met van alles in hun `pakketje`
    Wij gaan nu eerst kijken wat zij nodig heeft.

Tjnx

8. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Klinkt als een hechtingsstoornis en dit is ontzettend complex. Vandaar waarschijnlijk ook haar gedrag. Intensieve therapie, spel of psychotherapie met ouders is het enige wat mogelijk kan helpen vermoed ik...

9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.163
    1.844
    113
    Het is niet bewezen.
    En het ging maanden goed nu niet.
    Alles word opgestart..
    Weer onderzoeken en ons handvaten geven is wel echt nodig.

Deel Deze Pagina