Wat heeft ze toch!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door palmie37, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Sinds een week is het drama met Chloé, ik ken mijn meisje helemaal niet terug!
    Ze eet heel slecht ineens, alleen de fles van 07.00 drinkt ze en verder niet, als ik smiddags en savonds met de fles aankom begint ze panisch te huilen:(
    Een half potje fruit, een heel potje groente en af en toe een nijntje koekje of liga tussendoor wil ze wel!
    Ze slaapt snachts ook niet meer door, op zich vind ik dit niet erg maar nu al 2 nachten dat ze wel tig keer panisch wakker word en heel moeilijk te troosten is, probeer haar dan ook iets te laten drinken(sap) maar dat wil ze absoluut niet!
    Ik zit er zo giga doorheen en weet niet hoe ik mijn meisje moet troosten, ze heeft geen koorts, overdag is ze erg vrolijk maar snachts lijkt het net of ze heel bang is.

Is dit een sprong of misschien een fase, herkennen jullie dit en gaat het over?

Thanks!
    Liefs Palmie

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik herken het wel van het panisch wakker worden sem heeft het nu een week ofzo word ineens wakker snachts en begint keihard te krijsen. Maar als ik hem dan eruit pak lacht ie weer aan. Ik denk dat het dromen zijn ofzo.

Ja van het flesje weet ik ook niet misschien kun je een tuitbeker proberen misschien wil ie gewoon geen fles meer. En gaat het uit een tuitbeker beter

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zeg de 8 maanden sprong.. Hier ging het net zo.. alleen hij werd 's nachts niet wakker.. Gaat vanzelf over;)

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Pfff dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, heb inderdaad gelezen dat de 8 maanden sprong best heftig kan zijn maar dit....:$

We hebben alles al geprobeert, tuitbeker, gewone beker nee ze trapt er helaas niet in;)

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Heb toch even een afspraak gemaakt bij de huisarts!
    Misschien last van keeltje of oortjes tja je weet het gewoon niet bij die kleintjes.

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik zeg tandjes. ;)

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik kan ook ineens niet meer normaal haar luier verschonen, ze wil constant op haar buik draaien en daardoor is luier verschonen 1 grote strijd geworden pffffffffff....

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De acht maanden sprong maar. Wel verstandig van je dat je even naar de ha gaat. Kan idd iets met oren enz zijn.
    En anders ja word ze ziek kan ook.

Hier ook een meisje dat steeds meer begint te veranderen ook acht maanden.

Wij arme moeders en vaders. Hier vaders ik heb een beetje rust ivb mijn galblaas operatie van donderdag haha.;)

9. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Heeel herkenbaar.
    Hier ook zo en mijn zoontje is ongeveer even oud als jouw dochter (ik ken je volgens mij nog van het 37 weken alweer...topic).

Lastig met eten en ook ineens weer late voedingen willen, terwijl meneer eerst altijd keurig van een uur of 8 in de avond tot de volgende ochtend doorsliep. Nu slaapt hij een uurtje, begint te gillen en wil dan niet meer slapen, maar spelen?!?
    Ook 's nachts wordt hij huilend wakker en het advies van het CB, namelijk een aai over de bol of even laten huilen en dan slaapt hij wel verder, nou dat gaat hier niet op hoor!
    Als hoogtepunt heeft hij gisteren in de auto ruim een uur achter elkaar gehuild en dan ok echt ontroostbaar gekrijsd. Pffff, dat doet hij anders echt nooit en hij was met niets, maar dan ook niets te kalmeren. We dachten op een gegeven moment dat hij er in zou stikken, zo ging hij te keer. Dat was een lange autorit naar huis :(.
    Ik ken dit ook helemaal niet van mijn zoontje en hoop inderdaad dat het ook weer over gaat.

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Precies ik herken je inderdaad!
    Lastig he dit allemaal, ik weet ook af en toe niet meer wat ik met haar aan moet en het eten is echt drama.
    Vannacht tot 4 keer toe echt krijsend wakker geworden en was inderdaad echt bijna niet te troosten pfffff ik ken mijn meisje zo ook niet!

11. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Oja, en dat 'vrij worstelen' op de commode zoals ik het altijd noem is hier dus ook aan de orde van de dag.
    Hij wil omdraaien en kruipen op de commode of gaan zitten en dan proberen te gaan staan (kan hij nog niet, maar hij oefent druk). Dus alles behalve liggen en in een andere positie krijg ik die luier toch moeilijk op de goede plek....
    Het is telkens pogen af te leiden, maar dat lukt niet altijd.

Het is echt een lieve schat, maar vermoeiend allemaal he?!

PS> Ben je nog iets wijzer geworden bij de huisarts?

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dat omdraaien en druk zijn op de commode hebben wij ook rond 8 maanden gehad.. heeft een paar weken geduurd en zo ineens was het over.. Nu geef ik hem iets in zijn handen wat op de plank boven de commode ligt (haarborstel o.i.d.) en gaat het prima.. blijft netjes liggen:)

goed dat je even langs de huisarts gaat.. Al is het maar om iets medisch uit te sluiten..

13. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Zou een nachtlampje misschien kunnen helpen? Omdat je zegt dat je het idee hebt dat je kleintje bang is 's nachts? Dan is er een punt van herkenning in de kamer zeg maar...

Dingen uitsluiten bij de ha is altijd aan te raden!
    Hopelijk heeft het enkel te maken met de sprong en is je kleintje snel weer de oude!

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Dank jullie wel allemaal!

Ze heeft gelukkig verder niks, de huisarts heeft haar helemaal nagekeken.
    Hij denkt ook dat het een fase is waar we ff doorheen moeten en een beetje verlatingsangst past bij deze leeftijd zei hij, tja het zij zo maar ben blij dat ze verder niks heeft!

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook een kleintje in de 8,5 maanden sprong. Sinds twee dagen slaapt hij slechter in en wordt hij 's nachts helemaal overstuur wakker.
    Ik troost hem in zijn bed, geef speentje en ben vrij snel weer zn kamertje uit en dan slaapt hij weer verder.

Overdag slapen wil hij ook niet echt meer en op de commode gaat hij ook alle kanten uit. Hij lijkt wel een worstelaar, hahaha

Ik kan hier trouwens de klok gelijk zetten op de sprongetjes. Daarom ben ik er ook gerust in dat het een fase is en dat het weer overgaat.
    Het leuke van dit alles is dat hij bezig is met het ontdekken van nieuwe dingen. Zo heeft hij ontdekt dat ik een moedervlekje op mijn nek heb en dat probeert ie met een heel serieus gezicht eraf te peuteren.
    En hij probeert in de box te gaan staan. Echt leuk hoor!!

16. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik gok hier ook op sprongetje... Ik geloofde er niet zo in die sprongetjes tot ik bij de 8 maanden kwam... oei heftig was die hoor.. Duurde hier ong twee weken en was lastig.. Maar iedere dag die je door bent is er weer eentje. Probeer anders tussen de middag ook even lekker te liggen als je kleintje ook ligt dan kun je wat bijtanken.. En ga wat dingen doen die haar afleiden.. Wandelen of zwemmen oid..

17. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Thanks meiden, deze sprong is inderdaad erg heftig poe zeg wat waren we verwend tot nu toe;)
    Vind het wakker worden nog niet zo heel erg snachts maar vind het wel erg dat ze dan zo panisch en hysterisch is, ik moet dan gewoon met haar meehuilen, het gaat door merg en been:(

18. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Huilt hij er dan ook zo hard bij met die worstelpartij op de commode?

19. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Fijn dat er medisch gezien in ieder geval niks aan de hand is.
    Hier is het warm eten nog steeds drama.
    Ik gok ook op last van het verzetten van de klok, toen is de ellende hier begonnen. (Ik zag er hier ook een topic over).

Deel Deze Pagina