slaapjes overdag, 14 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Essiedo, Nov 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essiedo

Essiedo Lid

Nov 3, 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Abel is ruim 14 maanden en slaapt nog twee keer per dag, 's ochtends ruim 1,5 uur en laat op de middag ook nog ruim een uur, met als gevolg dat hij pas rond 20:30 de nacht in gaat. Ik heb al geprobeerd 'smorgens wat te rekken richting 1 middagslaapje, maar toen sliep hij ook maar 1,5 uur en houd hij het niet vol tot 's avonds.

Hoeveel slapen jullie kleintjes rond deze leeftijd?

x Esther (mv Isis en Abel)

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Julia slaapt nog maar 1 slaapje, maar liefst eigenlijk wel best lang (1,5-2,5 uur), dus dan komt ze ook wel aan dezelfde tijd als jouw zoontje. Wel slaapt ze dan midden op de dag, dus gaat ze 's avonds wat eerder naar bed (half 8) en is dan 's ochtends om 7 uur weer wakker.

Ik vind half 9 's avonds trouwens niet heel laat hoor. Begrijpelijk als hij nog laat een tweede slaapje doet!

3. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Dilano heeft ook nog 2 slaapjes, s'ochtens een uut tot anderhalf en s'middags idem. Hij gaat ook s'avonds rond 20.30 naar bed. En slaapt nog niet de dag door komt 1 x en is s'ochtends rond 7.00 wakker nu 6.00

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Dinja slaapt vanaf haar 1e jaar van 13.00 tot 15.00, ooit wat korter ooit wat langer.

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Puck slaapt behoorlijk veel:

's ochtends 2 uur van 9.00-11.00
    's middags 2 uur van 13.30-15.30

En dan 's avonds van 19.00-7.00

Ze kan wel in geval van nood met 1 slaapje, maar daar wordt het absoluut niet gezelliger van ;)

6. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hier slaapt mijn dochter van 13 maanden.

s´ochtends van 10 tot 11.30
    s´middags van 14.30 tot 16.30

en s´avonds om 20:30 erin tot 08.30 ongeveer.

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Mijn zoon weigert om 2x te slapen op een dag. Eigenlijk heeft hij het nog wel nodig, maar hij vertikt het gewoon. Ik heb geluk als hij ongeveer een uurtje slaapt, zo ergens tussen 11 en 13u.
    Hij slaapt 's nachts van 7 tot 7 (momenteel maar tot 6 helaas...).

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    hier slaapt mijn zoontje van19.00 tot 8.30. Dan van 9.30 tot 12.30 en van 15.00 tot half 5.
    dus nog echt een slapertje.
    Door een vast ritueel kunnen we hem ook gerust een half uur eerder op bed leggen dan slaapt hij ook (bv als we vroeg eruit moeten).

Heb je al geprobeerd om hem eerder op bed te leggen?

9. Maia

Maia Niet meer actief

hier wisselt het een beetje, of 1 of 2 slaapjes. Eigenlijk is het thuis 1 slaapje en op het kdv 2 slaapjes.

Hier gaat ze rond half 12/12 uur naar bed en slaapt tot half 2/2 uur.
    We hebben het eigenlijk langzaam opgerekt. Gekeken naar wat ze kon, was 10 uur, toen redde ze het opeens tot half 11, weer een tijdje half 11 (en dus nog wel een laat middagslaapje) en na een week ofzo redde ze het weer een kwartiertje langer enzovoorts. Helemaal uit zichzelf, als ze een keertje wel om half 11 moe is gaat ze gewoon om half 11 naar bed, maar als ze het lijkt te redden hou ik haar gewoon wakker en spelen we gezellig. Maar ik heb wel een voordeel dat fleur altijd heel duidelijke tekenen van vermoeidheid heeft dus ik zie duidelijk wanneer ze echt moe is.

en ongeacht of ze 1 slaapje of 2 slaapjes heeft, ze gaat gewoon tussen half 7 en 7 uur naar bed toe, of ze moe is of niet, dat is bedtijd 's avonds.

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    M'n dochtertje gaat 's morgens rond 11 uur slapen en slaapt dan ongeveer 1,5 uur en that's it, ze wil in de namiddag echt niet slapen. Ik vind het geen probleem, ze is verder wel gezellig. Ze gaat 's avonds rond 7 uur/half 8 naar bed en wordt dan rond 8 uur s' morgens wakker.

Liefs Huismus

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron doet al vanaf 11 maanden nog maar 1 slaapje vanaf 12.00 tot 14.00 ongeveer (tijd kan iets varieren en lengte van het slaapje ook). 's Avond gaat hij rond 19.30 naar bed en wordt 's morgens rond 8.00 wakker.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn mannetje is ineens naar 1 slaapje gegaan. Ongeveer 2 uur. Soms iets meer, soms iets minder.
    Gaat 's avonds rond 19 uur naar bed en slaapt tot ong. 8 uur.
    Hebben net een moeilijke periode gehad met slapen, maar het gaat sinds het weekend weer als vanouds.

13. Daphne B

Daphne B Bekend lid

Feb 26, 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Sid (nu 16 maanden) zit net 2 weken in een nieuw ritme met maar 1 slaapje overdag, van ongeveer 12.30 tot 14.30. Hij heeft daarvoor een paar weken steeds lastig gedaan met z'n ochtend of middagslaapje dus hij was er echt aan toe. Verder slaapt hij al heel lang ongeveer van 19.30 tot 7.30.

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ryan slaapt vanaf dat hij 12 maanden was nog 1 keer. Dit is dan van 12.30uur tot +/- 14.30uur.

15. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter is 15 maanden en slaapt nog 1x, meestal tussen 12:00 en 13:30 ongeveer. Savonds wil ze rond half 7 naar bed, dan is ze echt kapot en slaapt dan tot een uur of 8 sochtends, als ik niet hoef te werken.

16. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Onze dochter slaapt ongeveer vanaf haar eerste jaar nog 1x per dag. Ze slaapt over het algemeen van 13u - 14u/15u. Soms legt mijn vriend haar 's morgens nog wel even op bed na de eerste fles, en dan slaapt ze af en toe nog even een uurtje maar gebeurt niet vaak. Overigens ligt ze 's avonds tegen 20u op bed en slaapt ze tot ongeveer 7u30/8u.

17. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

Jan 3, 2009
    509
    3
    0
    Wat een verschillen tussen al die kindjes!!

Jara is bijna 14 maanden en slaapt ook nog twee keer overdag. Op het KDV twee keer 1-1,5 uur. Thuis meestal 's ochtends 2 uur en 's middags 1 uur. Net iets andere verdeling dus. Wel gaat ze er op beide plekken rond 10.00 uur en rond 14.00 uur in.

Soms kan Jara het ook wel met één slaapje. Als we 's ochtends weg zijn geweest en haar ochtendslaapje wordt heel laat, wil ze eind van de middag geen tweede keer meer slapen.

's Avonds gaat Jara altijd tegen zeven uur naar bed, maakt niet uit hoe ze overdag heeft geslapen. Dan is ze gewoon moe! Heel veel later lukt ons ook niet... 's Nachts slaapt Jara nog heel wisselend. Soms komt ze 's nachts of 's ochtends vroeg nog een keertje. Dan krijgt ze wat drinken en slaapt ze vaak tot half acht door. Soms komt ze ook niet, maar dan vindt ze tegen half zeven dat ze wel klaar is met slapen! ;)

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

zoontje slaapt sochtends van 09.00 tot 11.30
    en van 15.00 tot 17.00/17.30

svonds gaat ie dan rond 20.00 weer naar bed. soms ook een uitschieter van half 9 maar dat vind ik niet erg. sochtends slaapt hij dan ook ietsjes langer.

19. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor (volgende week 15 mnd) doet 's ochtends nog een slaapje van een uurtje of soms 1,5.

Meestal 's middags nog een slaapje rond half 4. Dat wisselt van een half uur tot 1,5 uur.

Ben er zo blij mee, ze heeft tot 8 maanden niet geslapen overdag, dus het mag van mij wel :p

20. lien123

lien123 Niet meer actief

Hier ook een slaapkop. Maar slaapt 's nachts niet door...zou dat verband hebben? Hier al een paar weken 1 slaapje, en dan zeker 3 uur slapen (van 1200-1500 u). Dan om 1900 weer naar bed. Word 's nachts wakker, en krijgt soms nog een flesje. Ze kan dan uitslapen tot 9.30 uur! Dan haalt ze 1 zo'n slaapje wel.
    Laatste paar nachten sliep ze opeens door, na ja opeens, we hebben wat maatregelen genomen (warmer aankleden, veel drinken overdag en geen BV meer 's nachts, alleen papa gaat nu naar haar toe).Toen was ze dus om 700 uur wakker. Maar sinds 2 dagen opeens om 9.00 uur alweer moe! Huh? Dus sinds 2 dagen opeens weer op 2 slaapjes. Zal wel zo'n overgangsperiode zijn.
    Vannacht helaas niet doorgeslapen, mijn man moest er 2 keer uit en ik heb nog een flesje staan maken, pffff.

Share This Page