Wat heeft ze toch? :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetangel100, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja het zou toch iets moeten zijn ..

Sterkte met je meisje

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oei meid wat vervelend. maar mischien word het nu langzaamaan beter?
    ik hoop het van harte voor je kleine meid

geef d`r een knuffel en beterschap

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoe gaat het nu met Iman? Is er al wat duidelijk?

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    O ik lees dat het kweekje goed was....Gek dat ze niks hebben kunnen vinden

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hoest nu met je meisje?

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou het kweekje was dus goed, maar de pijnaanvallen bleven :( , en vooral na de fles. Vanmorgen 2 keer!

Vandaag het CB gebeld en direct overgestapt op friso allergy care van 32 euro :confused: per pak... Maar ja als het helpt... Als bewezen is dat ze koemelkallergie heeft dan krijg ik het vergoedt.

Maar nu het volgende probleem: Iman wil absoluut niet die voeding drinken :( .
    Ik heb eens geproefd en ik ging lichtelijk over mijn nek dus kan het wel enigszins begrijpen ;)
    Maar ja, na een uur proberen haar toch maar weer een flesje friso comfort gegeven en morgen maar weer verder proberen.

Iemand tips voor haar die vieze zure melk te geven?

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mss kan je het eerst mengen met die Friso Comfort en dan langzaam over gaan op die Allergy care?

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    op www.babyallergie.nl kun je lezen hoe je het op kunt bouwen. Elke keer een schepje vervangen.

Lynn zit op de friso intensief hypoallergeen. Is ook erg bitter, maar zij was wat jonger toen ze daarmee starte dus had weinig problemen met de smaak.

Waarom moet je gelijk op de allergy care van het CB dan? Is de meest voorbewerkte melk namelijk...De intensief werkte hier al prima. En die is ook een stukkie goedkoper, namelijk 16 euro.

9. sweetangel100

Omdat die niet voor vergoeding in aanmerking komt ;)

Thanks voor de link!

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb de machtiging voor deze voeding opgestuurd naar de verzekering en het wordt gewoon vergoedt.

Misschien ligt het aan de verzekering.

Succes iig met de voeding, ik hoop dat dat het is waardoor ze zo'n diarree en buikkrampen had. Dan weet je wat het is.

(p.s. en anders moet je ook even regelen via het cb dat je een verwijsbrief krijgt naar de dietiste als het werkelijk KMA is, het is altijd makkelijk met de bijvoeding)

11. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Heeft ze nu al een fles op met allery care?

12. sweetangel100

Nee ik heb vanmorgen gemengd, 5 schepjes comfort, 1 allergy care. De volgende fles is pas vanmiddag!

13. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Wat een mooi koppie heeft Iman, heel schattig.

14. sweetangel100

Dank je Kissie haha

HEt was net weer hopeloos... Zoveel buikpijn :(

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    A gosch ...
    Is er neit iets anders dat je kan geven ipv die allergy care? Er zijn toch nog meer soorten van ofn iet?

16. sweetangel100

Ze heeft net een flesje op :D
    Van de 180 cc dronk ze 110 cc, goed dus! :D
    En gewoon alleen de melk, niets erdoor!

Er zijn nog andere: pepti, nutramigen... MAar ik wil geen nutrilon meer geven, slechte ervaringen mee en deze was het allerbeste zei het CB.

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heb net je hele verhaal eens gelezen en het lijkt wel of ze last heeft van een lactose-intollerantie. Lactose komt met name voor in melkprodukten. En de klachten hierbij zijn meestal diarree, winderigheid en buikpijn.

Lactosen-intollerantie is niet hetzelfde als koemelkallergie. In beide gevallen zorgt het drinken van melk wel voor de klachten, maar het zijn twee verschillende dingen. Bij de lactulose-intollerantie kan het lichaam de lactose die in melk zit niet goed verteren. Bij koemelkallergie reageert je lichaam juist allergisch op de eiwitten. Vaak uit zich dit ook in een eczeemvorm in het gezicht (wangen)

Ben benieuwd of de allergy care (bij eventuele koemelkallergie) gaat helpen. Hopelijk is je kleine meid gauw van haar klachten af.

Kwebbel

18. sweetangel100

Dank je kwebbeltje!

Ik ben gelijk gaan zoeken op internet en heb gevonden dat ze bij zuigelingen door de zuurgraad van de ontlasting te meten kunnen vaststellen of een zuigeling lactose-intolerant is of niet.
    Ik heb gelijk de huisarts gebeld en gevraagd of daar de laatste keer ook op getest is. dat was niet. Mijn huisarts was er nu niet meer maar ze overleggen morgenvroeg met hem om haar ontlasting ook daarop te testen.

Mocht ze lactose-intolerant zijn hoef ik dan niet meer langer aan te kl*ten met friso allergy care maar kan ik gelijk naar sojamelk. Zo niet, dan kunnen we lactose-intolerantie uitsluiten!

Bedankt voor je tip!

Na t flesje van net heeft ze tot nu toe geen buikkrampen gehad :D

19. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Wat heb je voor slechte ervaringen met nutrilon gehad?

20. sweetangel100

Iman kreeg in het begin nutrilon en daar deed ze het altijd goed op. Totdat Nutrilon het zgn "vernieuw receptuur" introduceerde. Krampjes en vreselijke huilbuien waren het gevolg. CB zei dat veel kindjes niet tegen het "vernieuwde receptuur" konden. Hier dus geen nutrilon meer!

Deel Deze Pagina