's nachts doorlekken.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poohbeer2, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Help, wie heeft er een oplossing?

Onze dochter van anderhalf lekt 's nachts door. Alles nat en ik mag van wassen en strijken mijn hobby gaan maken.
    Zij draagt altijd Etos maat 6, maar heb ook al pampers geprobeerd. Helpt niks. Ze drinkt heel erg veel en daardoor kan de luier het dus ook niet aan. Een maat te groot is het dus niet. Overigens drinkt zij de hele dag veel en niet alleen voor het slapen. Minder drinken geven is dus ook geen optie.
    Ik heb al gekeken voor dry nights, voor grotere kinderen, maar die zullen ongetwijfeld niet passen, gaan vanaf 3 jaar.
    Welke luier houdt het wel voor de nacht?

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Off topic: Wow heb ik dan zo'n klein kindje? Mijn zoontje heeft nu 4+

Ik heb meestal kruidvat of aldi. Moet zeggen dat deze de nachten goed doorstaan. Als je dochter vast slaapt zou je misschien voor je zelf naar bed gaat snel een luier kunnen verwisselen? Of misschien twee luiers snachts ofzo. Ik vind minder drinken ook niet echt een optie, wij drinken toch wanneer we dorst hebben?

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Nee hoor, zij is niet dik of groot. Ze plast alleen grote mensen plassen, hihi.
    Mijn eerste dochter heeft tot 2 jaar 4+ luiers gedragen. Niks geks aan dus.
    S drinkt zoveel dat ook overdag maat 6 nodig is. Ik kan anders de deur niet eens uit voor een boodschap zonder natte broek en wandelwagen.
    Een hele nacht is dus gewoon echt te lang voor een luier, maar wakker maken wil ik liever niet omdat ik haar voor met het middagslaapje soms ook al wakker moet maken om grote zus op te halen uit school. 's Nachts heeft zij haar slaap wel nodig en dat zij slaapt ook goed door.
    Alleen een nat kind, in natte pyjama en slaapzak is niet zo fijn. Nu is het nog redelijk aangenaam qua temperatuur, maar van de winter zal zij het ijskoud krijgen zo nat in bed.
    En ik geef toe dat ik hier ook niet tegenop kan wassen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al eens geprobeerd een grotere body aan te doen? Als mijn dochter weer begint door te lekken 's nachts, is dit altijd het signaal dat haar body te hard spant en dat een grotere maat de oplossing is.

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Toevallig heeft ze een iets te grotere aan. Ze zit tussen twee maten in. Dus nu gekozen voor een grotere romper, maar het helpt niet.
    Ik had daar zelf ook aan gedacht dat de te strakke romper al het vocht eruit zou wringen als het ware, maar dat was dus het probleem niet.
    Zij is wel een buikslaper en heeft 's morgens dus ook altijd alles aan de voorkant nat. Inclusief al het beddengoed. Is daar een oplossing in te vinden?

Dry nights zijn er voor meisjes en voor jongens. Weet iemand wat de pasvorm daar van is? Een jongetjes variant leek mij dan misschien nog wel wat om te proberen? Mits de broekjes niet veel te groot zijn en het er langs de pijpjes nog uit loopt.

6. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik hoorde laatst iemand die ook een buikslaper had die snachts doorlekte.. Daar was de oplossing een 2e luier eroverheen maar dan andersom... Geen natte pyjama en beddengoed meer.. Misschien werkt dit bij haar ook wel...

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Dat klinkt wel als een goede tip. Die ga ik proberen! Dank je wel!

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je van Pampers baby dry geprobeerd? Die zijn veel beter dan simply dry en active fit.

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Baby dry nog niet geprobeerd. Wel advies ingewonnen bij de drogist en zij zeiden dat ze beide evenveel vocht opnemen. Zowel eigen merk van Etos als pampers de verschillende varianten. De Active fit is alleen wat meer elastisch werd mij verteld.
    Maar dan ga ik de baby dry ook proberen. Dank je wel!

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh nee, de baby dry neemt echt veel meer op! Met Active fit komt mijn dochter ook de nacht niet door. Al zijn mijn/haar ervaringen natuurlijk geen garantie dat het bij jou ook zal lukken...

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    En zit er dan nog verschil tussen de Baby dry en de Simply dry?

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja simply dry is echt de low budget versie van pampers, dus ik verwacht dat die zeker niet goed houdt.

13. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    De pamper achterstevoren aan doen? Dus de kant van de billen voor.
    En daaroverheen een grotere maat?
    Een hydro luier in de slaapzak?
    Of zo,n opvangmatje?

14. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Hoeveel drinkt ze op een dag?

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Als ik even vluchtig tel komt ze wel aan de anderhalf tot 2 liter per dag. Een heuse zuipschuit.

Achterstevoren is ook een idee.

Wat bedoel jij precies met een hydro in de slaapzak Arian? Ik snap niet helemaal hoe ik dat vast zou moeten maken.

Ik zal de baby dry proberen en dan misschien ook nog achterste voren. Zou fijn zijn als ze droog zou blijven.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

16. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Achterstevoren doen wij op het werk ook, (verzorging) als mensen veel plassen. De achterkant is groter waardoor er meer urine in kan.
    Euhn, tja, ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik er mee bedoel. :D Ik dacht misschien kun je op de één of andere manier een doek of opvangmatje in de slaapzak doen, zodat je daarmee de urine wat op kan vangen als ze weer doorlekt. Zo hoef je niet steeds alles te verdrogen. Maar hoe:( Ben je creatief?:D

17. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook baby dry voor de nacht en dat gaat goed. Maar weet niet of het voor haar ook werkt. Kan je niet proberen haar minder te laten drinken? Te veel drinken lijkt me ook niet goed!

18. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Zie net dat kinderen tussen de 1 en 4 jaar 0,5-1 liter vocht op een dag nodig hebben. 1.5-2 liter is voor een volwassene. Misschien toch eens overleggen met CB want te veel drinken kan schadelijk zijn voor de nieren.

19. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Precies. Daarom vroeg ik ook hoeveel ze drinkt. Mijn dochter drinkt ook veel en ik beperk het echt wel. Ik ben langzaam van 1 liter naar 800 cc gegaan op een dag en dat vind ik prima. Ik geef nu ook kleinere bekers ipv een volle beker. Als ze wil dan hangt ze de hele dag aan de kraan te zuipen.

Ik vind anderhalf - 2 liter echt veel en veel te veel! En daarom is het natuurlijk niet gek dat ze uit maatje 6 knalt zeg maar. Hier nummer 5 en dat werkt prima.

20. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik zou je kruidvat of aldi aanraden,vallen wat groter dus denk dat maatje 5 prima kan.

Deel Deze Pagina